Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Fidel_OK2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt lis 13, 2007 22:46
Lokalizacja: Ełk;OK2
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Fidel_OK2 » pn lut 20, 2012 15:35

Witam. Mam pytanko. Posiadam Golfa 1.9 TDI ATD. Ostatnio poddałem go chiptuningowi. Ślizga się sprzęgło na 5-tym biegu, ale nie zawsze. Koło dwumasowe zostało zmienione z 1,5 r (25k km) temu na sztywne koło zamachowe, ale nie z 1Z czy ABF (To jest chyba numer z Valeo VAL826317). Pytanie: czy do tego koła będzie pasowało sprzęgło z g60 (tarcza i docisk)? Czy jednak będę musiał zmienić te koło, aby mieć mocniejsze sprzęgło?


Don't worry, be heavy...

Awatar użytkownika
MBartek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: śr sie 31, 2011 06:50
Lokalizacja: Kraków / Przemyśl
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: MBartek » pn lut 20, 2012 16:27

Mówisz o takim zestawie?
http://www.autosklep-car-man.pl/index.p ... omment=add" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeśli taki, to wygląda że tarcze masz rozmiarowo taką jak w G60 czy VR6, a co do docisku to ciężko powiedzieć, może nie spasować rozstaw kołków lub śrub, albo szerokość koła zamachowego. Ale tego nie jestem pewny. Jednak jeśli przejechałeś na tym sprzęgle tylko 25k to raczej docisk nie będzie zużyty, więc może starczy tylko zmienić samą tarczę na mocniejszą.


Octavia 1.8T 309KM http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=532276" onclick="window.open(this.href);return false;
Bora V5 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520769" onclick="window.open(this.href);return false;

Zawsze do sprzedania kilka kompletów kół i jakieś samochody:
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/73l9/" onclick="window.open(this.href);return false;
pisać, że z forum, będą rabaty

Awatar użytkownika
Fidel_OK2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt lis 13, 2007 22:46
Lokalizacja: Ełk;OK2
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Fidel_OK2 » pn lut 20, 2012 20:40

Tak. Taki zestaw. Nie jestem obcykany w tych sprawach. Raczej sprzęgło nie powinno być zużyte. Przed "zabiegiem" nie było poślizgu. Wszystko było idealnie. Tak więc to może być tylko wina tarczy? A jeśli będę jeździł na tym i sprzęgło będzie się ślizgało to powoduje to jakieś skutki w silniku, przegubach, półośkach? Po podniesieniu mocy autko zapierdziela :bigok: , ale nie chciałbym za szybko zużyć tego samochodu, a co za tym idzie pocieszyć się podniesieniem mocy 2-3 tygodnie.

W katalogu intercarsu pokazuje, że profil piasty w g60 ma 28x20,3x22,2 Sachs, a LUK-a już 28x20,3x22,1. Valeo nie podaje wymiarów dokładnych tylko: Profil piasty: 22,19. W tym moim jest (w linku, który podałeś powyżej) 28x20,4x22,1. To o to chodzi, że te kołki bądź śruby nie będą pasowały?

Nie piszemy posta pod postem :bajer:


Don't worry, be heavy...

Awatar użytkownika
MBartek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: śr sie 31, 2011 06:50
Lokalizacja: Kraków / Przemyśl
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: MBartek » wt lut 21, 2012 00:00

Nie potrafię powiedzieć, że to po prostu wina tarczy, ale jeśli kupiłeś sprzęgło do 105km silnika, a teraz masz pewnie ze 130 i o 60 niutków więcej, to możliwe że tarcza nie wytrzymuje. Te w G60 czy VR6 w serii radzą sobie z blisko 200KM więc na pewno są mocniejsze. Ale nie wiem czy nie powinieneś także wymienić właśnie docisku, bo może być za słaby i nie ściskać tarczy odpowiednio mocno co będzie powodowało ślizganie.
A jeśli będę jeździł na tym i sprzęgło będzie się ślizgało to powoduje to jakieś skutki w silniku, przegubach, półośkach?
Co to ślizgania, to z silnikiem nic Ci sie nie stanie, bo on w ten sposób jest jakby ode lżony, bo nie przenosi całego momentu (część ucieka w poślizgu tarczy).
28x20,4x22,1
A te cyferki nie wiem co oznaczają.


Octavia 1.8T 309KM http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=532276" onclick="window.open(this.href);return false;
Bora V5 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520769" onclick="window.open(this.href);return false;

Zawsze do sprzedania kilka kompletów kół i jakieś samochody:
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/73l9/" onclick="window.open(this.href);return false;
pisać, że z forum, będą rabaty

Awatar użytkownika
Fidel_OK2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt lis 13, 2007 22:46
Lokalizacja: Ełk;OK2
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Fidel_OK2 » wt lut 21, 2012 00:15

Czyli na razie nie będę nic wymieniał. Jak padnie wtedy będę myślał. Dzięki wielkie! :pub:


Don't worry, be heavy...

kymec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lip 30, 2010 10:49

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: kymec » ndz lut 26, 2012 22:49

Jestem świeżo po zmianie dwumasa na jednomas. Tarcza sprzęgła się u mnie rozleciała oraz lożysko szlak trafił. O dziwo dwumas jest oryginalny w bdb stanie (300 tyś przebiegu bez wirusa), mam mieszane uczucia czy nie lepiej byłoby zostawić dwumas i dokupić do tego sprzęgło. Niepokoi mnie skaczący drążek zmiany biegów na 3, gdy dodam gazu to odchyla się do tyłu gdy zdejme noge z gazu to powraca na swoje miejsce (skok. około 2-3cm, miałem to także na dwumasie), poduszki mam sprawne czym może być to spowodowane? Po zmianie wszystko jest tylko czemu pedał sprzęgła chodzi bardzo leciutko? (czym jest to spowodowane) Pozdrawiam :pub: :pub: :-)



eden1992
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: eden1992 » pn lut 27, 2012 00:22

Po zmianie wszystko jest tylko czemu pedał sprzęgła chodzi bardzo leciutko
na jednomasie powinien chyba cięzej chodzic.


Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.

Kontakt: 513680655 lub PW

Awatar użytkownika
MBartek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: śr sie 31, 2011 06:50
Lokalizacja: Kraków / Przemyśl
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: MBartek » pn lut 27, 2012 00:56

Po zmianie wszystko jest tylko czemu pedał sprzęgła chodzi bardzo leciutko

na jednomasie powinien chyba cięzej chodzic.
Właśnie zawsze przy zmianie na jednomas chodzi lżej. Ale to chyba nie problem?


Octavia 1.8T 309KM http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=532276" onclick="window.open(this.href);return false;
Bora V5 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520769" onclick="window.open(this.href);return false;

Zawsze do sprzedania kilka kompletów kół i jakieś samochody:
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/73l9/" onclick="window.open(this.href);return false;
pisać, że z forum, będą rabaty

kymec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lip 30, 2010 10:49

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: kymec » pn lut 27, 2012 15:51

Nie stanowi to żadnego problemu, tylko jestem ciekawy dlaczego tak sie dzieje z puntku widzenia mechaniki :-)



Awatar użytkownika
MBartek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: śr sie 31, 2011 06:50
Lokalizacja: Kraków / Przemyśl
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: MBartek » pn lut 27, 2012 16:01

Zależy to od docisku, pewnie inaczej jest to słoneczko skonstruowane. Ale jeśli działa i to do tego lżej, to należy się cieszyć ;]


Octavia 1.8T 309KM http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=532276" onclick="window.open(this.href);return false;
Bora V5 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520769" onclick="window.open(this.href);return false;

Zawsze do sprzedania kilka kompletów kół i jakieś samochody:
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/73l9/" onclick="window.open(this.href);return false;
pisać, że z forum, będą rabaty

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Shmatan » wt lut 28, 2012 21:27

Na nowym dwumasie też sprzęgło chodzi bardzo lekko - na zużytym znów chodziło bardzo twardo. Tutaj szukałbym przyczyny



Awatar użytkownika
erikt65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob gru 13, 2008 19:58
Lokalizacja: Podlaskie

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: erikt65 » wt lut 28, 2012 21:35

W moim przypadku sprzęgło na dwumasie jak i na jednomasie chodziło i chodzi bardzo lekko.



Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Gashkas » pn mar 12, 2012 00:55

Witam!
Czy taki zestaw jak przedstawia autor (zamach od 1Z + sprzeglo G60) podejdzie do AVB?
Jesli nie to co proponujecie? Pada dwumas i nie wiem czy szukac nowego czy odrazu nowe sprzeglo na jednomasie? Nie mam pojecia o sprzeglach dlatego pytam. Dodam, ze silnik seria, ewentualnie kiedys zmiana softu.
Pozdrawiam


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9265
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: wesol » pn mar 12, 2012 18:17

Gashkas pisze:co proponujecie?
Opcje szukaj?? bo bylo.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości