Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
golfik71
- Mały gagatek

- Posty: 94
- Rejestracja: śr sty 04, 2012 23:22
- Lokalizacja: wroclaw
Post
autor: golfik71 » ndz lut 19, 2012 02:06
Cześć
Problem drodzy Forumowicze mam taki. Kiedyś miałem problemy z absem, po podłączeniu pod kabelek wyszło że palnięty lewy przedni czujnik (wydało mi się to dziwne gdyż on raz działał raz nie). Czujnik wymieniłem, spokoju było kilka miesięcy. Gdy spadł śnieg problem pojawił się z powrotem. Raz ABS działa, raz nie. Ponadto EDS szwankuje gdyż przy ruszaniu jak i dohamowywaniu z niskich prędkości załącza absy i próbuje wyhamowywać tak jakby któreś z kół. Pierwsze co pomyślałem to instalacja od lewego koła (na kompie wciąż wyskakuje lewy przedni błąd ABSu). Jako że instalacja przy absie lewym to była jakaś partyzantka (poskręcane przewody + taśma izolacyjna), zrobiłem ją dobrze jak bóg przykazał. Błąd jednak powrócił. Później osuszyłem instalacje i dodatkowo całą zabezpieczyłem taśmą izolacyjną tak aby żadna wilgoć nie dostawała się tam. Jednak i to nic nie pomogło. Co więc może być nie tak ? Czujnika bym nie obstawiał gdyż mało prawdopodobne by kolejny tak szybko padł... Czy EDS ma swój oddzielny moduł ? Czy można wyłączyć komputerowo EDS bądź zabrać gnidzie bezpiecznik ?
pozdrawiam

-
Haki
- _

- Posty: 6070
- Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: Haki » ndz lut 19, 2012 02:19
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5&start=14" onclick="window.open(this.href);return false; na temat EDS
Zrób instalację jak należy - zmień czujnik Abs ... skasuj błędy
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
-
Qto
- _

- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
-
Kontakt:
Post
autor: Qto » ndz lut 19, 2012 02:51
golfik71 pisze:Czujnika bym nie obstawiał gdyż mało prawdopodobne by kolejny tak szybko padł
a wystarczy zmierzyć rezystancję czujnika - wartości znajdziesz na forum
lewy czujnik z przodu, jego okablowanie lub coś ze sterownikiem - innej opcji nie ma skoro wywala błąd tego czujnika
-
golfik71
- Mały gagatek

- Posty: 94
- Rejestracja: śr sty 04, 2012 23:22
- Lokalizacja: wroclaw
Post
autor: golfik71 » ndz lut 19, 2012 11:58
Dzięki za odpowiedzi

Poprzedni czujnik był sprawny i i tak go wymieniłem (wartości mieściły się w normie). W którym miejscu jest sterownik ABSu i jak go zdiagnozować ? Możliwe że to faktycznie przewód, myślę że wymienię całą instalację w tym lewym kole.
-
Haki
- _

- Posty: 6070
- Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: Haki » ndz lut 19, 2012 12:17
Czujniki
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... bs+golf+IV" onclick="window.open(this.href);return false;
Sterownik siedzi pod pompą hamulcową
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
-
golfik71
- Mały gagatek

- Posty: 94
- Rejestracja: śr sty 04, 2012 23:22
- Lokalizacja: wroclaw
Post
autor: golfik71 » ndz lut 19, 2012 13:45
Jak już dokopie się do tego sterownika to czy jest jakiś sposób by go sprawdzić ?
-
Qto
- _

- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
-
Kontakt:
Post
autor: Qto » ndz lut 19, 2012 13:58
zanim ruszysz w ogóle ten sterownik to upewnij się, że czujnik i kable są w idealnym stanie... czujnik sprawdzisz miernikiem, do kabli jak masz wątpliwości to wymień
-
golfik71
- Mały gagatek

- Posty: 94
- Rejestracja: śr sty 04, 2012 23:22
- Lokalizacja: wroclaw
Post
autor: golfik71 » ndz lut 19, 2012 14:06
Właśnie zastanawiam się nad kablami, bo w sumie były zrobione masakrycznie, ale wszystkie poodkrecałem i dobrze polutowałem, w niektórych punktach szły gołe żyły bez koszulki czy taśmy, teraz przewody idą całe zabezpieczone tak więc nie wiem już sam czy je wymieniać. Czujnik sprawdzę jeszcze dziś.
-
Haki
- _

- Posty: 6070
- Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: Haki » ndz lut 19, 2012 14:12
Mogły gdzieś zaśniedzieć itp ... i już się cyrki robią - zwłaszcza ,że były w kiepskim stanie ...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
-
golfik71
- Mały gagatek

- Posty: 94
- Rejestracja: śr sty 04, 2012 23:22
- Lokalizacja: wroclaw
Post
autor: golfik71 » wt lut 21, 2012 22:01
Czy wiązka jest ta sama od abs co w 1,4 1,6 czy np a3 ? W aso za takową krzyczą sobie 200zł a używkę mogę mieć za kwotę o jedno zero mniejszą, stąd moje pytanko
EDIT
Jednak doszedłem do wniosku że to nie przewód. Wie ktoś może od których modeli pasuje pompa ze sterownikiem abs do 1.8t AGU?
-
grg474
- _

- Posty: 5955
- Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
- Lokalizacja: Skarżysko
Post
autor: grg474 » wt lut 21, 2012 23:06
golfik71 pisze:Wie ktoś może od których modeli pasuje pompa ze sterownikiem abs do 1.8t AGU?
a masz pompę abs, abs/eds i na 25 pinów na 50?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR

, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
golfik71
- Mały gagatek

- Posty: 94
- Rejestracja: śr sty 04, 2012 23:22
- Lokalizacja: wroclaw
Post
autor: golfik71 » wt lut 21, 2012 23:36
Problem w tym że na codzień nie mam możliwości grzebania pod maską, jeśli inaczej nie da rady to jutro podjadę do garażu i sprawdzę jutro może. Jest może jakiś inny sposób na sprawdzenie?
-
Qto
- _

- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
-
Kontakt:
Post
autor: Qto » wt lut 21, 2012 23:42
Jeżeli n wiesz co masz w aucie...ABS...EDS...ASR...ESP
...to przydałby się numer pompy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 12 gości