A,B,C Lakierowania
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
prezesso, zeszlifuj te miejsca będziesz miał tam trzy dziurki, zaspawaj sobie je minimagiem, wyrównaj znowu szlifierką, potem na to szpachla wyrównawcza, prysnąć i The End. Chyba że pod lakierem będziesz miał duże dziury to raczej nowy błotnik lepiej kupić
[ Dodano: Wto 08 Kwi, 2008 ]
A odnośnie tej drugiej fotki to to jest ten sam błotnik co na pierwszej?
[ Dodano: Wto 08 Kwi, 2008 ]
A odnośnie tej drugiej fotki to to jest ten sam błotnik co na pierwszej?
Ostatnio zmieniony wt kwie 08, 2008 20:51 przez Ostry!, łącznie zmieniany 1 raz.
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
A ja się wtranrzole między szpachlówke i tybetański napój
Misiek, smarowałeś toto jakimś brunoxo/cortanino-podobnym siuwaxem do odrdzewiania. I chciałbym sie dowiedzieć czy ci coś wylazło spod tego? Bo ja mam takie małe poletko doświadczalne i spod cortaniuny w kombinacji z bondexem ruda nie wyłazi póki co. I chyba sie wezmę za babolki na tylnym pasie.
Nie jestem pewien czy masz jeszcze te II ale może wiesz o dalszych losach szpachli
Misiek, smarowałeś toto jakimś brunoxo/cortanino-podobnym siuwaxem do odrdzewiania. I chciałbym sie dowiedzieć czy ci coś wylazło spod tego? Bo ja mam takie małe poletko doświadczalne i spod cortaniuny w kombinacji z bondexem ruda nie wyłazi póki co. I chyba sie wezmę za babolki na tylnym pasie.
Nie jestem pewien czy masz jeszcze te II ale może wiesz o dalszych losach szpachli
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
- Bucus
- Mały gagatek
- Posty: 60
- Rejestracja: ndz paź 31, 2004 15:54
- Lokalizacja: Koszalin / Nowe Bielice
- Kontakt:
Przeczytałem wszytko i nie znalazłem odpowiedzi na takie pytania:
1. Czy zawsze się stosuje na blachę szpachle, czy można od razu podkład (skąd wiedzieć co zastosować)?
2. Co zrobić jak przy malowaniu zrobi się zaciek (jak go zlikwidować)?
3. Jaki kolor podkładu użyć pod czerwoną farbę, a jaki po grafit?
1. Czy zawsze się stosuje na blachę szpachle, czy można od razu podkład (skąd wiedzieć co zastosować)?
2. Co zrobić jak przy malowaniu zrobi się zaciek (jak go zlikwidować)?
3. Jaki kolor podkładu użyć pod czerwoną farbę, a jaki po grafit?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 13, 2008 12:16 przez Bucus, łącznie zmieniany 1 raz.
to zależy, jeżeli masz ubytek (czyli jest wgłębienie) to trzeba je uzupełnićBucus pisze:Czy zawsze się stosuje na blachę szpachle,
mozna go spolerować pastą polerską lub zeszlifować papoerem wodnym (gradacja min. 2000) tylko trzeba uważaćBucus pisze:Co zrobić jak przy malowaniu zrobi się zaciek (jak go zlikwidować)?
to tez zależy jaki odcień czerwonego lub grafitowego chce sie uzyskaćBucus pisze:Jaki kolor podkładu użyć pod czerwoną farbę, a jaki po grafit?
nie mam juz ale wiem że przez rok się nic nie działo z miejscami które robiłemNie jestem pewien czy masz jeszcze te II ale może wiesz o dalszych losach szpachli
mi nic się nie działo a jeździłem autem 9 miesięcymate64 pisze:I chciałbym sie dowiedzieć czy ci coś wylazło spod tego?
...
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
A ja mam takie pytanie:
Robię wszystko tak jak w poradzie, czyli czyszczę, odrdzewiam, maluję podkładem a potem kolor, mam przejście pomiędzy starym a nowym lakierem więc trzeba wypolerować to miejsce żeby zniwelować różnice grubości. Ale jak zacznę ścierać to mogę na tej krawędzi sie dostać do podkładu no i wtedy to lipa. Czy polerować delikatnie tak żeby nie dojść do podkładu? I czy to przejście zniknie zanim dojdę do podkładu?
A może robić tak że maluję podkład na pewnej powierzchni a potem kolor na troszkę większej powierzchni, tak że jak będę polerował krawędź to co najwyżej dojdę do starego lakieru i nic nie powinno być widać?
Jaka jest grubość warstwy pomalowanej 3 razy podkładem i 3 razy kolorem? Ma taką grubość jak oryginalny lakier czy mniejszą bo oryginał jest w sumie dosyć gruby?
Z góry dzięki za odpowiedzi. Muszę się na wakacjach zabrać za swojego, bo dziadunio ma już 21 latek i coś mi tam wyłazi w niektórych miejscach
Robię wszystko tak jak w poradzie, czyli czyszczę, odrdzewiam, maluję podkładem a potem kolor, mam przejście pomiędzy starym a nowym lakierem więc trzeba wypolerować to miejsce żeby zniwelować różnice grubości. Ale jak zacznę ścierać to mogę na tej krawędzi sie dostać do podkładu no i wtedy to lipa. Czy polerować delikatnie tak żeby nie dojść do podkładu? I czy to przejście zniknie zanim dojdę do podkładu?
A może robić tak że maluję podkład na pewnej powierzchni a potem kolor na troszkę większej powierzchni, tak że jak będę polerował krawędź to co najwyżej dojdę do starego lakieru i nic nie powinno być widać?
Jaka jest grubość warstwy pomalowanej 3 razy podkładem i 3 razy kolorem? Ma taką grubość jak oryginalny lakier czy mniejszą bo oryginał jest w sumie dosyć gruby?
Z góry dzięki za odpowiedzi. Muszę się na wakacjach zabrać za swojego, bo dziadunio ma już 21 latek i coś mi tam wyłazi w niektórych miejscach
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Ok, dzięki misiek10111
Z tą grubością, hehe, to tak bez przesady, że chcę wiedzieć ile tam jest metrów , chodziło mi o to głownie, czy jak pomaluję w miejscach gdzie jest stary lakier, to czy będą, że tak powiem wyczuwalne pod palcem nierówności pomiędzy nowym a starym lakierem spowodowane tym, że jest jakaś grubość nowego lakieru na starym. Ale zamotałem Ale myślę, że nie będzie to rzucające się w oczy, skoro tak robiłeś i jest git
Dzięki za odpowiedz
Z tą grubością, hehe, to tak bez przesady, że chcę wiedzieć ile tam jest metrów , chodziło mi o to głownie, czy jak pomaluję w miejscach gdzie jest stary lakier, to czy będą, że tak powiem wyczuwalne pod palcem nierówności pomiędzy nowym a starym lakierem spowodowane tym, że jest jakaś grubość nowego lakieru na starym. Ale zamotałem Ale myślę, że nie będzie to rzucające się w oczy, skoro tak robiłeś i jest git
Dzięki za odpowiedz
- robsonic
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: pn sie 21, 2006 23:25
- Lokalizacja: Szczecin / ZPL
- Kontakt:
A ja mam takie pytanko... co jeśli po wykorzenieniu baboli druciarą, potraktowaniu blachy wytrawiaczem Brunox-Epoxy, no i gdzie trza zaszpachlowaniu Novolem uniwersal, auto zmoknie pod chmurką przed położeniem warstw podkład+baza+klar (nie będę miał dostępu do garażu przez 4 dni) ? Z tego co wyczytałem w temacie wiem tylko, że od wytrawienia do położenia podkładu nie przekraczać 3 dni. Niestety nie udało mi się kupić przed długim weekendem lakierów i będę musiał zakończyć I etap na szpachli. Poradźcie, czemu bardziej zaszkodzi wilgoć - Brunoxowi czy szpachli ? Czy jak te powierzchnie zmokną to muszę zacząć od nowa ?
Nie bawiłem się nigdy w lakiernika, ale Babolator i porady m.in. misiek10111 mocno mnie rozochociły do spróbowania sił w tej dziedzinie
Pozdrawiam i udanego long weekenda
Nie bawiłem się nigdy w lakiernika, ale Babolator i porady m.in. misiek10111 mocno mnie rozochociły do spróbowania sił w tej dziedzinie
Pozdrawiam i udanego long weekenda
Ostatnio zmieniony czw maja 01, 2008 00:45 przez robsonic, łącznie zmieniany 1 raz.
Zobacz [b][i]Black Angel[/i][/b] [b]by robsonic[/b]:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139212][img]http://images33.fotosik.pl/75/d0d8911274319e75med.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139212][img]http://images33.fotosik.pl/75/d0d8911274319e75med.jpg[/img][/url]
robsonic pisze:A ja mam takie pytanko... co jeśli po wykorzenieniu baboli druciarą, potraktowaniu blachy wytrawiaczem Brunox-Epoxy, no i gdzie trza zaszpachlowaniu Novolem uniwersal, auto zmoknie pod chmurką przed położeniem warstw podkład+baza+klar (nie będę miał dostępu do garażu przez 4 dni) ? Z tego co wyczytałem w temacie wiem tylko, że od wytrawienia do położenia podkładu nie przekraczać 3 dni. Niestety nie udało mi się kupić przed długim weekendem lakierów i będę musiał zakończyć I etap na szpachli. Poradźcie, czemu bardziej zaszkodzi wilgoć - Brunoxowi czy szpachli ? Czy jak te powierzchnie zmokną to muszę zacząć od nowa ?
Nie bawiłem się nigdy w lakiernika, ale Babolator i porady m.in. misiek10111 mocno mnie rozochociły do spróbowania sił w tej dziedzinie
Pozdrawiam i udanego long weekenda
Szpachla nie lubi wilgoci bardziej. Powiem tak, na progu miałem babola. Przed zimą potraktowałem go cortaninem, po tygodniu poleciałem jakimś hameritem i tak jeździłem nadal jest ok.
Szpachla jak zaciągnie wilgoci to będzie pękać, odchodzić od metalu, porobią sie takie bąble jak od rdzy.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
- robsonic
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: pn sie 21, 2006 23:25
- Lokalizacja: Szczecin / ZPL
- Kontakt:
Dzięki mate64, no to nie poszpachluje, padać ma Wykorzenie tylko babole, bo potem w garażu bez prądu i szlifierki będę.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Zobacz [b][i]Black Angel[/i][/b] [b]by robsonic[/b]:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139212][img]http://images33.fotosik.pl/75/d0d8911274319e75med.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139212][img]http://images33.fotosik.pl/75/d0d8911274319e75med.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości