A,B,C Lakierowania
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
z powodu że dzisiaj na dworze było strasznie gorąco (33 st. w cieniu) szpachlowanie nie było możliwe (szpachla momentalnie wysychała), tak wię cała operacja się trochę przesunie
[ Dodano: 06-06-27, 21:48 ]
witam, koleny dzień zmagań, dzisiaj dalszy ciąg kroku drugiego (czyli szpachlowanie)
zaczynam od przedstawienia materiałów potrzebnych na dzisiaj:::
dzisaj pogoda pozwoliła na mały zasięg prac - szpachlowanie końcowe - i to w nie których miejscach
puki szaachla nie zaschła robilem narożnik - czyli nakładanie jaszcze jednej warstwy maty szklanei i malowanko
dzień dzisiejszy zakończyłem na tym że pomalowałem gruntem tylko środek pasa (pogoda zaś nie dopisała - 33 st. w cieniu i deszcz się rozpadał - co za ulga )
aha zapomniałem dodać że nieustraszony kolega Jaszczur nie omieszkał mi dzisiaj pomagać ale i jego upał zwalił z nóg
aha jeszcze podziękowania się nalezą dla kolegi RMK
[ Dodano: 06-06-27, 21:48 ]
witam, koleny dzień zmagań, dzisiaj dalszy ciąg kroku drugiego (czyli szpachlowanie)
zaczynam od przedstawienia materiałów potrzebnych na dzisiaj:::
dzisaj pogoda pozwoliła na mały zasięg prac - szpachlowanie końcowe - i to w nie których miejscach
puki szaachla nie zaschła robilem narożnik - czyli nakładanie jaszcze jednej warstwy maty szklanei i malowanko
dzień dzisiejszy zakończyłem na tym że pomalowałem gruntem tylko środek pasa (pogoda zaś nie dopisała - 33 st. w cieniu i deszcz się rozpadał - co za ulga )
aha zapomniałem dodać że nieustraszony kolega Jaszczur nie omieszkał mi dzisiaj pomagać ale i jego upał zwalił z nóg
aha jeszcze podziękowania się nalezą dla kolegi RMK
...
-
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: wt mar 07, 2006 21:48
- Lokalizacja: Małopolska
misiek walcz walcz mnie to tez niedługo czeka sorki ze sie wetne w temat ale zgłupiałem bo mam lakier LY3D i jeden lakiernik mi mówi ze musze połozyć na niego bezbarwny clear a inny ze tego nie wolno zrobic powiedzcie jak jest własciwie?? i jeszcze raz sorki za wcinke w temat
Nie wiesz jaka bryka?? Kup sobie Golfika
witam ponownie dzisiaj dalszy ciąg kroku drugiego
a więc najpierw musiałem nałozyć szpachlę i odczekać aż wyschnie i ją zeszlifować
po wyszlifowaniu trzeba zrobić rysę dylatacyjną (w razie pęknięcia to pęknie równo),
najpierw rysujemy ołówkiem kreskę
potem krawędzią pilnika robimy rysę idąc po kresce
KOLEJ NA TRZECI KROK - malowanie podkładem:
a więc najpierw oklejamy miejsca które nie trzeba malować
a potem już malujemy podkładem, ja położyłem trzy warstwy podkładu
na dzisiaj to by było tyle, a auto jest teraz w takim stanie
do następnego razu, pozdrawiam
a więc najpierw musiałem nałozyć szpachlę i odczekać aż wyschnie i ją zeszlifować
po wyszlifowaniu trzeba zrobić rysę dylatacyjną (w razie pęknięcia to pęknie równo),
najpierw rysujemy ołówkiem kreskę
potem krawędzią pilnika robimy rysę idąc po kresce
KOLEJ NA TRZECI KROK - malowanie podkładem:
a więc najpierw oklejamy miejsca które nie trzeba malować
a potem już malujemy podkładem, ja położyłem trzy warstwy podkładu
na dzisiaj to by było tyle, a auto jest teraz w takim stanie
do następnego razu, pozdrawiam
...
Kiler oczywiście trzeba przemyć benzyną ekstrakcyjną
dragonB2 używałem takiego podkładu i też tej firmy używam farb i lakierów, aha dodam że warto zaopatrzyć się w czerwone dysze (taka jak na foto) do lakierowania dużych płaszczyzn - potem wyjaśnie na czym polega różnica pomiędzy czerwoną a czarną dyszą
[ Dodano: 06-07-03, 21:18 ]
witam
dzisiaj krok CZWARTY czyli malowanie podkolor :
na poczatek materiały
a wiec trzeba zmatować całą powierzchnię którą będziemy malować, ja użyłem do tego celu papieru wodnego 360
trzeba też łączenie pomiędzy podkładem a lakierem zmatować by uniknąć rysy (zapomniałem zrobić fot juz po wyszlifowaniu )
mając tak przygotowany fragment mozemy obklejić auto
po obklejeniu malujemy - (najlepszy etap w całej pracy), jako ze ja mam kolor metalik to najbierw malowałem bazą czyli kolorem, nałozyłem cztery warstwy
a potem lakierem bezbarwnym - też cztery warstwy
auto na dzień dzisiejszy wygląda tak
pozostało mi jeszcze wypolerować łącza nowego lakieru ze starym ale trzeba z tym poczekać zą farby dobrze wyschną
co do różnicy kolorów to niestety nie udało sie dobrać idealnie koloru, gość w dobieralni farb i lakierów ostrzegał mnie że taka sytuacja może zaistnieć, mówił że o ile pod pistolet to są wstanie dobrać prawie idealnie to spraje trudniej dobrać, ale i tak się cieszę bo nawet fajnie to wyszło, aha zaczołem robić też klapę ale w trakcie pracy nad nia stwierdziłem ze zostanie ona wymieniona na inną (w lepszym stanie) a marazie te miejsca które obdarłem ze rdzy zamalowałem farbą, no i to na tyle na dziś, pozdro do nastepnego
dragonB2 używałem takiego podkładu i też tej firmy używam farb i lakierów, aha dodam że warto zaopatrzyć się w czerwone dysze (taka jak na foto) do lakierowania dużych płaszczyzn - potem wyjaśnie na czym polega różnica pomiędzy czerwoną a czarną dyszą
[ Dodano: 06-07-03, 21:18 ]
witam
dzisiaj krok CZWARTY czyli malowanie podkolor :
na poczatek materiały
a wiec trzeba zmatować całą powierzchnię którą będziemy malować, ja użyłem do tego celu papieru wodnego 360
trzeba też łączenie pomiędzy podkładem a lakierem zmatować by uniknąć rysy (zapomniałem zrobić fot juz po wyszlifowaniu )
mając tak przygotowany fragment mozemy obklejić auto
po obklejeniu malujemy - (najlepszy etap w całej pracy), jako ze ja mam kolor metalik to najbierw malowałem bazą czyli kolorem, nałozyłem cztery warstwy
a potem lakierem bezbarwnym - też cztery warstwy
auto na dzień dzisiejszy wygląda tak
pozostało mi jeszcze wypolerować łącza nowego lakieru ze starym ale trzeba z tym poczekać zą farby dobrze wyschną
co do różnicy kolorów to niestety nie udało sie dobrać idealnie koloru, gość w dobieralni farb i lakierów ostrzegał mnie że taka sytuacja może zaistnieć, mówił że o ile pod pistolet to są wstanie dobrać prawie idealnie to spraje trudniej dobrać, ale i tak się cieszę bo nawet fajnie to wyszło, aha zaczołem robić też klapę ale w trakcie pracy nad nia stwierdziłem ze zostanie ona wymieniona na inną (w lepszym stanie) a marazie te miejsca które obdarłem ze rdzy zamalowałem farbą, no i to na tyle na dziś, pozdro do nastepnego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pn lip 03, 2006 22:05 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
...
Anusia Gregal już wyjaśniam, a wiec czarna dysza służy do malowania wąskich powierzchni bo daje wąski strumień farby
natomiast czerwona dysza służy do malowania dużych powierzchni bo daje dość szeroki (ustawiony w pionie ) strumień farby
na tym polegają różnice pomiędzy dyszami
Fredi88 a więc puszka lakieru (400ml) na zamówienie - 36zł
puszka klaru 400ml 13 zł
wodny papier 360 5 arkuszy ok 6zł
szpachla i mata szklana nic mnie nie kosztowały bo już miałem, ale myślę ze szoachla jakieś 20 zł a mata ze 30 zł
natomiast czerwona dysza służy do malowania dużych powierzchni bo daje dość szeroki (ustawiony w pionie ) strumień farby
na tym polegają różnice pomiędzy dyszami
Fredi88 a więc puszka lakieru (400ml) na zamówienie - 36zł
puszka klaru 400ml 13 zł
wodny papier 360 5 arkuszy ok 6zł
szpachla i mata szklana nic mnie nie kosztowały bo już miałem, ale myślę ze szoachla jakieś 20 zł a mata ze 30 zł
Ostatnio zmieniony śr lip 19, 2006 23:16 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
...
-
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: wt mar 07, 2006 21:48
- Lokalizacja: Małopolska
-
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: wt mar 07, 2006 21:48
- Lokalizacja: Małopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości