Problemy z głowicą

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotreldiablo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: sob lip 11, 2009 22:16
Lokalizacja: Włocławek

Problemy z głowicą

Post autor: piotreldiablo » sob lut 11, 2012 22:08

Witam, przed mrozami auto strasznie długo kręciło żeby odpaliło, nie raz padł akumulator ale zapalił. Na ciepłym było lepiej ale też sporo kręcił i puszczał chmurkę dymu. Postanowiłem zdjąć głowice z myślą o uszczelce. Kupiłem nową ale mechanik ojca z pracy widział ją i twierdzi ze gniazda zaworów są wypalone i chce 400zł za remont. Wg mnie tam nie ma tragedii. Z braku kasy założyłem ją z powrotem, ustawiłem rozrząd i jest totalny trup. Coś słabo kręci i po 30 sekundach pada akumulator. Doradźcie co robić ? może ma ktoś głowice do 1,9 D 1Y lub TD ?


PIOTR

Awatar użytkownika
areczek0000000
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12

Problemy z głowicą

Post autor: areczek0000000 » sob lut 11, 2012 22:30

A dlaczego sciągałeś głowicę kompresja wybijała wodę czy brał ci olej


Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/

Awatar użytkownika
piotreldiablo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: sob lip 11, 2009 22:16
Lokalizacja: Włocławek

Problemy z głowicą

Post autor: piotreldiablo » sob lut 11, 2012 22:40

Troche brał i strasznie kopcił. Zdjąłem bo myślałem że to uszczelka albo ma gdzieś pęknięcie i chciałem ją sprawdzić a mechanik ze to gniazda. Wyglądało na brak kompresji , może i to te gniazda. Wątpię żebym z naprawą zamknął się w 400zł


PIOTR

Awatar użytkownika
areczek0000000
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12

Problemy z głowicą

Post autor: areczek0000000 » sob lut 11, 2012 23:03

Jak będą gniazda powypalane i plus uszczelniacze na zaworach to takie objawy będą


Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/

Awatar użytkownika
piotreldiablo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: sob lip 11, 2009 22:16
Lokalizacja: Włocławek

Problemy z głowicą

Post autor: piotreldiablo » sob lut 11, 2012 23:50

Dzwoniłem do tego kolesia co widział głowice i twierdzi że zapalić musi wiec pytanie czemu tak ciężko kreci i szybko pada aku ( jest prawie nowy). Z ojcem myślimy nad źle ustawioną pompą wtryskową bo wał i głowica jest na 100% dobrze a co do pompy nie jestem pewien znaku fabrycznego. Może tak być że źle ustawiona wtryskuje w nieodpowiednim momencie paliwo i tworzy coś takiego jakby "korek" "zderzenie" Możliwe ? Co do pompy nie jestem pewien bo znak jest na jej kole zębatym i obudowie i sie zgrywa ale to może być tak jak na kole przy głowicy gdzie jest stożek i można swobodnie obracać koło zembate dlatego podkłada sie metalowy liniał z prawej strony i jest ok a przy pompie nie wiem czy tam jest stożek czy nie. może jest jakiś sposób na ustawienie wtrysku dla pierwszego tłoka ? Wyśle że wiadomo o co mi chodzi


PIOTR

Awatar użytkownika
areczek0000000
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12

Problemy z głowicą

Post autor: areczek0000000 » ndz lut 12, 2012 00:41

Na pompie jest klin inaczej koła nie założysz dobrze ustaw na znakach


Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/

Awatar użytkownika
piotreldiablo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: sob lip 11, 2009 22:16
Lokalizacja: Włocławek

Re: Problemy z głowicą

Post autor: piotreldiablo » ndz lut 12, 2012 06:01

czyli nie mógł sie przestawić. Jest dobrze na znaku. To już nie wiem dlaczego tak ciężko kręci


PIOTR

Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Problemy z głowicą

Post autor: Mumin90 » ndz lut 12, 2012 10:40

wałek rozrządu na liniał wał korbowy na znak pompa wtryskowa na blokadę wałek 15,5mm i wtedy pompa jest sztywno zablokowana i znaki się pokrywają. ten na kole i z tym na osłonie. jak wiadomo na końcu dokręcasz koło wałka rozrządu.
teraz do ustawienia zostaje kąt wtrysku na czujnik zegarowy.
jest zimno i aku szybko pada a jaki ten aku kupiłeś? nie wiadomo w jakim stanie jest rozrusznik ale w nim może być przyczyna szybko padającego aku.
możesz użyć samostartu do rozruchu
układ odpowietrzony?>



Awatar użytkownika
piotreldiablo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: sob lip 11, 2009 22:16
Lokalizacja: Włocławek

Re: Problemy z głowicą

Post autor: piotreldiablo » ndz lut 12, 2012 17:00

Akumulator to KAGER 74Ah 680A
Wałek jest ok, wał też na znaku a co do pompy to za nic w świecie nie wiem jak ją sie blokuje, nic tam nie widzę żeby można było włożyć i zablokować. na foto zaznaczone znaki na kole pompy, są poprawne ?
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


PIOTR

Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Problemy z głowicą

Post autor: Mumin90 » ndz lut 12, 2012 17:20

już masz pompę z kołem na fasolkach to nie ma blokady na bolec.
na kole dobrze widać znak a na osłonie już nie bardzo widzę na zdjęciu bo postawiłeś czarną kreskę jak tam jest znak to za bardzo się nie pokrywa chyba że dlatego że zdjęcie zrobione pod kątem



Awatar użytkownika
mateusz627
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn paź 31, 2011 23:36

Problemy z głowicą

Post autor: mateusz627 » ndz lut 12, 2012 18:21

Pompę blokujesz , wycięcie widoczne na zdjęciu pompe musisz cofnąć w te miejsce na ktorym masz mniejwiecej znak na kole tam powinien byc otwor i tam wkładzasz sruborket :) bynajmniej u mnie tak jest 1.9D 1Y :D



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Problemy z głowicą

Post autor: Baryla » ndz lut 12, 2012 18:29

mam nadzieje że nie odkręcałeś tej dużej śruby przy kole pompy i nie zbijałeś koła?
Ustaw ją tak jak powinna być czyli w nacięcie widoczne na ostatnim foto wkładasz wiertło 6mm a wał i wałek ustawiasz tak jak wcześniej.



Awatar użytkownika
areczek0000000
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12

Problemy z głowicą

Post autor: areczek0000000 » ndz lut 12, 2012 18:49

Jeżeli nie ruszałeś tych trzech śrub to tylko mogłeś się pomylić o ząb albo przyśpieszyłeś zapłon lup opóźniłeś innej opcji z pompą nie widzę


Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Problemy z głowicą

Post autor: Baryla » ndz lut 12, 2012 18:52

areczek0000000 pisze:Na pompie jest klin inaczej koła nie założysz dobrze ustaw na znakach

dasz sobie rękę uciąć że na tej pompie jest klin? Bo ja twierdze ze ta pompa go nie posiada



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości