Kawa z mlekiem zamiast oleju

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Marcineczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 378
Rejestracja: pt cze 02, 2006 22:08
Lokalizacja: OGL/OP
Kontakt:

Kawa z mlekiem zamiast oleju

Post autor: Marcineczek » ndz lut 12, 2012 14:51

Witam mam problem z moim MK3. Na początku chciałem zaznaczyć że mam dupnięty termostat i LPG. auto stało ostanio przez 2 tygodnie przed odpaleniem sprawdzilem stan oleju płyny itd. Przed odpaleniem olej byl czarny przejechalem raptem jakieś 70KM i z oleju zrobila sie kawa z mlekiem a płynu chłodniczego nie ubyło... i moje pytanie jest następujące czy to wina zepsutego termostatu który nie daje ciepłego obiegu na silnik i to powoduje skraplanie sie wody do oleju ? czy to wina LPG ?

prosiłbym o szybką odpowiedź z góry bardzo dziękuje i pozdrawiam


Obrazek
viewtopic.php?f=88&t=414674" onclick="window.open(this.href);return false; < z CL do GTi wg własnego uznania ;-)

Awatar użytkownika
Sokol9185
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 823
Rejestracja: sob gru 10, 2011 16:17
Lokalizacja: Gęstowice

Kawa z mlekiem zamiast oleju

Post autor: Sokol9185 » ndz lut 12, 2012 16:04

moim zdaniem uszczelka pod głowicą najprawdopodobniej choć to tylko moja opcja na to


Masz ochotę zajrzyj i zostaw coś po sobie :):)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459809" onclick="window.open(this.href);return false;

kupie wzmocnienia zderzaków przód + tyl pod szeroki zdeś tylko ori wchodzi w grę

Awatar użytkownika
przeziom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: pt lis 25, 2011 09:39
Lokalizacja: Kielce

Kawa z mlekiem zamiast oleju

Post autor: przeziom » ndz lut 12, 2012 16:05

1) Pesymistyczna.
Wysypała się uszczelka pod głowicą.

Jak masz termostat niesprawny to po prostu się auto nie dogrzeje w taką temperaturę. Co za tym idzie, jak byś miał jakiś ubytek płynu, to zniknie on (płyn) z najwyższego punktu obiegu chłodzenia czyli nagrzewnicy. Do czego zmierzam, jak się układ nie dogrzeje, to nie będzie odpowiedniego ciśnienia i płyn po prostu nie dowędruje do nagrzewnicy. Możesz mieć faktyczny ubytek płynu nie wiedząc o tym.

Instalacja LPG raczej nie powinna mieć niczego do oleju.

Sprawdz:
-czy samochód kopci
-olej w płynie chłodzącym

Z tego co mówisz masz szlam przy korku od wlewu, tak? Spróbuj go też usunąć. Starszy Ford Fiesta ma tak że po prostu się szlami i nic się na to nie zaradzi.
Jak sprawdzisz wszystkie możliwe opcje i okaże się ze jest OK to po prostu dolewaj oleju, a ze 'smalcu' możesz sobie smarować uszczelki :)

2) Optymistyczna
Nadeszła zima. Mrozy po -20 robią robotę. Mleczny olej na ściankach bagnetu, czy pod korkiem wlewu oleju, to może być związane z mrozami i wysłużonym już olejem,. Może też dodatkowo pojawiać się to szczególnie przy małych dziennych dystansach, a że auto stało trochę czasu może być to przyczyną. Problem zniknie sam jak będzie cieplej. Wniosek: zmieniaj olej na wiosnę :)


Mam nadzieje że wyczerpująco Cie zanudziłem :)


---
facebook.com/*#cenzura#*

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8883
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Kawa z mlekiem zamiast oleju

Post autor: marcin7x5 » wt lut 14, 2012 15:20

Może to byc przyczyna oleju. W jednym z nowszych postów tez koledzy o takim zjawisku wspominają. Olej mobil 10W40 podobno zamienił sie w kawę. Masz tez taki olej?



urbens
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:24
Lokalizacja: Kraśniczyn

Kawa z mlekiem zamiast oleju

Post autor: urbens » wt lut 14, 2012 19:14

U mnie też jest kawa z mlekiem, na tym oleju przejechałem już 9000 tys. i za miesiąc planuję wymianę, dodatkowo olej wali trochę benzyną, pewnie dlatego, że zimny silnik nie chodzi na wszystkie gary i pierścienie ściągają niespaloną wahę do oleju (ale tym problemem zajmę się na wiosnę), jak ciepły to pracują wszystkie. Olej dodatkowo jest jakiś rzadki i kapie z bagnetu jak woda, płynu chłodzącego nie ubywa. Czy moge spokojnie jeździć na tym oleju jeszcze, czy najlepiej już go wymienić? Pytam, bo nie chcę zarżnąć silnika na amen.



mirek87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr kwie 14, 2010 10:27
Lokalizacja: PL

Kawa z mlekiem zamiast oleju

Post autor: mirek87 » wt lut 14, 2012 19:20

urbens rozumiem że olej kapie jak jest silnik nagrzany ? 10w40 nie powinien być jak woda.... silnik nawet jak jest zimny to powinien na wszystkie gary chodzić ! olej z przebiegiem 9 tys śmiało można wymieniać. Bieże Ci olej ?



Awatar użytkownika
Sokol9185
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 823
Rejestracja: sob gru 10, 2011 16:17
Lokalizacja: Gęstowice

Kawa z mlekiem zamiast oleju

Post autor: Sokol9185 » wt lut 14, 2012 20:58

urbens, powiem ci że miałem wcześniej forda i też waliło mi benzyną z oleju i okazało się że miałem uwaloną uszczelkę pod głowicą nie jestem pewien czy nie pękła mi jeszcze w tedy głowica ale już tak cię dołować nie będę bo pewności nie mam mówię ja stawiam na uszczelkę pod głowicą bo to że nie pali ci na jeden gar to już coś znaczy najprościej jedź do jakiegoś warsztatu i sprawdź ciśnienia na cylinderkach to będzie już jakaś wskazówka


Masz ochotę zajrzyj i zostaw coś po sobie :):)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459809" onclick="window.open(this.href);return false;

kupie wzmocnienia zderzaków przód + tyl pod szeroki zdeś tylko ori wchodzi w grę

boleK1315
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn lis 01, 2010 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Kawa z mlekiem zamiast oleju

Post autor: boleK1315 » wt lut 14, 2012 21:18

Sprawa jest prosta. Oleje gorsze jakościowo mają to do siebie, że na krótkich dystansach na ściankach cylindrów skrapla się woda, która miesza się z olejem. Kupisz jakiś lepszy olej to problem zniknie, zaczniesz robić dłuższe odcinki problem również zniknie. Raczej normalka w benzynie.

Nie wykluczamy tutaj wersji najgorszej czyli uszczelki pod głowicą.



urbens
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:24
Lokalizacja: Kraśniczyn

Re: Kawa z mlekiem zamiast oleju

Post autor: urbens » śr lut 15, 2012 13:15

mirek87 pisze:urbens rozumiem że olej kapie jak jest silnik nagrzany ? 10w40 nie powinien być jak woda.... silnik nawet jak jest zimny to powinien na wszystkie gary chodzić ! olej z przebiegiem 9 tys śmiało można wymieniać. Bieże Ci olej ?
Tak temp silnika była ok 80 stopni. Mam zalany Mobil 15W40. Oleju nie bierze. W maju 2011 były wymieniane uszczelniacze wału korbowego i wałka rozrządu, bo lało się jak z krowy. Teraz nie ubywa oleju i nie dymi. Samochód robi dziennie 6 km drogi i nie rozgrzeje się na pewno. To niepalenie na wszystkie gary na zimnym silniku zaczęło się od wykasowania błędów na kompie. Jak zrobi się cieplej wezmę się za to: sprawdzę kompresję (tak jak kolega pisał), stan przepustnicy i sonde lambda.



kosmyk/mkII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn sty 09, 2012 19:24

Kawa z mlekiem zamiast oleju

Post autor: kosmyk/mkII » śr lut 15, 2012 18:48

w takie pogody to normalne jest ze masz kawe z mlekiem. tak jak kolega wyrzej powiedział skrapla sie woda. jak plynu nie ubywa , poziom oleju nie wzrasta a temp. jest OK. to ja bym wykluczył uszczelke pod głow. bo u mnie tez tak sie robi w zime, a jak przyjdzie ciepło to wszystko wraca do normy. dodam ze mam olej mobila 15w40



Awatar użytkownika
fryteks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: ndz paź 10, 2010 22:33
Lokalizacja: LB

Kawa z mlekiem zamiast oleju

Post autor: fryteks » śr lut 15, 2012 20:44

Sprawdź czy masz drożną odmę.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości