Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: Baryla » czw lut 16, 2012 23:09

sawmen pisze:jak sprawdzic stan pierscienie w silniku 1.6 td w golfie mk2, tylko ze mam sam blok silnika, od silnika sb, nie wiem jaki ma przebieg, nie ma rantu na gładzi cylindra
jak sprawdzic czy pierscionki beda jeszcze w dobrym stanie bez odpalania i montazu bloku??
Zalewasz na każdy tłok równą ilość ropy/nafty zostawiasz na noc. Jak zejdzie to pierścienie do wymiany.
sawmen pisze:a drugie czy znacie i stosowaliscie pierscienie polskiej firmy Prima link do producenta http://www.fpt-prima.com.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
bo od nich pierscienie na alledrogo sa po 24zł za komplet, a u mnie w sklepie za goetze wołaja po 65zł, wiec roznica duza przy 4 cylindrach
co o tym sadzicie??

kiedyś (10-15lat temu) były bdb jakości, nie wiem jak teraz.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: Haki » czw lut 16, 2012 23:11

Odpowiem tylko na 2 pytanie ...
Kolega chciał być pazerny i zażyczył sobie Primy w swoim MK .... po 2 miesiącach wymieniał na Goetze ... Myślę ,że te 40 zł to nie żaden pieniądz .. a demontaż głowicy wyniesie Cię parę razy więcej .. więc nie oszczędzaj na czymś co nie jest drogie ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

arwam

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: arwam » sob lut 18, 2012 00:04

Haki pisze:Kolega chciał być pazerny i zażyczył sobie Primy w swoim MK .... po 2 miesiącach wymieniał na Goetze ... Myślę ,że te 40 zł to nie żaden pieniądz
kolego ja stosuję w swoich autach między innymi Primę i jakoś nigdy nie musiałem zmieniać powtórnie.
bo niemal każde auto kupuję do remontu silnika. wolę wiedzieć na czym jeżdżę.
miałem w poprzednim JR'rze JK, który też się przewinął przez tą budę, w między casie jak remontowałem JR'a AAZ'cie, 1Z'cie, i w obecnym TD
w żadnym nie mam problemów z pierścieniami, jedynie co to pierścionki Pirmy się troche dłużej docierają niż Goetze.
ale
są bardziej odporne na przegrzanie. nie pękają tak jak Goetze które raz zmieniałem w tamtym TD


po drugie jak sprawdzić pierścienie?
wkładasz je około 2,5cm od góry i mierzysz luz w zamku.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14295
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: Michał_1977 » sob lut 18, 2012 00:17

sawmen pisze: kupie i zaleje na noc
I tak zejdzie.Przecież zamki pierścionków nie schodzą się na zero,a tłok też ma tolerancję w tulei.
sawmen pisze:A co do goetze to chyba w nie zainwestuje, bo nawet w simsonie za starych czasów mówili ze polskie pierscienie puchna
Nie no,trzymajcie mnie :banghead:
Ja mam taki silnik na 130 PSów podciągnięty i nie chciałem słyszeć o tańszych niż Goetze.
sawmen pisze:na alldrogo znalazlem po 45zł
Wiesz jak dla mnie to możesz sobie zrobić nawet ze szprychy rowerowej,będzie jeszcze taniej,ale zapamiętaj jedno-na tanie rzeczy,tylko bogatych ludzi stać :chytry:
Jak Ci Haki, dobrze radzi,to nie słuchasz.Nie chcesz,to nie słuchaj,tylko za 2 tygodnie nie pisz znów,że coś strzeliło,albo nie ma mocy!
arwam pisze:są bardziej odporne na przegrzanie. nie pękają tak jak Goetze
Co jak co,ale to już chyba z palca wyssałeś :bajer:
arwam pisze:po drugie jak sprawdzić pierścienie?
wkładasz je około 2,5cm od góry i mierzysz luz w zamku.
On chce sprawdzić je bez wyjmowania tłoków z bloku.Czytaj Panie Arku


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: JABcok20 » sob lut 18, 2012 00:51

Na niektóryh rzeczach się nie oszczędza,kup tanie pierscionki, tanie wtryski, zestaw naprawczy turbiny na allegro , najtanszy olej z lidla i będziesz coś na pewno poprawiał. remont robi sie raz a porządnie ja tylkona częściachpewnych na 100%. Jak dotąd bezproblemowo i tego się będę trzymał. Turbo co praawda sam raz sobie " zregenerowałem" i jeździła ale do czasu jak sobie pochodziła po remoncie sinika 3 godziny bez przewodów icka. Teraz kupiłem regenerowaną żeby mieć pewność nawet drożej bo na miejscu nie z allegro. Dlatego doradzę rób raz a porządnie.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: arwam » sob lut 18, 2012 01:33

Michał_1977 pisze:Co jak co,ale to już chyba z palca wyssałeś

nie na poprzednim TD po pożadnym pałowaniu zaczął mi gorzej odpalać poddymiać zwłaszcza po porannym rozruchu.
to było na początkach zanim jeszcze Ciebie poznałem :)



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: JABcok20 » sob lut 18, 2012 02:03

Arwam z cąłym szacunkiem ale wytrzymałość na przegrzanie to na silniku na pewno nie sprawdzisz. raz silnik przegrzejesz mocniej raz słabiej.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: arwam » sob lut 18, 2012 10:09

ale dobre pierścienie nie pękają po przegonieniu auta na odcinku 8-12km
potem założone pierścienie primy i były do końca silnika.

sam silnik nie był przegrzany.ale tamten silnik bardzo mocno grzał olej jak się przypałowało



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: souler » sob lut 18, 2012 10:13

jezdze na npr-ach. cena ok. 65zl/gar, ale sa bdb


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14295
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: Michał_1977 » sob lut 18, 2012 10:56

arwam pisze:dobre pierścienie nie pękają po przegonieniu auta na odcinku 8-12km
arwam,ja cały czas śmigam na Goetze i jakoś mi nie pękają.Pierwszym razem jak założyłem przy remoncie te pierścienie,to zrobiłem ponad 50000km,później głowicę ściągałem do remontu,to postanowiłem profilaktycznie wymienić je na nowe,choć nie musiałem (zero zużycia).Z racji tego,że miałem już lekkie progi,założyłem nadwymiarowe z doszlifowaniem.
Tak więc,nie opowiadaj mi,że Goetze pękają (no chyba,że przez nieudolny montaż),a moje auto też gania i to ostro :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: arwam » sob lut 18, 2012 11:47

może miałem tylko pecha i trafiłem na wadliwy egzemplarz. a może coś w tym jest, z primą nie miałem takiego przypadku.



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości