M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz lut 12, 2012 17:31

needved pisze:Co do opóźniania kąta wtrysku to trochę w tym prawdy jest ponieważ większy tłoczek powoduje delikatnie wcześniejsze otwarcie wtrysku
i właśnie tu jest ciekawostka... zastanawiałem się po co jest blaszka między głowiczką a korpusem pompy, w niektórych pompach od SB... założyłem kiedyś ją do siebie i spadło mi doładowanie o 0.1 bara... zastanawiam się czy ona przypadkiem nie obniża ciśnienia wychodzącego z pompy... jak wiadomo podkładka między tłoczek a falę daje nam większą dawkę nie ruszając śruby od dawki, ale tym sposobem przesuwamy tłoczek względem głowiczki i dźwigni dozownika, zaś dając dystans między głowiczkę a korpus odsuwamy głowiczkę od tłoczka...
needved pisze:marcinas1983 jak masz możliwość to zmierz wznios tej wysokiej fali co masz
jest z tym problem... miałem dorobiony przyrząd do ustawiania kąta wtrysku w starych głowiczkach, a teraz mam głowiczkę z TDI i tam jest już inna śruba w nią wkręcana i bym musiał dorobić sobie nowe przejście do czujnika zegarowego.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » ndz lut 12, 2012 17:31

needved pisze: umocuj stabilnie czujnik albo przestań mierzyć suwmiarką bo to nic dobrego :kac: :pub:

niestety te najtańsze produkowane teraz nie grzeszą dokładnością...
Arwam na pewno dobrze zmierzyłem te fale gołym okiem już widać że z AAZ jest wyższa
Mam dwie fale z AAZ i obie mają wznios 3,2mm



arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » ndz lut 12, 2012 17:33

needved pisze:A co do timingu to racja nie ma sensu skracać tłoczka jeśli mamy zamiar obniżyć ciśnienie w pompie
w TDI tak bo tam nie ma bardzo sensu wysoko kręcić po drugie jest duże ryzyko połamania wnętrzności pompy.


jeśli odpowiednio pompę przygotujesz i wystroisz to możesz zapewnić prawidłowe spalanie paliwa przy obrotach zarezerwowanych raczej dla benzyniaków.
nikt nie mówi obniż ciśnienie. czasem nawet jeden silnik nie bedzie chciał grać na tych samych nastawach co taki sam silnik.
totak jak u mnie dałbyś swoją pompęauto by się nie chciało wogóle wkręcać dopuki nie pojawiłoby się ciśnienie doładowania, a na pompie z mojego auta ty miałbyś efekty za wczesnego kąta wtrysku.

ja już kiedyś pisałem jak wystroić pompę na silniku. i o tym że wysokość nie jest wyznacznikiem tego co możemy osiągnąć na fali. wysokość nie jest ważna bo i tak przeważnie wykorzystujemy tylko jakieś 50-60% skoku tłoczka potem zadymianie i EGT rosną w zastraszającym tempie a moc spada zamiast wzrastać.
ważne jest to jak będzie na danej fali przebiegał wtrysk. ja już mam dość problemów ze sprzęgłem i w moje upodobania najbardziej trafia fala z Transita.


marcinas1983, daj nr-y fal



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » ndz lut 12, 2012 18:02

marcinas1983 pisze: jest z tym problem... miałem dorobiony przyrząd do ustawiania kąta wtrysku w starych głowiczkach, a teraz mam głowiczkę z TDI i tam jest już inna śruba w nią wkręcana i bym musiał dorobić sobie nowe przejście do czujnika zegarowego.
Trudno ale jak będziesz miał możliwość np przy rozbieraniu pompy to zmierz jej wznios i tej z SB też



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz lut 12, 2012 18:57

arwam pisze:marcinas1983, daj nr-y fal
już drugi raz je podaje :helm: , ale podam raz jeszcze... ma numer 440 z jednej strony a z drugiej 432 i żadnych innych nie ma


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » ndz lut 12, 2012 19:53

jeśli po tej stronie co masz bierznie rolek masz numer 432 to wychodzi że to jest fala z pompy 0 460 484 054 stosowana w silnikach D9B Citroena i Peugeot'a oraz stosowana w Iveco ale tu niestety nie mam podanego symbolu pompy

a więc jak widzisz fala jest od pompy 8mm



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz lut 12, 2012 22:35

arwam pisze:a więc jak widzisz fala jest od pompy 8mm
w związku z tym... nadaje się czy nie?? Bo jak dla mnie auto na niej chodzi dobrze, tylko problem ze statycznym miałem żeby ustawić. Na seryjnej fali ustawiając statyczny na 0.9mm lub 1mm masz przed tym trapezikiem co jest na dole fali, który oznacza początek wtrysku, zaś ustawiając tą od cytryny ze względu na jej budowę 0.9mm masz znacznie wcześniej niż ten trapezik dlatego statyczny musiałem przyspieszyć. Szukałem info jak w peugeotach ustawić kąt wtrysku na ile mm, ale oni liczą pierwszy tłok jako ten od zamachu a nie od rozrządu, więc nie wiem na ile w cytrynie z tą falą powinno się ustawić statyczny, obecnie ustawiłem na słuch.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pn lut 13, 2012 00:32

marcinas1983 pisze:w związku z tym... nadaje się czy nie??

szczerze? dla siebie bym jej nie założył. wolałbym już chyba na fali od AAZ'a "600"-tce jeździć.
a jaką wartość podają dla cytryny?



i czego oczekujesz od silnika po zrobieniu pompy. dużego momentu z dołu? możliwie płaskiego w jak największym zakresie obrotów? strzelistego jak w przypadku pompy od ALH ?

najpierw się nad tym zastanów i dopiero bym na twoim miejscu po sprecyzowaniu wymagań co do silnika brałbym isę za dobór fali do pompy.
napewno odpadają fale DE 143 i HD374 jeśli chcesz wysoko kręcić z mocą. na nich momenty obrotowe są duże ale szybciej spadają.

do wysokiego kręcenia to albo 600 albo z transita.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn lut 13, 2012 01:22

Takie coś znalazłem arwam, co prawda to peugeot 405:

początek tłoczenia określony skokiem tłoczka pompy, odpowiadający ustawieniu tłoka 4 cylindra w ZZ:

1.8TD XUD7TE 0 +/- 0,03mm typ pompy EP-VE 4/8 F 2150 R 316
1.9D XUD9 0.9 +/- 0,03mm typ pompy EP-VE 419 F 2300 R 2722 - 2
1.9TD XUD9TE/L 0.66mm typ pompy VE R 445


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pn lut 13, 2012 12:32

to są bardzo późne wartości... po drugie jak się jej przyjrzysz to kąt wzniosu krzywek jest mały więc przynajmniej w teorii będzie wymagać wczesnego kąta wtrysku i powinien na niej być relatywnie mały moment obrotowy ale dość płaski. z tego co już zdążyłem na różnych falach zaobserwowac. dobre do dużej turbiny na WGale też będzie małe ale bo na niej turbo bedzie się wolniej zabierać do roboty



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn lut 13, 2012 12:58

arwam, weź to napisz po ludzku bo jakoś nie mogę dojść o co Tobie chodzi...


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pn lut 13, 2012 13:28

jak masz "łagodną" falę to się robi wcześniejszy kąt wtrysku. a jak "ostrzejszą" to późniejszy bo masz wtedy w pierwszym wypadku małą prędkość podawania paliwa a w drugim dużą prędkość a chodzi o to żeby szczytowe ciśnienie w cylindrze uzyskać w "OT" a nie wcześniej lub później.
po drugie łagodna fala mały moment obrotowy ale w miarę płaski, ostra duży ale strzelisty u i węższym zakresie prędkości obrotowych



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn lut 13, 2012 16:11

arwam, no teraz rozumiem... ostre najazdy są w falach od TDI i wtedy się ustawia 0.8 lub nawet 07mm, ale moja jest podobna na wzór ori z SB, tylko ma wyższy wznios dlatego odpowiada mi to jak auto na niej jeździ i dlatego też napisałem, że trzeba ustawić wcześniejszy kąt wtrysku bo na późniejszym jest kibel. Tak jak porównywałem tą fale co mam teraz i tą z SB, to 0.9mm na tej z SB wypada prawie przed wzniosem maxymalnym, zaś na tej z cytryny 0.9 ( teoretycznie ) może być w połowie drogi do wzniosu max... tak to rozumuję. Dlatego w drugiej pompie jaką kupiłem z fiata jest fala z gwałtownym najazdem i na niej już trzeba by ustawić późniejszy kąt wtrysku niż ta co teraz mam w pompie.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pn lut 13, 2012 19:43

a co do wartości to proponuję najpierw sobie ustawić na doświadczalnie aż do uzyskania najlepszych efektów a potem za pomocaczujnika zegarowego zdjąć nastawy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości