Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: steniu4 » ndz lut 05, 2012 23:12

Jak ktoś preferuje spiek, nie widze przeszkód. Jestem w stanie załatwic wam kazdy typ sprzęgła, zrobienie każdego zamachu... To samo co u radzika ale taniej. Tylko spiek ryje docisk i to ostro!! A swoją drogą tak jak wyzej. Im więcej łopatek, tym łagodniejszy. Im łagodniejszy, tym droższy (więcej płytek)...


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

arwam

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: arwam » pn lut 06, 2012 00:30

steniu4, a na tarczy ori zrobienie 6 lub ośmio łopatakowego spieka ile by kosztowało w przybliżeniu?
może by założyć osobny temat o sprzęgłach spiekowych?

można by było tam poruszyć kwestie finansowe, i techniczne przede wszystkim, najlepiej żeby właściciele takowych sięwypowiedzieli.

a co do tego że się elementy współpracujące znacznie bardziej zużywają to wiem.dlatego należy gazem i sprzęgłem operować tak aby zasprzęglanie trwało możliwie krótko i łagodnie.



ZULUS 28
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: wt gru 25, 2007 11:14
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: ZULUS 28 » pn lut 06, 2012 09:32

a to to też jest spiek? czy na tym będzie się jeżdzić normalnie jak na fabrycznym vr6?
http://www.ebay.com/itm/F1-RACING-STAGE ... 25677c0162" onclick="window.open(this.href);return false;


gti tdi 20jahre

arwam

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: arwam » pn lut 06, 2012 12:54

to nie jest spiek tylko zwykłe wzmocnione sprzęgło.



valdeeTDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw lip 09, 2009 20:48
Lokalizacja: płock

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: valdeeTDI » pn lut 13, 2012 23:19

Witam

Jestem świeżo (kilka dni) po wymianie sprzęgła na G60 w swoim AHF+ ponieważ dwumas już miał dość ale sprzęgło nigdy się nie ślizgało i całe te graty były jeszcze fabryczne czyli siedziały tam 13 lat z czego 4 lata mojej ciężkiej nogi :satan:
Pierwsze wrażenia to tak jak wcześniej było napisane pedał sprzęgła chodzi leciutko, sprzęgło klei bardziej bezpośrednio ale nie ma jakiejś kolosalnej różnicy do serii na dwumasie, mi się osobiście bardziej podoba praca sprzęgła, co dziwne ze skrzynią nic nie było robione nawet oleju nie wymieniałem a biegi wchodzą dużo lżej i wsteczny już nie zgrzytnie jak wcześniej :okej:
Mi skrzynia wcale nie chodzi głośniej jak ktoś wcześniej pisał, słychać te sprężynki w tłumiku ale usłyszy je tylko ten kto wie czego słuchać lub jest wyczulony na każdy inny dźwięk w swoim aucie.
Zamontowane jest nowy kpl sprzęgła SACHS + zamach nie był przetaczany ani nic z tych rzeczy :bajer:

Ogólnie polecam wg mnie same plusy :bigok:

foty gratów:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ed1 ... 227d8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d9 ... 06e80.html



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: przemlin » śr lut 15, 2012 17:12

valdeeTDI, koło zamachowe z jakiego auta miałeś?Z 1z czy z ARG bądź AXR/ATD (też były w tych silnikach). Bo po przeczytaniu całego wątku odnoszę wrażenie że chyba trzeba szukać zamachu jak najnowszego i w jak najlepszym stanie.



ZULUS 28
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: wt gru 25, 2007 11:14
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: ZULUS 28 » śr lut 15, 2012 17:36

przemlin pisze:przeczytaniu całego wątku odnoszę wrażenie że chyba trzeba szukać zamachu jak najnowszego i w jak najlepszym stanie.
no szukaj bo te zamachy się strasznie złużywają


gti tdi 20jahre

arwam

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: arwam » śr lut 15, 2012 17:42

ZULUS 28 pisze:no szukaj bo te zamachy się strasznie złużywają
:panna:

tak zużywają się jak auto by z miasta nie wyjeżdżało i to chyba tylko jakby jakiś debil jeździł...
na codzieńco najwyżej to może nie ciekawie wieniec zębaty wyglądać ale to jak ktoś na siłę eksploatuje niesprawny rozrusznik



ZULUS 28
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: wt gru 25, 2007 11:14
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: ZULUS 28 » śr lut 15, 2012 18:52

arwam, zle zrozumialeś mojego posta :-)


gti tdi 20jahre

valdeeTDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw lip 09, 2009 20:48
Lokalizacja: płock

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: valdeeTDI » śr lut 15, 2012 19:53

przemlin pisze:valdeeTDI, koło zamachowe z jakiego auta miałeś?Z 1z czy z ARG bądź AXR/ATD (też były w tych silnikach). Bo po przeczytaniu całego wątku odnoszę wrażenie że chyba trzeba szukać zamachu jak najnowszego i w jak najlepszym stanie.
zamach kupiłem na szrocie, koleś odkręcał mi go jeszcze od silnika na pewno było to TDI VP ale czy 1Z czy wczesny AGR w to się nie wczuwałem bo chciał 50zł i w tej cenie wysępiłem śruby od niego które w serwisie kosztują ok 50zł :okej:
Mój zamach ma wieniec w bardzo dobrym stanie a reszta po czyszczeniu druciakiem na wiertarce wyglądała ok
Nie ma co się tak wczuwać z tym zamachem ważne żeby wieniec zębaty był cały, mój DM na powierzchni ciernej wyglądał dużo gorzej niż obecny JM a sprzęgło wcale nie szarpało. Teraz jest miód :helm:
Ostatnio zmieniony śr lut 15, 2012 19:57 przez valdeeTDI, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: steniu4 » śr lut 15, 2012 19:55

No ja wrzuciłem zamach z g60 nieco zmęczony i mimo portu nie było to co chciałem. Pojawił się ten dziwny dźwięk zajęknięcia przy ostrzejszym dawaniu.
Miałem chwilę i trafiłem na zamach z g60 w bdb stanie ale mimo to dałem do zrobienia powierzchnię... Teraz jest b.dobrze.
Tak jak pisze valdeeTDI, różnica minimalna bo od czego miałoby być lepiej w porównaniu do ori sprzęgła jaki miałem od fabryki założony w ALH... Poprostu sprzęgło teraz będzie wytrzymalsze niż 2-mas z racji jego konstrukcji i tyle...
Najlepsze jest ogólnie mówiąc "powszechne zdanie o niskiej trwałości kół dwumasowych". Moja wymiana sprzęgła wyglądała, jakby nikt wcześniej nigdy tam nie zaglądał a na zamachu wybita data 12.1997 (auto jest z 01.1998) i przebieg autka 260tyś... 2-mas miałem cały czas sprawny, poprostu sprzęgło zaczęło się ślizgać (zamach gładki jak szyba i nie przegrzany), a że planuję mody motoru zdecydowałem dać g60+vr6 zeby więcej do tematu nie wracać :P
Koło dwumasowe cały czas sprawne mimo upływu 15lat i 260kkm... Podejrzewam, że po modach kilka dni by je wykończyło, ale jednak...
W nowszych autach takich okresów już nie ma i nie będzie...


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

arwam

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: arwam » śr lut 15, 2012 20:54

ZULUS 28 pisze:arwam, zle zrozumialeś mojego posta

chyba tak, a co ironicznie było?



ZULUS 28
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: wt gru 25, 2007 11:14
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: ZULUS 28 » czw lut 16, 2012 21:19

arwam pisze:a co ironicznie było?
bardzo


gti tdi 20jahre

Awatar użytkownika
MBartek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: śr sie 31, 2011 06:50
Lokalizacja: Kraków / Przemyśl
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: MBartek » ndz lut 19, 2012 14:55

Ja wczoraj wymieniałem w swoim 1.8T i mogę powiedzieć, że taki zestaw śmiga bez problemu.


Octavia 1.8T 309KM http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=532276" onclick="window.open(this.href);return false;
Bora V5 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520769" onclick="window.open(this.href);return false;

Zawsze do sprzedania kilka kompletów kół i jakieś samochody:
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/73l9/" onclick="window.open(this.href);return false;
pisać, że z forum, będą rabaty

Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości