dol silnika: blok

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
x27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob gru 04, 2004 12:51
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

dol silnika: blok

Post autor: x27 » ndz lip 09, 2006 20:09

na czym polega "poprawić rowki na tłokach " ???
pozd


brak mocy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lip 09, 2006 20:19

chodzi Ci o czyszczenie rowków w tłoku ?



Awatar użytkownika
x27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob gru 04, 2004 12:51
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

Post autor: x27 » ndz lip 09, 2006 20:33

znalazlem blok do moejgo motru 16v PL (tloki krrbowody itp)


i many napsial
"cylindry nie mają dużego progu, nie mają też śladów zatarcia, ani rys. na nowych pierścieniach będzie chodzić lecz napewno będzie palić olej. jeżeli chcesz zrobić to wmiarę dobrze to trzeba poprawić rowki na tłokach i założwć szersze pierścienie. chonowanie nie ma sensu bo pogorszy całą sprawe"

i nie moge go skminic


brak mocy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lip 09, 2006 21:07

ja pomoge ci po czesci moze.jesli chodzi o progi na cylindrach to jest to prog u gory cilindra.jakies 2 mm z gory.powstaje on w miejscu gdzie niedochodzi juz gorny pierscien i jest to roznica miedzy miejscem gdzie on wyciera cylinder a gdzie nie dochodzi pierscien.palic olej to chyba wiadomo,bedzie bral olej,chonowanie hmm moze o szlif chodzi?poprawic rowki na tlokach chyba wyczyscic z nagaru pod pierscieniami.



Awatar użytkownika
x27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob gru 04, 2004 12:51
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

Post autor: x27 » ndz lip 09, 2006 21:44

no wiwiem co to jest roweek na cylindrze. bo moj silnik jestt po dosc duzyl rpzbieggu a rowek wynosci z max 0,5mm a nie 2 mm :)


brak mocy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lip 09, 2006 22:01

nie chodzi mi o jego wysokosc(glebokosc,roznice miedzy wytarciem a niewytarciem) tylko o jego z gory na dol.czyli wysokosc :) ale wiemy oco chodzi



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn lip 10, 2006 17:26

Pierścienie są osadzone w rowkach na tłoku (3 szt.) Silnik, który chcesz kupić, nie ma widocznych progów (czyli: zużycie cylindrów nie jest niby wielkie, chociaż ja bym wolał to stwierdzić średnicówką, nie na oko). Ma padnięte pierścienie i tłoki. Tłoki przez to, że pierścienie które są lub nawet nowe w wymiarze nominalnym (nie nadwymiarowe) będą miały za duże luzy w rowku tłoka i będą jako-tako uszczelniały cylinder (jeśli chodzi o gazy), ale przez powiększone rowki będzie się przedostawał olej i będzie ci silnik dymił i palił olej. Gość radzi, żeby dać do poprawienia rowki: tzn. wytoczenie rowków na wymiar naprawczy (chodzi o szerokość rowków) i do tego nowego wymiaru dopasować pierścienie w wymiarze naprawczym i w ten sposób skasować luz na pierścieniach.

Nie bardzo wchodziłbym w taki silnik. Dostawał widać w d... - na małym przebiegu (brak progów) zarąbane tłoki i pierścienie - duże obciążenia cieplne i przegrzanie.

W każdym razie wziałbym go co najwyżej za małą kasę, gdybym miał dużo czasu, i po dokładnych pomiarach średnic tłoków, cylindrów i pierścieni (średnicówka, duży mikrometr, szczelinomierz skalowany do pierścieni co najmniej co 5 setnych mm).

Czeka cię rozebranie silnika, wyjęcie tłoków, szukanie szlifierza który to dobrze zrobi, szukanie pierścieni, złożenie i.... modlitwa coby to zadziałało.

A honowanie = szlif cylindra osełkami na nafcie, gładzenie, to jest ostatni etap toczenia cylindra. Jak cylindry są oki, to honowanie m. zd. pogorszy tylko sprawę, bo zwiększy luzy (jeżeli zostawisz tłoki te co są).

Co ci mogę doradzić - podjedź przed kupnem z tym silnikiem do szlifierza, niech looknie, pomierzy i powie co da radę zrobić i za ile, bo może się okazać, że b. warto (bo po naprawie będziesz miał za niedużą kasę dość dobry silnik) albo w ogóle nie warto się w to bawić (bo wyjdzie drożej niż dobry, a efekt będzie niepewny). Szlifierz będzie miał przyrządy. To trzeba po prostu pomierzyć.

[ Dodano: Sro Lip 12, 2006 12:16 pm ]
I jak wyszło z tym motorem?



Awatar użytkownika
x27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob gru 04, 2004 12:51
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

Post autor: x27 » pt sie 18, 2006 11:22

"I jak wyszło z tym motorem?"

tak to wyszlo ze wsyztko pokuwpywalem nowe. tloki, piescnieni panewki itp. blok po szlifie na nominaly . luz w tlokach b. ladny (tak jak producent zaleca)) i OK


brak mocy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 476 gości