needved pisze:A co do timingu to racja nie ma sensu skracać tłoczka jeśli mamy zamiar obniżyć ciśnienie w pompie
w TDI tak bo tam nie ma bardzo sensu wysoko kręcić po drugie jest duże ryzyko połamania wnętrzności pompy.
jeśli odpowiednio pompę przygotujesz i wystroisz to możesz zapewnić prawidłowe spalanie paliwa przy obrotach zarezerwowanych raczej dla benzyniaków.
nikt nie mówi obniż ciśnienie. czasem nawet jeden silnik nie bedzie chciał grać na tych samych nastawach co taki sam silnik.
totak jak u mnie dałbyś swoją pompęauto by się nie chciało wogóle wkręcać dopuki nie pojawiłoby się ciśnienie doładowania, a na pompie z mojego auta ty miałbyś efekty za wczesnego kąta wtrysku.
ja już kiedyś pisałem jak wystroić pompę na silniku. i o tym że wysokość nie jest wyznacznikiem tego co możemy osiągnąć na fali. wysokość nie jest ważna bo i tak przeważnie wykorzystujemy tylko jakieś 50-60% skoku tłoczka potem zadymianie i EGT rosną w zastraszającym tempie a moc spada zamiast wzrastać.
ważne jest to jak będzie na danej fali przebiegał wtrysk. ja już mam dość problemów ze sprzęgłem i w moje upodobania najbardziej trafia fala z Transita.
marcinas1983, daj nr-y fal