AirBag zamiast opornika

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

Re: AirBag zamiast opornika

Post autor: ssarna1 » pn lut 13, 2012 14:22

norek111 pisze:
ssarna1 pisze:.. poniewaz?
mamy do czynienia z materiałem wybuchowym który może nas pozbawić życia
100 razy się uda a za 101- BUM
zapytaj sapera czy mądrym pomysłem jest pomiar oporności zapalnika elektrycznego omomierzem
nie powinno się nawet pisać jak bezpiecznie to zrobić ponieważ jest zasada że się tego nie robi i koniec
Chyba trochę wyolbrzymiasz i straszysz ludzi.. Nie zdarzył się chyba ani jeden przypadek detonacji podczas pomiaru omomierzem. Prąd jaki płynie podczas takiego pomiaru to 1.3mA (przy rezystancji poniżej 3 Om. Prąd jaki płynie podczas detonacji poduchy to mniej więcej 4700mA - takie 1,3mA jakie płynie podczas pomiaru wysyła zapewne sam sterownik poduszki żeby sprawdzić czy jest podpięta.


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9254
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

AirBag zamiast opornika

Post autor: wesol » pn lut 13, 2012 18:02

troche racji przy tym jest. Fakt zakladalem ze miernik to bedzie powiedzmy taki za 15 zl elektroniczny to ten bez obawy nic nie wywoła. Mam takie starsze mierniki w domu co to jakdobrze pamietam zaroweczke 3,5 V zaswieca na pomiarze opornosci w zakresie do 500 ohmów. Tak wiec moze byc pewne niebezpieczenstwo na miernikach wsakzówkowych starszej generacji.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

AirBag zamiast opornika

Post autor: ssarna1 » pn lut 13, 2012 19:11

wiadomo, mowie o sprzecie pomiarowym z tego tysiaclecia:)

sterownik poduszek musi sprawdzac ciaglasc obwodu i robi to przepuszczajac niewielki prad i nic sie nie dzieje


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9254
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

AirBag zamiast opornika

Post autor: wesol » pn lut 13, 2012 20:31

Tak tak, Opornośc poduszek, napinaczy sprawdzalem nie raz i nie dwa i moge zapewnic iz taki mierniczek z wyswietlaczem elektronicznym z cieklych kryszatałów za 15 zl spokojnie daje rade i nie odpali poduszek.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

AirBag zamiast opornika

Post autor: seebst » pn lut 13, 2012 20:46

No a jeśli auto miało "bum", straciło poduchy, w ich miejscu znalazły się oporniczki, to czy po ich wyeliminowaniu i wstawieniu poduch na swoje miejsce, w razie kolejnego "bum" poduchy zadziałają?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

AirBag zamiast opornika

Post autor: Qto » pn lut 13, 2012 20:52

seebst, na początku tematu masz o crashdacie - sterownik musi być ogarnięty aby wszystko później działało jak należy



seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

AirBag zamiast opornika

Post autor: seebst » pn lut 13, 2012 21:02

No ok, a czy są jeszcze poza tym jakieś sensory, czujniki zderzeniowe? Bo w zasadzie nawet nie wiem gdzie ich szukać pod maską?



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Re: AirBag zamiast opornika

Post autor: Waqa » pn lut 13, 2012 21:20

seebst pisze:No a jeśli auto miało "bum", straciło poduchy, w ich miejscu znalazły się oporniczki, to czy po ich wyeliminowaniu i wstawieniu poduch na swoje miejsce, w razie kolejnego "bum" poduchy zadziałają?
dobre pytanie... czy taki sterownik po skasowaniu crashdaty zadziała poprawnie w razie bum ,czyli wyśle prąd do zapalnika?



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

AirBag zamiast opornika

Post autor: norek111 » pn lut 13, 2012 21:31

Temat jest bardzo śliski i dąży w bardzo złym kierunku,bez wiedzy na poziomie minimum średnim generuje więcej szkody niż pożytku .


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

AirBag zamiast opornika

Post autor: Qto » pn lut 13, 2012 21:35

Waqa pisze:czy taki sterownik po skasowaniu crashdaty zadziała poprawnie w razie bum ,czyli wyśle prąd do zapalnika?
nikt Ci tego nie zagwarantuje



seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

AirBag zamiast opornika

Post autor: seebst » wt wrz 25, 2012 16:29

Jeśli jest zamiast poduszki założony oporniczek, dzięki któremu nie świeci się ciągle kontrolka od poduch, to czy montując tak, jak być powinno - poduchę, i podpinając do niej wtyczkę - ten opornik trzeba z powrotem odlutować, czy można wtyczkę podłączyć do poduchy wraz z tym oporniczkiem?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9254
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

AirBag zamiast opornika

Post autor: wesol » wt wrz 25, 2012 16:56

Boże! ładunek pirotechniczny ma oporność wlasnie okolo 2 ohmów. Nie ma poduchy to wstawia sie wlasnie opornik ktory symuluje obecnosc poduszki.
Po wykasowaniu crash daty sterownik jest taki jak nowy. Kto wie czy producent tych sterownikow nie robi na kazdym jakiejs symulacji. Crash data to informacja w oprogramowaniu sterownika ze była kolizja w ktorej to odpalano poduszki. Tylko tyle. Mozna nawet nie kasowac tej crash daty, wpiac nowe poduchy i przy kolizji poduchy odpala. Jedyny minus to to ze pali sie ta kontrolka nieszczesna.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

AirBag zamiast opornika

Post autor: seebst » wt wrz 25, 2012 18:27

wesol, ale czy nie mając tej poduchy zamontowanej, tylko przy wtyczce jest opornik, to czy wkładając nową poduchę, opornik trzeba wylutować, czy można podłączyć nową poduchę do wtyczki, w której jest ten opornik? o to mi chodziło...

No i jeśli zajdzie potrzeba odlutowania tegoż opornika, to czy lutując później sam kabelek, rezystancja się jakoś zmieni na kablu czy nie ma to żadnego znaczenia? Jak to bezpiecznie zrobić?
I czy kupować poduchę trzeba z takim i tylko wyłącznie numerem jaki podaje etka, czy może być z inna końcówką? przykładowo - powinna być 1j0 880 204 K, a założyć z końcówką B ?



Awatar użytkownika
arek607
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: czw lip 12, 2012 17:09
Lokalizacja: Hrubieszów/Rzeszów

AirBag zamiast opornika

Post autor: arek607 » wt wrz 25, 2012 18:56

Mam kilka pytań: Czy w każdym golfie MK4 jest pirotechniczny napinacz pasów?? Na jakiej zasadzie to działa?? Kiedy wystrzelają poduszki?? Po każdym zblokowaniu pasów bezwładnościowych czy tylko przy mocnym napięciu pasów. Oświeci mnie ktoś??


VW Golf 1.9 TDI AJM 115KM LINK

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości