Przygotowanie silnika pod Turbo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
nie taz chodzilo mi o EGR po naszemu zawor recylkulacji spalin jak w kazdym turbo klekocie:Dtaz pisze:Raczej EGT, a chodzi po prostu o wskaźnik temperatury spalin w kolektorze przed turbiną.
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
W GTi stopień sprężania wynosi 10,0:1 lub 10,5:1. Najpierw odpręż silnik bo nie wytrzyma nawet 0,5bara. A biturbo to troche szalony pomysł w tak małym aucie jak golf. I tak na zdrowy rozsądek myśląc dwie turbiny za silnikiem ci się nie zmieszczą, potem problem z przewodami. Zamiast dwóch muszą być cztery (oczywiście chodzi o przewody powietrzne). Następny problem to kolektory wydechowe i rury wydechowe, które raczej też się nie zmieszczą pod samochodem. Radze sobie odpuścić biturbo i pomyśleć najpierw o odprężeniu silnika.
z racji tego ze "krolowa sniegu" zaspala i pope... sie jej i snieg sypie nadal to moj projekt turbo zostal przeniesony na polowe marca. mam teraz mozliwosc dozbierania dodatkowej kasy na...
i teraz mam pytanie
kute tloki i korby
jakiej firmy?
jaka cena?tak pi razy drzwi
ile mozna wtedy wcisnac?(barow:))
co jest nastepnym elementem najslabszym po korbach i tlochach?
glowica od PG jest mocniejsza od zwyklych i czy swadze ja bez problemow?
co z pierscieniam i panewkami?
i teraz mam pytanie
kute tloki i korby
jakiej firmy?
jaka cena?tak pi razy drzwi
ile mozna wtedy wcisnac?(barow:))
co jest nastepnym elementem najslabszym po korbach i tlochach?
glowica od PG jest mocniejsza od zwyklych i czy swadze ja bez problemow?
co z pierscieniam i panewkami?
bi turbo
Juz wiem co to za turbiny, k03 i chyba sie zmieszczą jednak za silniiem, A do ilu muszę odprężyć silnik i ile moge koni z niego wycisnąć.
I intryguje mnie jeszcze 1 pytanie, dlaczego turbodizle mają stopień spręzania powyzej 20 i nic im nie jest. A w benzynie trzeba jeszcze rozprężać silnik.
I intryguje mnie jeszcze 1 pytanie, dlaczego turbodizle mają stopień spręzania powyzej 20 i nic im nie jest. A w benzynie trzeba jeszcze rozprężać silnik.
w dislach zaplon nastepuje po scisnieciu mieszanki, a w benzynach jest zaplon iskrowy. jezli do benzyniaka bez odprezania wpompujesz wiecej mieszanki, to po scisnieciu nastapi zaplon detonacyjny(stukowy) tak jak w dislu.wszystko wafnie, ale silniki benzynowe nie sa przygotowane na takie obciazenia. dlatego powinno sie odprzezac silnik, albo wymieniac wszystko na trwalsze(kute tloki, korbowody itp) tak na marginesie to czytalem gdzies, ze tak slawne silniki 1.8T maja sprzezanie na poziomie 9.3
a ja mam pytanie, czy daloby sie wsadzic tloki i korby od disla?
a ja mam pytanie, czy daloby sie wsadzic tloki i korby od disla?
Re: bi turbo
borsuk1209 pisze:Juz wiem co to za turbiny, k03 i chyba sie zmieszczą jednak za silniiem, A do ilu muszę odprężyć silnik i ile moge koni z niego wycisnąć.
I intryguje mnie jeszcze 1 pytanie, dlaczego turbodizle mają stopień spręzania powyzej 20 i nic im nie jest. A w benzynie trzeba jeszcze rozprężać silnik.
A o kolektorach wydechowych i rurach wydechowych to już chyba zapomniałeś? Jak chcesz takie extremalne przeróbki robić to musisz zmniejszyć stopień sprężania do 8,0:1 i założyć kute tłoki i korby bo seryjne nawet po odprężeniu nie wytrzymają.
Tak silniki 1,8 20V turbo mają stopień sprężania równy 9,3:1, a jeżeli chodzi o tłoki i korby od diesla to powiem tyle, że nie zastanawiałem się nad tym, ale nawet jeżeli tłoki są trwalsze to i tak nie wiadomo jak z temperaturą, bo w benzyniakach jest dużo wyższa.Grzegorz pisze:w dislach zaplon nastepuje po scisnieciu mieszanki, a w benzynach jest zaplon iskrowy. jezli do benzyniaka bez odprezania wpompujesz wiecej mieszanki, to po scisnieciu nastapi zaplon detonacyjny(stukowy) tak jak w dislu.wszystko wafnie, ale silniki benzynowe nie sa przygotowane na takie obciazenia. dlatego powinno sie odprzezac silnik, albo wymieniac wszystko na trwalsze(kute tloki, korbowody itp) tak na marginesie to czytalem gdzies, ze tak slawne silniki 1.8T maja sprzezanie na poziomie 9.3
a ja mam pytanie, czy daloby sie wsadzic tloki i korby od disla?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości