Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
	Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
																			
								kris							 
						- -

 			
		- Posty: 826
 		- Rejestracja: czw sie 14, 2008 21:35
 		
		
											- Lokalizacja: Gdańsk
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: kris » pt lut 17, 2012 18:59
			
			
			
			
			Mr.Mustache pisze:niczego nie wybralem - pytam czy ktos ma doswiadczenia z 0W30 w TDI na VP?
Nic mu nie będzie ale do vp to zbędne  

 Niestety doświadczenia brak bo lepiej częściej zmienić 5w40
kw pisze:Ja w swoim VP mam wlepe w książce LL z pierwszego przeglądu w serwisie.
Ja mam na drugim wlepę LL w alh też
jhosef pisze:W moim pługu 206 106 kkm oryginalnego przebiegu wkrótce po zalaniu dzwonią hydropopychacze
Dzwonienie popychaczy to raczej nie wina oleju 

 
			
									
									
		
		
				Patrz w lusterka! Nieoznakowane radiowozy są wszędzie
						 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
								jhosef							
 
						- _

 			
		- Posty: 9172
 		- Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
 		
		
																- Lokalizacja: Gdańsk
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: jhosef » pt lut 17, 2012 19:06
			
			
			
			
			kris pisze:
Dzwonienie popychaczy to raczej nie wina oleju 

 
Ale jak po motulu przestają to wszyscy twierdzą, że to cudowne moce motula. 
Przed motulem nie tłukły, po tłuką. W 1000 km same się nie skończyły. A auto było ostatnio na dokładnym przeglądzie w VW Plichta. Z resztą nieważne, każdy może mieć swoje zdanie. Tak samo fani tego oleju nie mają konkretów tylko owczy pęd  
 kris pisze:Ja mam na drugim wlepę LL w alh też
No właśnie tak mi coś świtało, że było ale nie zdążyłem jeszcze sprawdzić.
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								kris							 
						- -

 			
		- Posty: 826
 		- Rejestracja: czw sie 14, 2008 21:35
 		
		
											- Lokalizacja: Gdańsk
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: kris » pt lut 17, 2012 19:30
			
			
			
			
			jhosef pisze:Ale jak po motulu przestają to wszyscy twierdzą, że to cudowne moce motula. 
Tak już na forum jest 

 Ja też zalałem dzięki forum ale olej przy większych prędkościach w a6 mi się mocno grzał więc oba auta przerzuciłem na Liqui Moly i już takiego problemu nie ma. 
jhosef pisze:Przed motulem nie tłukły, po tłuką. W 1000 km same się nie skończyły
Widocznie olej lipny Ci się trafił bo to aż nie możliwe żeby przy 106 tyś. było je słychać
 
			
									
									
		
		
				Patrz w lusterka! Nieoznakowane radiowozy są wszędzie
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								LEGIA							 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 32
 		- Rejestracja: czw gru 08, 2011 18:40
 		
		
											- Lokalizacja: RLA
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: LEGIA » pt lut 17, 2012 19:34
			
			
			
			
			Mr.Mustache pisze:Piasek pisze:Mr.Mustache pisze:W kazdej instrukcji 1.9 TDI PD producent zaleca 506.01
zalecany jest 505.01 a w przyp. LL 507.00.
506.01 to specyficzny olej spełniający LL lecz nie do każdego silnika.
Aczkolwiek odnoszę wrażenie że dalsze drążenie tematu nie ma sensu gdyż olej już wybrałeś i usilnie próbujesz do niego przekonać każdego kto to czyta.
Twój silnik, twoja kasa, twój wybór.
 
 niczego nie wybralem - pytam czy ktos ma doswiadczenia z 0W30 w TDI na VP? Ja takiego nie mam.
A wybiore chyba Millersa XFD jednak.
LEGIA pisze:mój golf latał na 0w30 od nowości, tak jest zapisane w książce serwisowej, ale gdy ja go kupiłem to przy przebiegu 150 tyś. km zalałem Motula 5w40
 no wiec wlasnie - a co Cie do tego podkusilo?
 
nic, zarówno jeden jak i drugi to syntetyk a jak już ktoś napisał wcześniej lanie 0w30 to przerost formy nad treścią, nie jedna osoba na tym forum mogła by ci powiedzieć ze równie dobrze możesz lać 10w40 pół-syntetyk i też żadnej różnicy byś nie zobaczył dlatego takie dywagacje nt czy lać 0w30 czy 5w40 nie mają zbytnio sensu, co innego gdy chciałbyś przechodzić z syntetyka na semi-syntetyk i odwrotnie
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Mr.Mustache							
 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 29
 		- Rejestracja: pt lut 17, 2012 12:20
 		
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Mr.Mustache » pt lut 17, 2012 21:56
			
			
			
			
			LEGIA pisze: lanie 0w30 to przerost formy nad treścią
ok - ale olej 0W30 ze względu na mniejszą lepość - szybciej dociera do węzłów tarcia. Szczegolne znaczenie ma to w zimie - a jak wiemy 70% zużycia silnika nastepuje przy zimnym rozuchu.
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Piasek							
 
						- Mistrz KieroVWnicy

 			
		- Posty: 6869
 		- Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57
 		
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Piasek » pt lut 17, 2012 23:34
			
			
			
			
			kw pisze:Ja w swoim VP mam wlepe w książce LL z pierwszego przeglądu w serwisie.
Bo za czasów ALH VW zaczynał wprowadzać tryby LL. Ja mam 2szt z ALH i obydwa mają serwisy standardowe co 15 tys km.
A czym się różni ALH z Caddy od ALH z Mk4 poza innym softem licznika ?
Podejrzewam że ASO miały dowolność w tym zakresie i jeżeli soft licznika pozwalał to ustawiały interwał serwisowy na LL stosując odpowiednie oleje.
 
			
									
									
		
		
				https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								liteon0							 
						- Użytkownik

 			
		- Posty: 407
 		- Rejestracja: ndz sie 21, 2011 00:44
 		
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: liteon0 » sob lut 18, 2012 11:26
			
			
			
			
			Koledzy czy da się ustawić tak że komunikat service będzie się wyświetlał co 10kkm a nie tak jak teraz co 15kkm? Bo wymieniam olej co 10kkm i to się wcale nie pokrywa
			
									
									
		
		
				ALH + 205 + chip
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Piasek							
 
						- Mistrz KieroVWnicy

 			
		- Posty: 6869
 		- Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57
 		
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Piasek » sob lut 18, 2012 12:05
			
			
			
			
			Ustawiasz że ma odliczać od 10ciu a nie 15tu i tyle.
			
									
									
		
		
				https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
	
	
						
		
		
			- 
				
								elemenateur							
 
						- Sprzedawca

 			
		- Posty: 460
 		- Rejestracja: pn lis 19, 2007 14:29
 		
		
																- Lokalizacja: SZCZECIN / GŁOGÓW
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: elemenateur » sob lut 18, 2012 13:38
			
			
			
			
			Mr.Mustache pisze:LEGIA pisze: lanie 0w30 to przerost formy nad treścią
ok - ale olej 0W30 ze względu na mniejszą lepość - szybciej dociera do węzłów tarcia. Szczegolne znaczenie ma to w zimie - a jak wiemy 70% zużycia silnika nastepuje przy zimnym rozuchu.
 
to jest akurat szczera prwada.
 
			
									
									
		
		
				NAJNIŻSZE CENY NA OLEJE MOTUL NA FORUM
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL
 
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Piasek							
 
						- Mistrz KieroVWnicy

 			
		- Posty: 6869
 		- Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57
 		
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Piasek » sob lut 18, 2012 13:42
			
			
			
			
			Kolejna szukajka która do silników ALH/AGR poleca wyłącznie oleje spełniające specyfikację 503.00-507.00
			
									
									
		
		
				https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Bolekrsko							
 
						- Gadatliwa bestia

 			
		- Posty: 674
 		- Rejestracja: ndz lut 04, 2007 11:18
 		
		
																- Lokalizacja: Radomsko
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Bolekrsko » sob lut 18, 2012 14:43
			
			
			
			
			nawet do mojego starego TD pokazuje syntetyk   

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								italiano_83							
 
						- V.I.P.

 			
		- Posty: 11896
 		- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
 		
		
											- Lokalizacja: NL/Zeeland
 
												- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
 
												- Silnik: 1.4T
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: italiano_83 » sob lut 18, 2012 14:53
			
			
			
			
			Bolekrsko pisze:nawet do mojego starego TD pokazuje syntetyk  
   
A wiesz dlaczego ?  Bo chodzi o $$$$$  i tylko dlatego, pojedziesz do ASO co zaleją - to co dobre czy to na czym najwięcej kasy zarobią  
  
LL - ma sens jak ktoś wali po autostradzie kilometry dziennie- w normalnych autach nie ma to sensu- nawet ja nie stosuje LL choć 80% tego co się porusza moje auto to autostrada, a robię 35kkm w rok a czasem i więcej. 
Mr.Mustache pisze:ok - ale olej 0W30 ze względu na mniejszą lepość - szybciej dociera do węzłów tarcia. Szczegolne znaczenie ma to w zimie - a jak wiemy 70% zużycia silnika nastepuje przy zimnym rozuchu.
To prawda, ale oleje 0w30-5w30 mają cieńszy film olejowy- dzięki temu są energooszczędne, ale cieńszy film olejowy łatwiej "zerwać" poza tym są mniej stabilne w skrajnych temperaturach.  5w40 w zupełności wystarczy na Polski klimat- można lać 0w30-0w40 - tylko, że  to więcej kosztuje.
 
			
									
									
		
		
				Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic 
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm 
Ducati Monster 696+

 
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								kw							
 
						- Forum Master

 			
		- Posty: 1336
 		- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
 		
		
											- Lokalizacja: Wrocław
 
												- Auto: BMW 330i
 
												- Silnik: B48
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: kw » sob lut 18, 2012 14:55
			
			
			
			
			Piasek pisze:kw pisze:Ja w swoim VP mam wlepe w książce LL z pierwszego przeglądu w serwisie.
Bo za czasów ALH VW zaczynał wprowadzać tryby LL. Ja mam 2szt z ALH i obydwa mają serwisy standardowe co 15 tys km.
A czym się różni ALH z Caddy od ALH z Mk4 poza innym softem licznika ?
Podejrzewam że ASO miały dowolność w tym zakresie i jeżeli soft licznika pozwalał to ustawiały interwał serwisowy na LL stosując odpowiednie oleje.
 
Całe szczęście, że mądry był ten Helmut, który miał mojego VW i wymieniał co 12tys bo 30 to jakaś marketingowa psychoza 
 
Jak szukałem w szukajce oleju do opla 1.7 VP isuzu to też podawał 0w30 lub 5w40, jeździ na 10w40 i jest mu dobrze, a leje się z silnika jak cholera odkąd mu 150tys stuknęło "wir leben autos" 

 
			
									
									
		
		
				Było: Polo 86c2f 1.0 LPG 
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości