Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

Post autor: Michał_1977 » ndz wrz 25, 2011 19:48

x-fly pisze:a jestem dumny, bardziej niż paw, niektórzy przez całe swoje życie przeszli nie widząc nic poza zbiorniczkami płynów i szoferki, wszystko sam przy nim robie i wlasnie to daje mi siłe i napawa dumą
x-fly, ja już swoje napisałem i nie myślę pchać się między wódkę,a zakąskę,bo widzę,że niezła bitwa na słowa między Wami się wywiązała,ale jedno na koniec muszę dorzucić-t0mal,to dobry chłopak,który na takich silnikach zęby zjadł i warto posłuchać jego rad,ponieważ z tego silnika można wykrzesać znacznie więcej i jeśli zrobisz tak jak On Ci radzi,to uwierz mi,będziesz bardziej usatysfakcjonowany :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

Post autor: t0mal » ndz wrz 25, 2011 19:59

Nie karm trola
Obrazek



x-fly
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 13, 2008 12:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

Post autor: x-fly » ndz wrz 25, 2011 20:14

Michał_1977 dzięki za zdanie :-) z chęcią twoj temat o czyszczeniu końcowek poczytalem :food:


T2 1.3B chłodzony wodą z chłodnicą w obiegu i pompką wody z elektrozaworem
FMIC pod zderzakiem od Isuzu2.8
TMIC od Forda2.5
pompa wtr od Vento z elektrozaworem kąta wtrysku (planuję 10mm), agresywny pin, GOVmod 5.5mm
podgrzewany filtr paliwa
itd.. :)

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

Post autor: t0mal » ndz wrz 25, 2011 23:29

No dobra, no to teraz coś na temat - objaśnienie oznaczenia końcówki wtryskiwacza :bigok:
D - końcówka wtryskiwacza
N - oznacza rodzaj końcówki, w tym przypadku oznacza końcówkę czopikową, są jeszcze końcówki L, LL, czyli takie jak w TDI, z otworami, w których iglica nie wystaje poza końcówkę
0 - kąt rozpylenia względem osi końcówki, czyli 0°
S - oznaczenie rozmiaru końcówki i obudowy
D - końcówka z tzw, opóźnieniem, dysza iglicy ma lekko stożkowy kształt, co powoduje że dawka paliwa jest wtryskiwana płynniej w porównaniu do zwykłych końcówek, bez litery D w oznaczeniu. Litera P oznacza wtrysk pilotujący - przed główną dawką końcówka wtryskuje małą porcję paliwa, żeby spalanie przebiegało łagodniej. Końcówki czopikowe DN są też produkowane w wersji ze specjalnym wyżłobieniem w iglicy, które powoduje wtrysk pilotujący pod kątem do głównego stożka - ma to wspomagać zawirowanie w komorze, są jeszcze końcówki z otworem w iglicy, który przy podnoszeniu się iglicy realizuje wtrysk pilotujący.
274 - unikalny dla każdej końcówki numer zawierający szczegóły dot, budowy, tj. kształt dyszy i iglicy. Konia z rzędem temu kto odnajdzie informacje na ten temat. Generalnie jest to tak, że np bosch robi końcówkę do mecedesa i daje jej nr 265, a później robią końcówkę dla fiata o zupełne innych parametrach i dają jej nr następny z kolei, czyli 266. Nie ma tak, że 2 - oznacza coś, 6 co innego, a 5 jeszcze co innego.



Awatar użytkownika
Qball
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: pn lis 24, 2008 14:14
Lokalizacja: Zdunek/Myszyniec
Kontakt:

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

Post autor: Qball » pn lut 20, 2012 15:59

Sorki za odświeżenie świetnego tematu, zapytam o jedną rzecz bo to mocno związane raczej :helm:
To może po kolei. Założyłem do siebie SB-ka ale, że silnik stał dłuższy czas nie używany troszkę źle na niego to wpłynęło.
Chodzi o to, że po odpaleniu strasznie wtryski klepały. Silnik chodził ale bardzo słychać było wtryskiwacze, więc podjąłem decyzję o przełożeniu
wtryskiwaczy ze swojego poczciwego JP-ka. Jak wiem w JP-ku wtryski są ustawione na 130 bar a raczej powinny, a w SB-ku na 155bar.
Silnik na tych JP-kowskich wtryskiwaczach pracuje ciszej i całkiem równo i przyzwoicie ale dynamika no na 3 pierwszych biegach jest fajnie ale na 4 i 5 czuję brak mocy.
Tu zapytuje czy to możliwe, że na niższych biegach nie robi to większej różnicy, że to 130 barowe wtryskiwacze, bo wiadomo że na 4 i 5 są dużo większe opory itp.
Zamierzam je oddać do fachowca, który sprawdzi czy da się je wyczyścić czy tylko wymiana końcówek wchodzi w gre ale poprostu pytam z czystej ciekawości :food:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

Post autor: Michał_1977 » pn lut 20, 2012 16:52

Qball, zawieź te od SBka do mechanika lub pompiarza i niech Ci je przebija na próbniku.W pompie i we wtryskach powstały osady od dłuższego postoju.To właśnie ten osad we wtryskach powoduje,że leją i stąd te dźwięki.Powinna być poprawa,no chyba,że już są mocno sfatygowane... :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Qball
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: pn lis 24, 2008 14:14
Lokalizacja: Zdunek/Myszyniec
Kontakt:

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

Post autor: Qball » pn lut 20, 2012 17:21

Wtedy Boschowskie DNOSD 274 i ustawianie i dalsza zabawa.
A może Michał lub ktoś inny możesz polecić jakiś internetowy sklep w którym mógłbym znaleźć końcówki,
bo u mnie w mieścinie trochę kiszkawo w tym temacie :grrr: a jak coś ceny zaporowe :panna:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

Post autor: Michał_1977 » pn lut 20, 2012 20:18

Spróbuj w Intercars.Polecam Bosch-a


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

Post autor: slawko333 » pn mar 31, 2014 16:33

po roku uzytkowania koncowek boscha dnosd274 dwa zaczely lac, mam zamiar wymienic tylko dwa na wzm ale ceny zaczynaja sie od 67zl za sztuke, a wzm dnosd 293 sa po 48zl, i niewiem czy zmieniac tylko dwa na 274 czy komplet 293?
http://sklep.gazparts.pl/rozpylacz_konc ... .4td-3126i" onclick="window.open(this.href);return false;
ewenwtualnie 274 jakiegos firdsa, cena kuszaca, ale zeby nieszla w parze z jakoscia
http://sklep.gazparts.pl/rozpylacz_wtry ... 80km-1495i" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
pablo176
Klekot
Klekot
Posty: 68
Rejestracja: ndz lut 09, 2014 14:40
Lokalizacja: Leżajsk,

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

Post autor: pablo176 » wt kwie 08, 2014 20:09

Wzm'y na podmianę powinny starczyć,ale bosche daj do czyszczenia ultradzwiękami,moje 263 odzyskały witalność :-)



Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

Post autor: slawko333 » wt kwie 08, 2014 20:11

co to takiego? gdzie to sie robi? jaki koszt? pierwsze slysze o czyms takim, daje to cos czy jakas bujda



Awatar użytkownika
pablo176
Klekot
Klekot
Posty: 68
Rejestracja: ndz lut 09, 2014 14:40
Lokalizacja: Leżajsk,

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

Post autor: pablo176 » wt kwie 08, 2014 20:49

ogólnie to wtrysków się nie regeneruje-jest to niemożliwe, więc ich "naprawa" polega na bardzo dokładnym czyszczeniu rozpylacza i tak własnie ultradźwięki czyszczą,tam gdzie regenerują wtryski comon rail bo mają takie myjki na ultradzwięki.Moje były w stalowej woli ale to było po części prywatnie załatwiane-kumpel ojca tam pracuje i wiadomo w lukę się wcisnęły :D
Niektórzy mechanicy starej daty czyszczą iglicę rozpylacza zapałką nasączoną ropą i popiołem z kepów na wypolerowanie koncówki iglicy,na wiertarce albo tokarce:-)
Spróbuj zadzwonić do zakładu i zapytaj czy zajmą się regeneracją rozpylaczy czopikowych, ale cena może być ciekawa :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości