A,B,C Lakierowania
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
- duzy_przemo
- Gadatliwa bestia
- Posty: 921
- Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
- Lokalizacja: Szczecin
Witam. Mam malować kumplowi maskę w Tico Zamówiłem nową w podkładzie.. i teraz mam ją zmatowić , nałożyć lakier kilka warstw , potem klar kilka warstw i polerka tak? Poprawcie mnie panowie jak coś.. aha jakim papierem najlepiej matowić tą maskę? I jakie proporcję utwardzacza do lakieru?
Ostatnio zmieniony wt sie 04, 2009 18:59 przez TomiTT, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=147731
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]
ja bym zrobił tak: zmatować 800, prysnąć jeszcze raz podkładem, kontrolka i znów 800, później tak jak wcześniej napisałeś kilka warstw lakieru i kilka klaru a na końcu 2500 papierkiem i polerkaWitam. Mam malować kumplowi maskę w Tico Zamówiłem nową w podkładzie.. i teraz mam ją zmatowić , nałożyć lakier kilka warstw , potem klar kilka warstw i polerka tak? Poprawcie mnie panowie jak coś.. aha jakim papierem najlepiej matowić tą maskę? I jakie proporcję utwardzacza do lakieru?
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
- duzy_przemo
- Gadatliwa bestia
- Posty: 921
- Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
- Lokalizacja: Szczecin
Nie tak do końca, szlifując podkład papierem P800 nie uzyskasz odpowiedniej przyczepności lakieru do podłoża.Lucki pisze:ja bym zrobił tak: zmatować 800, prysnąć jeszcze raz podkładem, kontrolka i znów 800, później tak jak wcześniej napisałeś kilka warstw lakieru i kilka klaru a na końcu 2500 papierkiem i polerkaWitam. Mam malować kumplowi maskę w Tico Zamówiłem nową w podkładzie.. i teraz mam ją zmatowić , nałożyć lakier kilka warstw , potem klar kilka warstw i polerka tak? Poprawcie mnie panowie jak coś.. aha jakim papierem najlepiej matowić tą maskę? I jakie proporcję utwardzacza do lakieru?
Szlifowanie podkładu zacząłbym od P320 poprzez P400 a skończyłbym na P500 jeśli jest do ciemny kolor. Ew. jeśli lakier jest bardziej wymagający przy aplikacji na koniec można użyć włókniny N800.
Co do podkładu dawanego wraz z nowymi elementami. W wielu przypadkach jest to zabezpieczenie tak by element nie rdzewiał (nie mówimy o kataforezie).
Dlatego też zeszlifowałbym to i położył normalny podkład akrylowy a najlepiej by mieć pewność podkład izolujący. Będziesz miał z tym trochę więcej roboty ale uzyskasz pewność że nic się później z powłoką nie stanie.
kolego robię tak od dobrych paru lat i nigdy nie miałem problemu z przyczepnością ( czy to mat czy metalik)Nie tak do końca, szlifując podkład papierem P800 nie uzyskasz odpowiedniej przyczepności lakieru do podłoża.
zmatować ten firmowy pseudopodkład i akrylem pokryć, a później to tak jak napisałem ( ja lub kolega duzy_przemo
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
- duzy_przemo
- Gadatliwa bestia
- Posty: 921
- Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
- Lokalizacja: Szczecin
Lucki, nie chcę się licytować kto ile i w jakim biznesie siedzi.
Ale jednak mnie uczono i ja przekazuje to wiedzę szkolonym przez mnie osobą ze rysa powstała podczas szlifowania papierem gradacji P800 jest nie wystarczająca do uzyskania odpowiedniej przyczepności podkładu czy też lakieru do powierzchni.
Chyba że używasz papieru który nie trzyma normy "P" i twoja 800-tka odpowiada P500 czy P400.
Ale jednak mnie uczono i ja przekazuje to wiedzę szkolonym przez mnie osobą ze rysa powstała podczas szlifowania papierem gradacji P800 jest nie wystarczająca do uzyskania odpowiedniej przyczepności podkładu czy też lakieru do powierzchni.
Chyba że używasz papieru który nie trzyma normy "P" i twoja 800-tka odpowiada P500 czy P400.
Ostatnio zmieniony czw sie 06, 2009 11:54 przez duzy_przemo, łącznie zmieniany 2 razy.
- marekos
- Mały gagatek
- Posty: 124
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontakt:
Prześledziłem ten wątek dość wnikliwie, bo też zabieram się za usuwanie "baboli" i ma dwa pytania. Jedno już padło wcześniej w tym wątku ale nikt nie odpowiedział, a też mam z tym wątpliwości chodzi generalnie o szpachlowanie rantów drzwi jak to się robi?
Mam kompresor wystarczający do pistoletu HVLP i zamierzam zainwestować w taki pistolecik, także żadnych sprajów a pytanie mam odnośnie marek materiałów stosowanych do lakierowania tzn. podkłady szpachle. Wierzchnią powłokę (baza + klar) chce położyć jakiś dobry tzn. Dupont lub Standox żeby w tej kwest nie było jakichś nieporozumień i żeby na koniec wiedzieć że jak coś nie wyjdzie to że nie jest to wina lakieru tylko lakiernika. Jeśli chodzi podkłady i szpachle to wszystko chciałem użyć Novola, ale teraz pytanie do praktyków w tej materii czy to mi się gdzieś nie pogryzie i czy nie lepiej kupić te materiały jakieś lepsze np. APP lub inne? O Novolu czytałem różne opinnie dlatego się o to pytam.
Drugie pytanie.MiSzOn pisze:A ja mam takie pytanie do znawców: Co zrobić w miejscach gdzie kończy się blacha, np. nadkola, albo ranty drzwi (ale nie chodzi o sam rant, tylko że na płaskiej powierzchni i z jednej strony jest już koniec drzwi) żeby nie było widać wgłębień po lakierowaniu. Na płaskich powierzchniach to można zaszpachlować a potem pomalować. A na tych rantach to nie wiem, też jakoś zaszpachlować? W sumie ciężko chyba to będzie zrobić, tak mi się przynajmniej wydaje. A pasowałoby to jakoś wyrównać, no bo oryginalny lakier jest stosunkowo gruby.
Mam kompresor wystarczający do pistoletu HVLP i zamierzam zainwestować w taki pistolecik, także żadnych sprajów a pytanie mam odnośnie marek materiałów stosowanych do lakierowania tzn. podkłady szpachle. Wierzchnią powłokę (baza + klar) chce położyć jakiś dobry tzn. Dupont lub Standox żeby w tej kwest nie było jakichś nieporozumień i żeby na koniec wiedzieć że jak coś nie wyjdzie to że nie jest to wina lakieru tylko lakiernika. Jeśli chodzi podkłady i szpachle to wszystko chciałem użyć Novola, ale teraz pytanie do praktyków w tej materii czy to mi się gdzieś nie pogryzie i czy nie lepiej kupić te materiały jakieś lepsze np. APP lub inne? O Novolu czytałem różne opinnie dlatego się o to pytam.
[img]http://img113.imageshack.us/img113/6610/img23312uz2.jpg[/img]
Jak chcesz z górnej półki komponenty to MIPA, świetne podkłady i szpachle. Z obróbką nie ma problemu.
Pozdr
Pozdr
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Ostatnio zmieniony pn sie 10, 2009 19:23 przez TomiTT, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=147731
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]
- duzy_przemo
- Gadatliwa bestia
- Posty: 921
- Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
- Lokalizacja: Szczecin
- duzy_przemo
- Gadatliwa bestia
- Posty: 921
- Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
- Lokalizacja: Szczecin
- duzy_przemo
- Gadatliwa bestia
- Posty: 921
- Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
- Lokalizacja: Szczecin
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości