Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: Mumin90 » sob lut 18, 2012 21:21

to dobrze pamiętasz nie ma zamków to nie dwusuw nie ma kanałów w cylindrze i dlatego nie ma kołków ustalających



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: Michał_1977 » sob lut 18, 2012 22:01

sawmen pisze:jaki moze byc maksymalny i minimalny luz na zamku pierścieni nowych
Minimalny to 0,2mm,maksymalnego nie pamietam...
sawmen pisze:czy pierścienie maja kołki ustalające tak jak w silniku dwusowowym
Nie.Ustawiasz zamki pierścieni co 1/3 obwodu tłoka.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: Michał_1977 » sob lut 18, 2012 23:39

sawmen pisze:lepiej wtedy szukac nowego bloku
Ewentualnie zrobić jak ja.Kupić pierścionki nadwymiarowe i doszlifować zamki z użyciem szczelinomierza.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: Michał_1977 » ndz lut 19, 2012 00:20

sawmen pisze:po czym poznales ze czas na nadwymiar
W tulejach cylindrowych były tzw.progi,czyli u góry wymiar był niemalże nominalny,a nieco niżej średnica była już większa.
sawmen pisze:jakie efekty sa po jezdzie na nadwymiarowych??
Lepiej odpala zimą,mniej spala itd


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: JABcok20 » ndz lut 19, 2012 05:31

kup goetze masz tam opis.pierścienie podczas pracy sie obracają.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: Michał_1977 » ndz lut 19, 2012 20:24

Ja to robiłem bardzo ostrożnie,co chwilę podchodząc do silnika i przymierzając.
Cieniutką tarczę do cięcia metalu zamontowałem na szlifierkę stołową i szlifowałem zaciskając pierścień na tarczę.
sawmen pisze:po ilu tys km wymienić olej i ile sie takie pierscienie docieraja??
Ja olej wymieniałem normalnie jak zawsze,bo w końcu to same pierścienie wymieniasz,bez szlifu itd.Myślę,że ze 2-3tyś pasuje go poszczędzać :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: arwam » pn lut 20, 2012 00:29

Michał_1977, polecam lekturę BHP tam jest coś o szlifowaniu pierścieni. takie rzeczy robi się TYLKO I WYŁĄCZNIE pilnikiem i delikatnie motuje w imadełku o aluminiowych szczękach lub w nakładkach z innego miękkiego tworzywa.


ja zawsze nawet po "szwedzkim" remoncie zmieniam po pierwszym tysiącu km



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: Michał_1977 » pn lut 20, 2012 07:40

arwam pisze:Michał_1977, polecam lekturę BHP
Bardzo miło z twojej strony.Gdybyś czytał to co ja,to byś wiedział,że są szlifierki do pierścieni działające na niemalże identycznej zasadzie jak sposób w jaki ja szlifowałem.
arwam pisze:ja zawsze nawet po "szwedzkim" remoncie zmieniam po pierwszym tysiącu km
Tere fere.Chciałbym to widzieć :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: arwam » pn lut 20, 2012 11:19

Michał_1977 pisze:Tere fere.Chciałbym to widzieć

nikt nie powiedział że musisz wierzyć, to są fakty.



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 148 gości