ALH nie chce odpalić

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6869
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

ALH nie chce odpalić

Post autor: Piasek » sob lut 18, 2012 17:54

Jakieś 2,5 tyg temu wróciłem z Poznania, zatankowałem jeszcze do pełna i postawiłem auto w ogrodzie pod wisienką. Do roboty chodzę pieszo.
Dziś chciałem wyciągnąć auto, wsiadam, kluczyk w stacyjkę, przekręcam na zapłon i zdziwił mnie brak kontrolki od świec (aku i olej się palą). Słucham a z pod maski brak charakterystycznego terkotu jaki zawsze towarzyszyły grzaniu świec oraz jakichkolwiek innych dźwięków. Próba kręcenia - gdzie tam. Rozrusznik kręci ale silnik ani myśli zaskoczyć. Maska w górę, kontrola przewodów paliwowych - zalane, kontrola przekaźników - nic nie wygląda na spalone, bezpieczniki podobnie, po załączeniu zapłonu przekaźnik nr 18 pstyka ale kontrolka od świec się nie zapala i nie słychać ani terkotu z pod maski ani żadnego pstykania.
Zdjąłem pokrywę, sprawdziłem kabel biegnący do tego wkręcanego zaworu w pompę wtryskową (N109 chyba) - cały. Popukałem trochę w niego, poluzowałem nakrętkę, poruszałem oczkiem i dokręciłem ponownie. Nadal nic.
Nie mam VAG`a pod ręką mało tego nawet wyciągnąć go z pod tych drzew to kłopot :grrr:
Co jeszcze mogę sprawdzić nim będę zmuszony za :ass: go na lince wyszarpywać z ogrodu w którym już się grząsko robi ?
Kluczyk drugi też sprawdziłem - to samo (bo myślałem że IMMO)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

ALH nie chce odpalić

Post autor: italiano_83 » sob lut 18, 2012 18:12

Sprawdź wg instrukcji ...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=239674" onclick="window.open(this.href);return false;


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

ALH nie chce odpalić

Post autor: edzio » sob lut 18, 2012 19:26

brak kontrolki świec = brak zasilania sterownika silnika.Nie wiem ,czy ten tyo ma przekaźnik 109.jesli tak to go wymień,napraw jak uważasz , to tak na szybko.
Vag zbędny ,bo i tak sie nie połaczysz.Trzeba szukać zasilania.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6869
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

ALH nie chce odpalić

Post autor: Piasek » sob lut 18, 2012 22:08

Nooooo ... to żeście mnie pocieszyli... :?
Jutro poszukam tego przekaźnika 109... Pytanie tylko czy w Caddy`laku on będzie zlokalizowany w tym samym miejscu co w Mk4 ?
Całe szczęście mam drugiego identycznego, firmowego to będzie na podmiankę w celu sprawdzenia.
Ale kurna od czego to się mogło stać ?
Auto ponad 2 tyg stało... Chyba że jakaś mysz się gdzieś ku**a jedna dostała i zeżarła jakiś kabel...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

ALH nie chce odpalić

Post autor: edzio » sob lut 18, 2012 22:17

Jeśli podejrzewasz jakieś gryzonie trzeba by sprawdzic w gnieździe przekaźnika zasilania i przy samym sterze.
Co to za cady? rok i model?,bo często stery zalewały się wodą.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6869
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

ALH nie chce odpalić

Post autor: Piasek » sob lut 18, 2012 22:38

2002 rok - kopia Seata Inca`i
Komp jest umieszczony na podszybiu po stronie kierowcy. Śnieg który tydzień zalegał na aucie przez 2 dni spływał właśnie tam... Sugerujesz żeby może wyjąć go i na kaloryfer położyć ? Bo co innego mogę z nim zrobić...
Pierwszy taki numer od 5 lat jak go mam.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

ALH nie chce odpalić

Post autor: edzio » sob lut 18, 2012 22:47

Ostatnio co robiłem to właśnie był zalany po opadach deszczu,mimo że woda nie stała w rynienkach i odpływ drożny po otworzeniu ecu wylałem z niego wodę ,oczywiście tylko wymiana ,bo nie było co ratować ,a stał tylko dwa dni bez odpalania.Nie było widać ,że było kiedykolwiek otwierany i niby szczelny ,a jednak .Sprawdź parę minut roboty.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6869
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

ALH nie chce odpalić

Post autor: Piasek » sob lut 18, 2012 23:08

Może w tym stanie... :pub: nie będę się za to zabierał...
Jutro, "skorno świt" pójdę go wypatroszyć :food:
Mam jednak nadzieję że najczarniejszy scenariusz jaki opisałeś nie będzie miał miejsca...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

ALH nie chce odpalić

Post autor: iigAlisArr » sob lut 18, 2012 23:17

Sprawdź czy jest napięcie na kablu do N109 po zapłonie (raczej nie będzie). Miałem identyko przypadek: brak kontrolki świec i nie odpala a kręci, podałem napięcie 12V z + aku na kabel N109 i od razu odpalił, diagnoza = padł przekaźnik 109 - wymiana na dobry i zero problemu.


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

ALH nie chce odpalić

Post autor: edzio » sob lut 18, 2012 23:19

Zobacz ,najbardziej typowe przekaźnik i akurat ten model zalane ecu ,choć sam nie wiem dlaczego,tak jak w octavi 2 ,niby wisi w powietrzu ,ale często w nim woda pływa.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6869
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

ALH nie chce odpalić

Post autor: Piasek » sob lut 18, 2012 23:24

Komp w moim jest włożony w takie coś a`la torebka na zatrzaski z PCV. Tam jak się wilgoć czy woda po myjni dostanie - całe lata może jeździć i nie odparuje.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

ALH nie chce odpalić

Post autor: Sztomel » ndz lut 19, 2012 05:49

Fajne jest to, że jeśli sterownik silnika nie poda masy na przekaźnik 109 to pomaga wtedy podanie + na "krótko" na N109 w pompie wtryskowej - sterownik silnika dostanie wtedy zasilanie od "zachrystii" i silnik zawsze odpali ale pójdzie jak SDI bo w trybie awaryjnym ale mimo wszystko odpali i pojedzie. Gorzej w silniku PD - tam na "krótko" się nie podaje na pompowtryskiwacze zasilania bo mają one zasilanie impulsowe a nie stałe i w tym ból - zawory pompowtryskiwaczy będą i tak stale zamknięte.


Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6869
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

ALH nie chce odpalić

Post autor: Piasek » ndz lut 19, 2012 09:11

Ja cały czas mam nadzieję że to tylko ten nieszczęsny przekaźnik...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

ALH nie chce odpalić

Post autor: edzio » ndz lut 19, 2012 12:15

Sztomel pisze: sterownik silnika dostanie wtedy zasilanie od "zachrystii" i silnik zawsze odpali ale pójdzie jak SDI bo w trybie awaryjnym ale mimo wszystko odpali i pojedzie.
A tryb awaryjny dlatego,że nie ma zasilania na resztę,czyli choćby zawór n75 ,czyli brak doładowania dlatego tak się dzieje.



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 71 gości