A,B,C Lakierowania

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » śr wrz 03, 2008 21:25

MAPET pisze: tylko po co? dla mnie bez sensu troche zabieg jesli byl zdrowy blotnik
Pisałem, że nie trzeba no ale jak kolega chciał no to nic nie stoi na przeszkodzie, tylko roboty więcej :bigok:


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob wrz 06, 2008 09:40

napisał/a:
że nie trzeba no ale jak kolega chciał no to nic nie stoi na przeszkodzie
no ja też wolał bym nie ździerać fabrycznego zabezpieczenia

a ostanio z nudów w ramach treningu pobawiłem się znów w malarza, piszę w ramach treningu bo te części błotników zostaną wymienione i tylko po to by nie straszyły to je zrobiłem, warto zwrócić uwagę na oklejenie w miejscu łączenia sie starego lakieru z nowym, taśma jest na brzegu nie dociśnieta co powoduje powstanie wąskiej mgiełki (a nie ostrej krawędzi) łatwej do spolerowania
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


:-k ...

MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: MiSzOn » ndz wrz 07, 2008 12:12

A ja mam takie pytanie do znawców: Co zrobić w miejscach gdzie kończy się blacha, np. nadkola, albo ranty drzwi (ale nie chodzi o sam rant, tylko że na płaskiej powierzchni i z jednej strony jest już koniec drzwi) żeby nie było widać wgłębień po lakierowaniu. Na płaskich powierzchniach to można zaszpachlować a potem pomalować. A na tych rantach to nie wiem, też jakoś zaszpachlować? W sumie ciężko chyba to będzie zrobić, tak mi się przynajmniej wydaje. A pasowałoby to jakoś wyrównać, no bo oryginalny lakier jest stosunkowo gruby. Mam już wykorzenioną rdzę na całym aucie, jest zapuszczony Cortanin i jutro muszę dalej coś z tym zrobić, więc proszę o jakieś porady.
Aha, i jeszcze jedno pytanie: w mk2 na pasie tylnym na samym dole pod zderzakiem, po lewej i prawej stronie jest łączenie blach i między nimi jest szczelina, taka dosyć gruba. Była tam taka jakaś guma, ale musiałem ją wydrzeć no i czym to teraz zapchać, no bo szpachla to popęka, bo trochę za szeroka i za głęboka jest ta szczelina. Podobna guma jest chyba tuż przy lampach jak się otworzy klapę bagażnika, ale tam to już ciężko będzie jakoś to ładnie zrobić.
Pozdrawiam



gailbraith

Post autor: gailbraith » czw wrz 11, 2008 10:12

Mam kilka pytań i widzę, że niektóre tu z osób mają już szeroką wiedzę na temat zaprawek więc mam nadzieję, że odpowiedzi uzyskam.

1. Jak to jest z polerką lakieru metalic? Mam pastę lekkościerną i przystawkę do polerki ale owe działanie co mi da? Na pewno nabłyszczenie lakieru lecz na większe efekty nie mam co liczyć gdyż polerować będę klar. Mam rację?

2. Czytam w instrukcji jak mam być nakładana mata szklana na różnego rodzaju otwory. Jest napisane, że wyciąć kawałek większy owej maty aby zachodziła 2cm więcej na brzegi uszkodzenia. I teraz tak sobie myślę, że jak zrobię tak to później nie będzie ciężko mi owej powierzchni wyrównać, nie powstanie wybrzuszenie? Wpadłem na pomysł aby zrobić tak ale od środka auta a z zewnątrz wyciąć idealnie pasujący kawałek maty w otwór i przykleić ją właśnie w tym otworze (doklejając do tego kawałka maty co jest w środku już). Wyrównałbym sobie powierzchnie szpachlą i na to już lakier. Jak myślicie?

3. Lakierując dany kawałek powierzchni lakierem podkładowym malujemy oczywiście tylko uszkodzony fragment powierzchni. Lakier baza zaś idzie już na kawałek dobrego lakieru tak? Tylko, że trzeba lekko zmatowić ten fragment?

4. Pod malowaniem klarem matujemy nałożony poprzednio lakier?

5. Co sądzicie o szpachli w sprayu? Lepiej się pracuję z taką niż normalną?



Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » czw wrz 11, 2008 16:24

Jeśli chodzi o mnie to tak:
1. Będziesz polerował klar przez co tak jak piszesz "będzie się lepiej błyszczał" bo zetrzesz trochę warstwy zmatowionego już klaru przez co baza będzie lepiej widoczna.
2. Nigdy nie używałem mat szklanych więc niech wypowiedzą się koledzy :bigok:
3. Dokładnie - podkład na to co naprawiamy, a na całość baza (kolor) i na całość klar (bezbarwny).
4. Nie.
5. Nie używałem i raczej nie będę bo wolę ręcznie nanosić.

Pozdro :bigok:
Ostatnio zmieniony czw wrz 11, 2008 21:25 przez Ostry!, łącznie zmieniany 1 raz.


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

gailbraith

Post autor: gailbraith » czw wrz 11, 2008 20:37

Ostry!, dzięki wielkie za informacje :)

A jeszcze może mi ktoś powiedzieć- przed kładzeniem maty szklanej warto dane miejsce prysnąć lakierem podkładowym? Bo jak nie to przyjdzie ona na odrdzewiacz.
Ostatnio zmieniony czw wrz 11, 2008 21:31 przez gailbraith, łącznie zmieniany 1 raz.



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » czw wrz 11, 2008 23:57

Witam.

2. Moja metoda jest taka: tam gdzie masz otwór ranty młoteczkiem wbijasz lekko do środka. Nakładasz mate no ni oczywiście żywice. Później szpachla.

Troszkę to zobrazowałem: :grin:
Obrazek



5. Szpachla w sprayu to straszna tandeta. Ma małe pokrycie


Najpierw odrdzewiacz, później 12h odpoczynku (niech dobrze wyschnie), następnie żywica - mata - żywica !!!

p.s
Pamiętaj żeby dobrze rozczyścic blachę !!!
Ostatnio zmieniony pt wrz 12, 2008 00:00 przez Lucki, łącznie zmieniany 2 razy.



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pt wrz 12, 2008 11:56

gailbraith pisze:Mam kilka pytań i widzę, że niektóre tu z osób mają już szeroką wiedzę na temat zaprawek więc mam nadzieję, że odpowiedzi uzyskam.

1. Jak to jest.....

1.Polerowanie ZAWSZE ma na celu nabłyszczenie lakieru (czyli usunięcie drobnych rysek i zmatowień) i nic więcej. Nie bardzo wiem co byś chciał uzyskać, nie zlikwidujesz na pewno rysy do lakieru czy do blachy, to oczywiste.

2. Mate nakładasz na żywice którą nakładasz pędzlem w dosyć specyficzny sposób, czyli możesz to robić od wewnątrz tylko pod warunkiem że masz wygony dostęp do tego miejsca.
Wklejanie mniejszego kawałka na ten większy moim zdaniem mija się z celem. Wybrzuszenia mieć nie będziesz a jeśli zrobisz tylko od wewnątrz a jeśli nie nałożysz żywicy od zewnątrz i nie zaszpachlujesz to mata i żywica będą podsiąkać wodą i z czasem odpadną. Wybrzuszenie będziesz i tak miał po szpachlowaniu, więc jaki sens?

Zresztą z żywicą o nie tak hop siup już. Po pierwsze trzeba dobrze opanować technikę nakładania czyli tzw tapowania. Po drugie trzeba dobrze rozrobić żywice z utwardzaczem żeby nie zżelowała zbyt szybko ani żeby nie spłynęła nie chcąc sie utwardzić. Po trzecie uzupełnianie żywicą dużych dziur nie ma sensu bez zrobienia jakiejś konstrukcji dla żywicy.
3. naprawiasz, szpachlujesz, szlifujesz szpachle, zmatawiasz lakier pod podkład i lakier, kładziesz podkład, kładziesz baze, kładziesz clar.
4.Nie
5. zwykła jest lepsza i łatwiej się z nią pracuje.
gailbraith pisze: A jeszcze może mi ktoś powiedzieć- przed kładzeniem maty szklanej warto dane miejsce prysnąć lakierem podkładowym? Bo jak nie to przyjdzie ona na odrdzewiacz.
Nie, żywce najlepiej sie kładzie na gołą blachę. W twoim przypadku na odrdzewiacz.
Ostatnio zmieniony pt wrz 12, 2008 11:59 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

gailbraith

Post autor: gailbraith » pt wrz 12, 2008 14:59

Lucki, mate64, dzięki za informacje. Praca idzie do przodu, pierwszy etap kładzenia maty zakończony. Okazało się, że jednak nie jest tak jak myślałem, że będzie powstawać duże wybrzuszenie. Spokojnie da się to wyrównać.

Mate kładę jednak tak jak pisano w instrukcji, z zewnątrz i koło 2cm więcej dookoła uszkodzenia. Łapie się świetnie, trzyma również. Jedynie jak pisał mate64 trzeba uważać z mieszanką żywicy i utwardzacza, najlepiej robić sobie małe porcje gdyż szybko się żeluje.
mate64 pisze:1.Polerowanie ZAWSZE ma na celu nabłyszczenie lakieru (czyli usunięcie drobnych rysek i zmatowień) i nic więcej. Nie bardzo wiem co byś chciał uzyskać, nie zlikwidujesz na pewno rysy do lakieru czy do blachy, to oczywiste.
Tu po prostu chciałem uzyskać odpowiedź jak się ma polerka lakieru z klarem gdyż chyba jak się ma normalny lakier to pole do popisu jest większe.



Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » pt wrz 12, 2008 17:17

gailbraith pisze:normalny lakier
tzn akryl bez klaru? Pole do popisu jest takie że prędzej płowieje na słońcu i trzeba częściej polerować :bigok:


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

adams169
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 19:14
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: adams169 » sob wrz 20, 2008 21:13

gailbraith, jeżeli chcesz uzyskac bardzo dobry efekt polerki, zmatuj powierzchnie papierem na mokro 2000 lub trizaciem, sciagnij wode sciagaczka , nalóż paste G3 feracla poleruj maszyna białą gabka Feracla (lekko nawilzona) po wypolerowaniu , naloz troszke pastu g3 na powierzchnie wypolerowana, i poleruj czarna gąbką feracli do uzyskania glebi polysku- efekt gwarantowany, zeby akryl nieplowiał warto jest go zabezpieczyc woskiem np. shella


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2188385#2188385 - mój golfer :)

Orange
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn mar 03, 2008 00:38
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Orange » czw wrz 25, 2008 14:26

witam kolegów. tez będę sie brał za rudą w moim golfie dlatego chciałem zapytać jak zamocowane są końcówki listw bocznych te które są na nadkolach, klejone? zapinki? http://images46.fotosik.pl/7/889092e96f6f2e3cmed.jpg (mam nadzieje ze kolega Jaszczur mnie nie zabije ;) )na tej fotce dokładnie to widać o co mi chodzi bo tylko te części listwy zostały ;)
pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony czw wrz 25, 2008 14:27 przez Orange, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
michalqqr
...
...
Posty: 1052
Rejestracja: sob cze 07, 2008 20:36
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: michalqqr » czw wrz 25, 2008 15:57

Orange, zamocowane są na zatrzaski/spinki jak pociągniesz to wyjdzie ja tak miałem



Orange
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn mar 03, 2008 00:38
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Orange » ndz paź 12, 2008 01:20

Jeszcze jedno pytanie.. czy jak nałoże szpachle.. ona wyschnie, stwardnieje.. to moge tak przejeździć z nią dzień,dwa, tydzień? czy od razu trzeba malować albo inaczej zabezpieczyć.. pytam sie bo chciałbym zacząć robote jeszcze zanim bd miał lakier dobrany ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości