Krótka skrzynia - Swap przełożenia głównego z syncro

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr lut 24, 2010 19:46

Borys pisze:komplety śrub zamiast nitów z podkładkami do kupienia w aso bez problemu.
a to spoko, domyślam się, że nakrętki też :p
Borys pisze:ztuningowanym łbem i nakrętką
możesz coś więcej o tym?



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » śr lut 24, 2010 23:18

sas_gti pisze:
Borys pisze:komplety śrub zamiast nitów z podkładkami do kupienia w aso bez problemu.
a to spoko, domyślam się, że nakrętki też :p
Borys pisze:ztuningowanym łbem i nakrętką
możesz coś więcej o tym?
w aso komplet sruby nakretki podkówki cena troche zaporowa

co to tuningowania to trzeba stoczyc troche nakretki lub łby srub bo moga czepiac o obudowe



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr mar 17, 2010 16:59

Ok mam już flanszę z 02a, teraz powiedzcie mi jak ją wsadzić?

[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 15:49 ]
pytam, bo teraz zauważyłem że falnsza jest zabezpieczona zawleczką a żeby tę zaweczkę wsadzić to chyba muszę rozpołowić skrzynię? zgadza sie?
Ostatnio zmieniony śr mar 17, 2010 17:02 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » pn kwie 26, 2010 18:39

sas_gti, czym skręciłeś ten talerz z dyfrem? Wejdzie tam śruba pasowana M8 kl.12.9?

bo boję się, że jak tokarzowi powiem żeby mi takie większe śruby 12.9 stoczył to mnie nimi będzie rzucał po hali.. :D


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn kwie 26, 2010 23:31

Nie skrecalem niczym bo postanowiłem pozostać przy skrzyni z syncro i jej nie rozbierać, ale jakbym miał skręcać to sprawdziłbym najpierw cenę tych śrub w ASO o których tu była mowa...
komplety śrub zamiast nitów z podkładkami do kupienia w aso bez problemu.
...a jakby się okazało, że cena makaryczna choć nie sądzę to bym pomyślał dopiero wtedy nad dobraniem jakiś nieoryginalnych śrub w to miejsce.



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » wt kwie 27, 2010 06:47

sas_gti pisze:sprawdziłbym najpierw cenę tych śrub w ASO
280 PLN o ile dobrze pamiętam..

edit:
dokładnie 295 PLN w ASO Świdnica, czyli praktycznie koszt używanej skrzyni.. ;)

171 498 088 A - jakby ktoś chciał kupić :grin:
Ostatnio zmieniony wt kwie 27, 2010 17:42 przez vwarek, łącznie zmieniany 1 raz.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
piterVR6
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: ndz lip 05, 2009 12:33
Lokalizacja: lublin

Re: swap przełożenia głównego - c.d. dylematu

Post autor: piterVR6 » wt sty 11, 2011 17:18

odkopie temat a wiec mam pytanie jaki jest najsłabszy punkt skrzyn 020 ? jest sens wymieniac nity na śróby ? auto raczej do upalania ,skrzynia wspołpracuje z abfem



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

swap przełożenia głównego - c.d. dylematu

Post autor: sas_gti » śr sty 12, 2011 18:59

sensu raczej według mnie nie ma bo skrzynie używane chodzą w cenie niewiele większej niż komplet śrub z ASO.
Jeśli jednak masz skrzynie po kompletnym przeglądzie w jakims zakładzie, po wymianie synchronizatorów, kół zębatych itp co tanie nie jest to ja bym się dopiero wtedy zastanawiał czy może warto dołożyć te 200-300 zł i założyć śruby. Inaczej chyba nie ma sensu.
Słaby punkt to chyba właśnie te nity. Ja spotkałem się też kilka razy z urwaną łapą wysprzęglika. Raz osobiście a kilka takich przypadków było opisanych na forum.
A ja sie przyznam, że jeszcze tej skrzyni od syncro nie wsadziłem do siebie :).



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

swap przełożenia głównego - c.d. dylematu

Post autor: toffic » śr sty 12, 2011 20:13

Tylko, że można skrzynie wzmocnić dużo taniej niż te 200-300zł a to już warto, bo dostać skrzynie 020 na gruby wałek w naprawde dobrym stanie nie jest już łatwe



Awatar użytkownika
piterVR6
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: ndz lip 05, 2009 12:33
Lokalizacja: lublin

swap przełożenia głównego - c.d. dylematu

Post autor: piterVR6 » śr sty 12, 2011 20:56

Można wzmocnic taniej tzn jak ? :helm:
orientujesz sie moze gdzie i za ile mozna dostać nowe łozyska na róznicówke ?



Awatar użytkownika
socpaw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: śr paź 29, 2008 23:57
Lokalizacja: Małopolska

swap przełożenia głównego - c.d. dylematu

Post autor: socpaw » sob lut 11, 2012 19:56

podepne się, info:
silnik: abf 150km 16v
skrzynia: obudowa 4z i środek z 2y- jeździło fajnie tylko 5 troche krótka na trase...
napęd syncro

Panowie, jakby to jeździło jakbym dał przełożenie główne z 4z plus 5 bieg a reszte z 2y?? skrzynia by była mega krótka?? jak z ekonomią? jakie by były obroty silnika przy 100km i na 5 biegu??
podaje czasy:
2Y 020 5-Gang 02/86 - 10/91 3,455 2,118 1,444 1,129 0,912 3,667
4Z 020 5-Gang 08/86 - 07/88 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 4,467

Pomóżcie... :okej:



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

swap przełożenia głównego - c.d. dylematu

Post autor: sas_gti » sob lut 11, 2012 20:29

polecam wpisać w google gear ratio calculator to sam sobie sprawdzisz. Nikomu się będzie chciało wklepywać tylu cyferek za Ciebie :p.
To co dla jednego jest krótkie dla innego jest normalne, wiec wolalbym nie pisac o sybiektywnych odczuciach, ale
generalnie jak dajesz główne 4,667 z syncro a resztę gratów zostawiasz ze skrzyni zwykłej to tworzy to estrelamnie krótki setup względem skrzyni seryjnej. Na trzecim biegu na odcince przy 6300 czy 6800 (nie paietam dokladnie) nie pojedziesz więcej jak 110 km/h. Na piątce odcinka przy 165 km/h (tez podaje z pamieci wiec nie bijcie jak sie o parę km pomylę). No chyba, że dasz tak jak pisałeś 5tkę z syncro, wtedy będzie względnie normalnie.
Możesz tez sobie zrobić symulację w programie cartest, ktory jest chyba nawet podwiesziony w ktoryms dziale.



Awatar użytkownika
socpaw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: śr paź 29, 2008 23:57
Lokalizacja: Małopolska

swap przełożenia głównego - c.d. dylematu

Post autor: socpaw » sob lut 11, 2012 20:34

Dziękuje serdecznie za informacje.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

swap przełożenia głównego - c.d. dylematu

Post autor: sas_gti » sob lut 11, 2012 20:50

proszę bardzo, aa tylko to u Ciebie do ABFa ma iść, więc ja się nie wypowiem czy to wytrzyma. Nie mam wiedzy, niech się inni wypowiedzą :).



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości