A,B,C Lakierowania

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

kurczakpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 17:34
Lokalizacja: Cardiff,UK

Post autor: kurczakpl » pn lut 08, 2010 08:56

no to jak czarny akryl nie jast to za skomplikowane i w miare taniej cie wyniesie.Pierwszą warstwe tylko kontakitową a drugą pełną wylaną i po sprawie.Jak to ci wyjdzie zależy tylko od tego czy masz jakieś pojęcie ,doświadczenie i trochę szczęścia.Powodzenia


Mój VW
http://kurczakpl.fotosik.pl/albumy/728355-3.html

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » wt lut 09, 2010 00:16

pokłon w Twoja strone kurczakpl, za dobre objasnienie :kwiat: jak "zdąże" to dam znać jak to wyszło własnorecznie, jak nie zdaze to juz niech ktoś inny to robi.. pozdrooo



Awatar użytkownika
roger18sx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 00:00
Lokalizacja: sanok
Kontakt:

Post autor: roger18sx » śr lut 10, 2010 22:04

a co myslicie o naniesieniu ocynku w sprayu na korozje.


VW NA ZAWSZE

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » śr lut 10, 2010 23:27

roger18sx pisze:a co myslicie o naniesieniu ocynku w sprayu na korozje.
Za wiele to nie daje. A na ocynk co położysz ??


Na ocynk nie możesz zwykłego podkładu dać. Tylko, podkład o zwiększonej przyczepności. Np. epoksydowy.

A najlepiej wyczyść ognisko rdzy, tak żeby było minimum 70% czystej, wolnej od rdzy powierzchni i na to połóż kilka warstw podkładu epoksydowego i dopiero na to jakiś podkład wypełniający jeśli będzie konieczny.

[ Dodano: 10 Lut 2010 22:33 ]
kurczakpl pisze:taki mały kawałek na mokro 500-ką
Pod lakier akryl trzeba szlifować minimum 600 na mokro.

Vii pisze:Jedziesz do gołej blachy pryskasz ETCH PRIMER na metal.Potem nic nie szlifujesz ja trzeba troszkę szpachli jak nie to podkład.
Jak jest rdza, to nigdy się nie daje bezpośrednio szpachli na to. Bo to i tak wyjdzie. Druga sprawa to taka, że powierzchnia pod szpachle musi być dobrze zmatowana i odtłuszczona, bo później są cyrki, że szpachla pęka i odłazi.



kurczakpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 17:34
Lokalizacja: Cardiff,UK

Post autor: kurczakpl » czw lut 11, 2010 00:07

Fucker, poczytaj dokładnie pod szpachle EATCH PRIMER-wiesz co to jest ?
Jak nie popytaj w mieszalni.
Minimum 600-ką pod lakier-bzdura !!!!i może jeszcze pod metalik 1000 i *#cenzura#* okrężnymi w prawo bo inaczej ziarno się źle ułoży-do góry brzuchem !!!
Ja(zresztą nie ja cała UK,Niemcy,Polska) pod baze czy acryl jade 400-ką maszynką na miękim padzie,a na mokro max 500 i to za dużo !!!
Jest taki temat"ABC lakierowania" zapraszam .
Pozdro


Mój VW
http://kurczakpl.fotosik.pl/albumy/728355-3.html

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » czw lut 11, 2010 00:27

kurczakpl,

Zajmuję się tym około 8 lat, wiem co piszę.
kurczakpl pisze:a(zresztą nie ja cała UK,Niemcy,Polska) pod baze czy acryl jade 400-ką maszynką na miękim padzie,a na mokro max 500 i to za dużo !!!

To napisz koledze, że robisz maszynką. Wiadomo, że pod maszynkę można grubszy papier, ale kolega nie robi tego profesjonalnie, więc pewnie ręcznie będzie to robić.
kurczakpl pisze:okrężnymi w prawo bo inaczej ziarno się źle ułoży-do góry brzuchem
Kto Ci takie coś naopowiadał ??
kurczakpl pisze:500 i to za dużo !!!
To chciałbym widzieć położony przez ciebie sam lakier bazowy przed nałożeniem klaru. Nie po położeniu lakieru bezbarwnego, bo bezbarwny zalewa niedoskonałości. Te krechy od szlifowania chciałbym widzieć. Wiesz o czym piszę.

[ Dodano: 10 Lut 2010 23:28 ]
kurczakpl pisze:Jest taki temat"ABC lakierowania" zapraszam .
Jeszcze dodam, mogę Ci pożyczyć moje książki z półki o lakiernictwie samochodowym.



kurczakpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 17:34
Lokalizacja: Cardiff,UK

Post autor: kurczakpl » czw lut 11, 2010 08:59

a ja 13 lat lakieruje przeszło i żadnej książki nie przeczytałem a lakierujemy auta za 70.000 funtów i oddajemy każdy 12-15 tygodniowo.

[ Dodano: 11 Lut 2010 07:02 ]
okrężnymi w prawo bo inaczej ziarno się źle ułoży-do góry brzuchem -A tak powiedział mi kiedyś lakiernik z 10 letnim stażem -dobre co !

[ Dodano: 11 Lut 2010 07:04 ]
To chciałbym widzieć położony przez ciebie sam lakier bazowy przed nałożeniem klaru. Nie po położeniu lakieru bezbarwnego, bo bezbarwny zalewa niedoskonałości. Te krechy od szlifowania chciałbym widzieć. Wiesz o czym piszę.
Uwierz mi żadnej rysy nie ma jak położysz 2 ful warstwy bazy i cieniującą.Pozdro


Mój VW
http://kurczakpl.fotosik.pl/albumy/728355-3.html

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » czw lut 11, 2010 10:29

kurczakpl,

A ja jestem samouczek, więc musiałem przeczytać kilka książek. Robię od A do Z wszystko sam. Przynajmniej nie łapię nawyków i uproszczeń starych lakierników. Każdy ma inną technologię i własne doświadczenie, które nie każdy lubi zdradzać swoich tajemnic przygotowywania powierzchni i samego lakierowania. Jak wygląda u Was z siadaniem podkładów i szpachli?? Profesjonalnie nazywa się to (zmiękczenie w rysach szlifierskich).

[ Dodano: 11 Lut 2010 09:31 ]
Dodam, przedtem przez przypadek dodałem cie do "ignoruj", bo chciałem zacytować, a "ignoruj" jest zaraz przy tym przycisku.



Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » czw lut 11, 2010 13:26

kurczakpl pisze:a ja 13 lat lakieruje przeszło i żadnej książki nie przeczytałem
To akurat żaden powód do dumy :bigok: Żart...

Ja bym się bał tylko położyć lakier na powierzchnie szlifowaną tylko P400 na maszynie, ale pamiętając naszą wcześniejszą dyskusje na pewno spróbuje.

Co do siadania materiału w rysach - 99% problem przygotowania powierzchni.
Na chyba że podkład jest na tyle kiepski że prawie w ogóle nie zawiera części stałych lub ma kiepskie wypełnienie.

Materiały ścierne - mimo że od wielu lat stosuje się normy FEPA do opisu gradacji papieru P (ilość materiału ściernego na powierzchnię podłoża to każdy producent potrafi to inaczej zinterpretować i no P320 z 3M będzie zostawiała taką samą rysę jak P280 z sia itd.
Dlatego też jeśli podchodzi do tematu całkiem profi. poznać materiały na których pracujemy a nie tylko sugerować się tylko ceną.
Kiedyś testowałem chinski krążek P240, który zostawił rysę jak P400, a materiał ścierny wykruszył się po minucie szlifowania sic!

Książki, które dotyczą lakiernictwa to fajna rzecz, ale dezaktualizują się po roku. Jest to całkiem fajna sprawa gdy uczymy się podstaw. Co roku mamy wiele nowych produktów a średnio co kilka lat nie mal rewolucję. Tak więc wiedza książkowa mi nie imponuje, w tym fachu liczy się praktyka i dobre nawyki.



radmen2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Post autor: radmen2 » czw lut 11, 2010 15:01

Obrazek
wie ktos jak pozbyc sie tego z dachu? trzeba wyciagac szybe? mam 4 takie placki na krwawedzi dachu :/


Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » czw lut 11, 2010 16:07

duzy_przemo pisze:Co do siadania materiału w rysach - 99% problem przygotowania powierzchni.
Na chyba że podkład jest na tyle kiepski że prawie w ogóle nie zawiera części stałych lub ma kiepskie wypełnienie.
Ja nawet szpachlę wyprowadzam do 400 na sucho i dopiero później na to kładę podkład.

Druga sprawa wygrzewam i szpachlę i podkład promiennikiem podczerwieni. Później na to dopiero lakier. Jak na razie nie mam problemu z "siadaniem".
duzy_przemo pisze:no P320 z 3M będzie zostawiała taką samą rysę jak P280 z sia itd.
Dokładnie jak piszesz. Ja mam np. porównanie takie, że np, 3M 1000 zostawia takie rysy jak INDASA 800. Szczera prawda. Niektóre papiery nie mają równomiernego ziarna.
duzy_przemo pisze:Książki, które dotyczą lakiernictwa to fajna rzecz, ale dezaktualizują się po roku.
Również racja, ale podstaw można się nauczyć z takich książek.



kurczakpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 17:34
Lokalizacja: Cardiff,UK

Post autor: kurczakpl » czw lut 11, 2010 22:55

prawdą jest że wodą się troszkę inaczej lakieruje.U nas nic nie siada teraz robie Sikkens,wcześniej Autocolor,Standox,RM. Orygonalne dobre materiały nie siadają tak jak te pseudo materiały.Też wygrzewamy napromiennikiem lub w komorze w 72 stopniach przez 30 minut.
Pracuje na materiałach 3M i Mirka i żadnych rys nie ma.Dużo zależy od maszynki jaką pracujesz i szybkością obrotów.Generalnie jak po 320 przejedziesz sadzą to 400 lecisz potem szara włóknina i zawsze musi być ok.

[ Dodano: 11 Lut 2010 21:02 ]
z rysami miałem poroblemy jak przecierałem szpachle 80-ką i potem nakładałem następną warstwę szpachli.Ktoś mądry powiedział mi :przed nałożeniem następnej warstwy rozjedź rysy 180-tką.I miał rację teraz nie mam żadnych problemów już nie widziałem rysy kupe czasu


Mój VW
http://kurczakpl.fotosik.pl/albumy/728355-3.html

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » czw lut 11, 2010 23:13

kurczakpl,
kurczakpl pisze:prawdą jest że wodą się troszkę inaczej lakieruje.
Czy ja wiem, czy inaczej. Przeważnie dajesz półtorej warstwy bazy. Sam czasami lakieruję lakierami wodnymi. Tylko trzeba troszeczkę dłużej czekać zanim położy się klar. Jedno wiem, że lakiery wodne są jeszcze bardziej szkodliwe dla człowieka jak się wdycha opary, a większość myśli, że nie są tak szkodliwe.

[ Dodano: 11 Lut 2010 22:17 ]
kurczakpl pisze:przed nałożeniem następnej warstwy rozjedź rysy 180-tką.I miał rację teraz nie mam żadnych problemów już nie widziałem rysy kupe czasu
Ale jak "siądzie" to obwódkę i tak będzie widać gdzie była szpachla. Ale wtedy lekka polerka i już nigdy nie będzie widać gdzie siadło.



kurczakpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 17:34
Lokalizacja: Cardiff,UK

Post autor: kurczakpl » pt lut 12, 2010 20:43

Fucker, lakieruje się w kasku,najlepsza rada.Poza tym ja kłade dwie warstwy full i tonującą chyba że widze na test card transparent to wale cztery i tonującą
Więc jednak siada Ci na obrzeżach.Obrzeża trzeba dokładnie wyjechać pod podkład najlepiej 280 na maszynce.Pozdro

[ Dodano: 12 Lut 2010 18:46 ]
radmen2 pisze:Obrazek
wie ktos jak pozbyc sie tego z dachu? trzeba wyciagac szybe? mam 4 takie placki na krwawedzi dachu :/
Jak masz taką możliwiść to najlepiej wyciąć.
Ostatnio zmieniony pt lut 12, 2010 20:44 przez kurczakpl, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój VW
http://kurczakpl.fotosik.pl/albumy/728355-3.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości