A,B,C Ksenonu
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
- RA_FEEL_IT!
- Administrator
- Posty: 2307
- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Passat B5 FL 1.8T
- Silnik: AWT
A,B,C Ksenonu
Jako że ostatnimi czasy w dziale style pojawia się masa pytań odnośnie xenonu postanowiłem stworzyć temat w którym spróbujemy upchać wszystkie ważne informację.
Dział jest otwarty, można pytać o to, co nie zostało wyjaśnione poniżej
Na początek parę podst. informacji:
1.Co to są światła kesenonowe w aucie?
Każdy kierowca widział na pewno samochody, których reflektory dają bardzo silne, lekko niebieskawe światło. Najczęściej spotyka się je w niemieckich autach klasy średniej i wyższej, jednak ostatnio coraz częściej można je spotkać w samochodach niższych klas. Wyjaśnię poniżej, na czym polega istota takich rozwiązań. W standardowych reflektorach mijania źródłem światła jest żarówka (czyli wynalazek z przed ponad 100 lat).
Wprawdzie nowoczesne żarówki halogenowe są bardzo wydajne, jednak ciągle ich sprawność jest niewielka, gdyż większość energii dostarczonej żarówce zamieniana jest w ciepło, a tylko niewielki procent w światło. Poza tym żarówki z czasem ulegają zużyciu, co dodatkowo powoduje osłabienie światła. W końcu żarówka się przepala i trzeba ją wymienić.
W reflektorach xenonowych nie ma żarówki, źródłem światła jest palnik wyładowczy. Jest to bańka szklana, zaopatrzona w dwie elektrody i wypełniona gazem szlachetnym – ksenonem (stąd nazwa). Po przyłożeniu napięcia do elektrod powstaje między nimi łuk elektryczny (czyli strumień plazmy w zjonizowanym gazie) o bardzo silnym świetle i białej barwie. Większość świateł samochodowych i lamp ulicznych daje barwę zbliżoną do żółtej, więc światło xenonowe wydaje się niebieskie lub fioletowe. W rzeczywistości jest ono białe, podobne do światła dziennego. Natężenie jest trzykrotnie większe niż z żarówki halogenowej (H4 – mijania), przy czym pobór prądu jest o 1/3 mniejszy.
Jednak nie wystarczy po prostu zmienić żarówki na palnik xenonowy. Aby rozpalić łuk potrzebne jest napięcie rzędu kilkunastu tysięcy volt, potem, aby go podtrzymać potrzebny jest prąd zmienny o napięciu ok. 85V. Do tego celu stosuje się tzw. przetwornice – są to skomplikowane urządzenia elektroniczne, zasilane z instalacji elektrycznej samochodu, które wytwarzają odpowiednie napięcia. Do jednego palnika zamontowana jest jedna przetwornica. Główne firmy produkujące przetwornice to Hella, Bosch, Philips i Valeo. Najczęściej stosuje się jedynie xenonowe światła mijania, długie mają żarówkę halogenową.
2.Czy można wymienić żarówkę w reflektorze halogenowym (z żarówką halogenową np. H4) na palnik ksenonowy?
Nie. Reflektor ksenonowy, to nie tylko palnik ksenonowy. To przede wszystkim urządzenie sterujące, bez którego reflektor nie będzie działał.
3.Czy każdy kierowca może mieć reflektory ksenonowe?
I tak i nie. Są trzy drogi, dzięki którym można mieć w swoim aucie reflektory ksenonowe. Pierwsza- zakup auta z fabrycznie zamontowanymi reflektorami ksenonowymi (np. Opla Omega, Hondy Accord, VW Passata).
Druga- zamiana fabrycznych reflektorów na halogenowych na reflektory ksenonowe. Uwaga! Tylko do wybranych modeli aut, do których Hella oferuje specjalne zestawy montażowe (np. VW Golf, Ford Fokus, Mercedes klasy E, BMW "piątka", Audi A3). Oferta ta stale się poszerza. Nie można kupić auta z reflektorami halogenowymi i zmontować reflektora ksenonowego, który nie jest specjalnym zestawem akcesoryjnym, gdyż fabryczna instalacja samochodu nie jest do tego przystosowana (dotyczy to np. VW Passata)!
Trzecia- montaż dodatkowych, ksenonowych reflektorów dalekosiężnych. Szeroka gama takich reflektorów oznacza, że praktycznie każdy kierowca może je kupić. Najmniejszy na rynku reflektor dodatkowy, to DE XENON, który można wmontować w zderzak.
4.Dlaczego reflektory ksenonowe są taki drogie?
Głównym powodem jest stosowanie zaawansowanej technologicznie elektroniki, która poraża koszt reflektorów. Dotyczy to zarówno zapłonnika, jak również urządzenia samopoziomującego reflektor (w przypadku świateł mijania). Z technicznego punktu widzenia reflektory ksenonowe wymagają urządzenia, które zmienia prąd stały z wymagany prąd zmienny i wytwarza napięcie 20 000V wymagane do zapłony gazu znajdującego się w żarówce.
5.Dlaczego do ksenonowego świateł mijania potrzebne jest urządzenie czyszczące klosz reflektora- "spryskiwacz"?
Bardzo jasne światło ksenonowe mogłoby stanowić oślepienia jadących z przeciwka bez zastosowania dodatkowych środków, szczególnie wobec zmieniającego się obciążenia pojazdu (zmiana kąta padania) oraz zanieczyszczenia klosza (defleksja strumienia światła w obszar oślepienia). Przepisy homologacyjne biorą te uwarunkowania pod uwagę. Według ECE reflektory ksenonowe świateł mijania mogą być stosowane tylko wraz z automatycznym układem poziomowania reflektora oraz systemem oczyszczania klosza, uzależnionych od charakterystyki układu jezdnego pojazdu.
6.Palniki wyładowcze
W Europie powstał standard palników xenonowych (określony regulacją nr 99 Europejskiej Komisji Gospodarczej) i w handlu spotyka się jego dwa rodzaje: D2S do reflektorów projekcyjnych (soczewkowych) i D2R do reflektorów z lustrem parabolicznym (klasycznych). D1S z wbudowanym zapłonnikiem i najnowsze D4S XenEcco w których całkowicie wyeliminowano rtęć.
Trwałość palników jest bardzo wysoka, jedynie z czasem światło zmienia barwę (żarówka wygrzewa się) - jednak dzieje się to po stosunkowo długim czasie. Producenci podają żywotność palników na ok. 3000 godzin - to jest 180 tys km przejechanych z włączonymi światłami ze średnią prędkością 60km/h.
W związku ze zmianą barwy po czasie - w przypadku konieczności - powinno się wymieniać palniki parami. W Europie palniki xenonowe produkują głównie firmy: Osram (Xenarc), Philips i GE
7.Rodzaje reflektorów
Występują dwa podstawowe rodzaje reflektorów: tradycyjne paraboliczne i projektory soczewkowe. Dawniej jedynym sposobem na poprawne ukształtowanie wiązki światła było zastosowanie klosza z odpowiednio ukształtowaną mozaiką pryzmatów. Ostatnio dzięki zastosowaniu komputerowego projektowania odbłyśnika można było zrezygnować z mozaiki i zastosować gładką szybę. Bardzo wydajne są projektory soczewkowe, które składają się z parabolicznego odbłyśnika, przesłony formującej strumień światła i soczewki skupiającej. Projektory dają silnie skupioną wiązkę światła o wyraźnej granicy światło-cień.
W większości nowych samochodów stosuje się projektory bi-xenonowe. Pojedynczy projektor (soczewka) spełnia funkcję reflektora mijania, a po włączeniu świateł drogowych elektromagnes przesuwa specjalną przesłonę, odsłaniając część promienia zasłoniętą normalnie dla świateł mijania. Coraz częściej też występują reflektory z funkcją Dynamic - doświetlania zakrętów !
8.Co to jest temperatura barwowa i jak ją dobrać?
Temperatura barwowa palnika, jest kolorem świecenia emitowanym przez palnik ksenonowy i wyrażana jest w Kelwinach (K). Seryjnie, w zależności od lokalnych rynków i przepisów na nich obowiązujących, montowane są palniki o temperaturze 4300-5800K i luminacji 3200-2700Lm. Dla porównania światło halogenowe, świeci z temperaturą 3000K oraz luminacją ok. 1000 Lm. Temperatura koloru zmienia się od podczerwieni poprzez światło żółte (ciepłe), białe dzienne, aż do ultrafioletu (światło zimne). Ważnym parametrem jest luminacja, czyli wartość rzeczywistego światła, które palnik emituje przy danej temperaturze koloru. Jest ona odwrotnie proporcjonalna do temperatury świecenia. Zatem im większa temperatura barwowa, tym mniej jest rzeczywistego światła. XenoTec oferuje i rekomenduje stosowanie temperatur koloru zbliżonych do tych, montowanych seryjnie, w samochodach wyposażonych w instalacje ksenonową.
9.Czy temperatura barwowa ma wpływ na grzanie się palnika i czy inne parametry są od niej zależne?
Standard parametrów palnika ksenonowego, tj. napięcie, prąd oraz wynikającą z nich moc, jest zachowany, niezależnie od temperatury barwowej i nie ma ona znaczącego wpływu na rzeczywistą temperaturę pracy palnika. Temperatura barwowa jest określeniem "ciepłoty" barwy światła emitowanego przez palnik. Światło białe, zbliżone do światła dziennego, z żółtą poświatą odbierane jest jako jako ciepłe, a światło białe z niebieską poświatą, jako chłodne/ zimne.
10.Dlaczego zaleca się wymianę palników parami?
Ze względów bezpieczeństwa, zawsze zaleca się wymianę palników ksenonowych parami. Podczas ich długotrwałej pracy, następuje powolne wypalanie się w nich mieszanki odpowiedzialnej za temperaturową barwę emitowanego światła, co powoduje spadek luminacji, czyli pogorszenie parametrów oświetlenia. Wymieniając tylko jeden palnik na nowy, istnieje prawdopodobieństwo różnic w oświetleniu co może prowadzić do przemęczenia wzroku kierowcy, a w konsekwencji do niebiezpiecznych sytuacji na drodze.
11. Barwy zestawów ksenonowych:
~3000K - żółte światło, mocny efekt penetrujący 4300K - żółty, początek zakresu lamp ksenonowych 5000K - światło białe
6000K - światło białe, z poświatą koloru niebieskiego 6500K - światło dzienne 8000K - biel połączona z wyraźnym niebieskim 12000K - światło koloru fioletowego
Dział jest otwarty, można pytać o to, co nie zostało wyjaśnione poniżej
Na początek parę podst. informacji:
1.Co to są światła kesenonowe w aucie?
Każdy kierowca widział na pewno samochody, których reflektory dają bardzo silne, lekko niebieskawe światło. Najczęściej spotyka się je w niemieckich autach klasy średniej i wyższej, jednak ostatnio coraz częściej można je spotkać w samochodach niższych klas. Wyjaśnię poniżej, na czym polega istota takich rozwiązań. W standardowych reflektorach mijania źródłem światła jest żarówka (czyli wynalazek z przed ponad 100 lat).
Wprawdzie nowoczesne żarówki halogenowe są bardzo wydajne, jednak ciągle ich sprawność jest niewielka, gdyż większość energii dostarczonej żarówce zamieniana jest w ciepło, a tylko niewielki procent w światło. Poza tym żarówki z czasem ulegają zużyciu, co dodatkowo powoduje osłabienie światła. W końcu żarówka się przepala i trzeba ją wymienić.
W reflektorach xenonowych nie ma żarówki, źródłem światła jest palnik wyładowczy. Jest to bańka szklana, zaopatrzona w dwie elektrody i wypełniona gazem szlachetnym – ksenonem (stąd nazwa). Po przyłożeniu napięcia do elektrod powstaje między nimi łuk elektryczny (czyli strumień plazmy w zjonizowanym gazie) o bardzo silnym świetle i białej barwie. Większość świateł samochodowych i lamp ulicznych daje barwę zbliżoną do żółtej, więc światło xenonowe wydaje się niebieskie lub fioletowe. W rzeczywistości jest ono białe, podobne do światła dziennego. Natężenie jest trzykrotnie większe niż z żarówki halogenowej (H4 – mijania), przy czym pobór prądu jest o 1/3 mniejszy.
Jednak nie wystarczy po prostu zmienić żarówki na palnik xenonowy. Aby rozpalić łuk potrzebne jest napięcie rzędu kilkunastu tysięcy volt, potem, aby go podtrzymać potrzebny jest prąd zmienny o napięciu ok. 85V. Do tego celu stosuje się tzw. przetwornice – są to skomplikowane urządzenia elektroniczne, zasilane z instalacji elektrycznej samochodu, które wytwarzają odpowiednie napięcia. Do jednego palnika zamontowana jest jedna przetwornica. Główne firmy produkujące przetwornice to Hella, Bosch, Philips i Valeo. Najczęściej stosuje się jedynie xenonowe światła mijania, długie mają żarówkę halogenową.
2.Czy można wymienić żarówkę w reflektorze halogenowym (z żarówką halogenową np. H4) na palnik ksenonowy?
Nie. Reflektor ksenonowy, to nie tylko palnik ksenonowy. To przede wszystkim urządzenie sterujące, bez którego reflektor nie będzie działał.
3.Czy każdy kierowca może mieć reflektory ksenonowe?
I tak i nie. Są trzy drogi, dzięki którym można mieć w swoim aucie reflektory ksenonowe. Pierwsza- zakup auta z fabrycznie zamontowanymi reflektorami ksenonowymi (np. Opla Omega, Hondy Accord, VW Passata).
Druga- zamiana fabrycznych reflektorów na halogenowych na reflektory ksenonowe. Uwaga! Tylko do wybranych modeli aut, do których Hella oferuje specjalne zestawy montażowe (np. VW Golf, Ford Fokus, Mercedes klasy E, BMW "piątka", Audi A3). Oferta ta stale się poszerza. Nie można kupić auta z reflektorami halogenowymi i zmontować reflektora ksenonowego, który nie jest specjalnym zestawem akcesoryjnym, gdyż fabryczna instalacja samochodu nie jest do tego przystosowana (dotyczy to np. VW Passata)!
Trzecia- montaż dodatkowych, ksenonowych reflektorów dalekosiężnych. Szeroka gama takich reflektorów oznacza, że praktycznie każdy kierowca może je kupić. Najmniejszy na rynku reflektor dodatkowy, to DE XENON, który można wmontować w zderzak.
4.Dlaczego reflektory ksenonowe są taki drogie?
Głównym powodem jest stosowanie zaawansowanej technologicznie elektroniki, która poraża koszt reflektorów. Dotyczy to zarówno zapłonnika, jak również urządzenia samopoziomującego reflektor (w przypadku świateł mijania). Z technicznego punktu widzenia reflektory ksenonowe wymagają urządzenia, które zmienia prąd stały z wymagany prąd zmienny i wytwarza napięcie 20 000V wymagane do zapłony gazu znajdującego się w żarówce.
5.Dlaczego do ksenonowego świateł mijania potrzebne jest urządzenie czyszczące klosz reflektora- "spryskiwacz"?
Bardzo jasne światło ksenonowe mogłoby stanowić oślepienia jadących z przeciwka bez zastosowania dodatkowych środków, szczególnie wobec zmieniającego się obciążenia pojazdu (zmiana kąta padania) oraz zanieczyszczenia klosza (defleksja strumienia światła w obszar oślepienia). Przepisy homologacyjne biorą te uwarunkowania pod uwagę. Według ECE reflektory ksenonowe świateł mijania mogą być stosowane tylko wraz z automatycznym układem poziomowania reflektora oraz systemem oczyszczania klosza, uzależnionych od charakterystyki układu jezdnego pojazdu.
6.Palniki wyładowcze
W Europie powstał standard palników xenonowych (określony regulacją nr 99 Europejskiej Komisji Gospodarczej) i w handlu spotyka się jego dwa rodzaje: D2S do reflektorów projekcyjnych (soczewkowych) i D2R do reflektorów z lustrem parabolicznym (klasycznych). D1S z wbudowanym zapłonnikiem i najnowsze D4S XenEcco w których całkowicie wyeliminowano rtęć.
Trwałość palników jest bardzo wysoka, jedynie z czasem światło zmienia barwę (żarówka wygrzewa się) - jednak dzieje się to po stosunkowo długim czasie. Producenci podają żywotność palników na ok. 3000 godzin - to jest 180 tys km przejechanych z włączonymi światłami ze średnią prędkością 60km/h.
W związku ze zmianą barwy po czasie - w przypadku konieczności - powinno się wymieniać palniki parami. W Europie palniki xenonowe produkują głównie firmy: Osram (Xenarc), Philips i GE
7.Rodzaje reflektorów
Występują dwa podstawowe rodzaje reflektorów: tradycyjne paraboliczne i projektory soczewkowe. Dawniej jedynym sposobem na poprawne ukształtowanie wiązki światła było zastosowanie klosza z odpowiednio ukształtowaną mozaiką pryzmatów. Ostatnio dzięki zastosowaniu komputerowego projektowania odbłyśnika można było zrezygnować z mozaiki i zastosować gładką szybę. Bardzo wydajne są projektory soczewkowe, które składają się z parabolicznego odbłyśnika, przesłony formującej strumień światła i soczewki skupiającej. Projektory dają silnie skupioną wiązkę światła o wyraźnej granicy światło-cień.
W większości nowych samochodów stosuje się projektory bi-xenonowe. Pojedynczy projektor (soczewka) spełnia funkcję reflektora mijania, a po włączeniu świateł drogowych elektromagnes przesuwa specjalną przesłonę, odsłaniając część promienia zasłoniętą normalnie dla świateł mijania. Coraz częściej też występują reflektory z funkcją Dynamic - doświetlania zakrętów !
8.Co to jest temperatura barwowa i jak ją dobrać?
Temperatura barwowa palnika, jest kolorem świecenia emitowanym przez palnik ksenonowy i wyrażana jest w Kelwinach (K). Seryjnie, w zależności od lokalnych rynków i przepisów na nich obowiązujących, montowane są palniki o temperaturze 4300-5800K i luminacji 3200-2700Lm. Dla porównania światło halogenowe, świeci z temperaturą 3000K oraz luminacją ok. 1000 Lm. Temperatura koloru zmienia się od podczerwieni poprzez światło żółte (ciepłe), białe dzienne, aż do ultrafioletu (światło zimne). Ważnym parametrem jest luminacja, czyli wartość rzeczywistego światła, które palnik emituje przy danej temperaturze koloru. Jest ona odwrotnie proporcjonalna do temperatury świecenia. Zatem im większa temperatura barwowa, tym mniej jest rzeczywistego światła. XenoTec oferuje i rekomenduje stosowanie temperatur koloru zbliżonych do tych, montowanych seryjnie, w samochodach wyposażonych w instalacje ksenonową.
9.Czy temperatura barwowa ma wpływ na grzanie się palnika i czy inne parametry są od niej zależne?
Standard parametrów palnika ksenonowego, tj. napięcie, prąd oraz wynikającą z nich moc, jest zachowany, niezależnie od temperatury barwowej i nie ma ona znaczącego wpływu na rzeczywistą temperaturę pracy palnika. Temperatura barwowa jest określeniem "ciepłoty" barwy światła emitowanego przez palnik. Światło białe, zbliżone do światła dziennego, z żółtą poświatą odbierane jest jako jako ciepłe, a światło białe z niebieską poświatą, jako chłodne/ zimne.
10.Dlaczego zaleca się wymianę palników parami?
Ze względów bezpieczeństwa, zawsze zaleca się wymianę palników ksenonowych parami. Podczas ich długotrwałej pracy, następuje powolne wypalanie się w nich mieszanki odpowiedzialnej za temperaturową barwę emitowanego światła, co powoduje spadek luminacji, czyli pogorszenie parametrów oświetlenia. Wymieniając tylko jeden palnik na nowy, istnieje prawdopodobieństwo różnic w oświetleniu co może prowadzić do przemęczenia wzroku kierowcy, a w konsekwencji do niebiezpiecznych sytuacji na drodze.
11. Barwy zestawów ksenonowych:
~3000K - żółte światło, mocny efekt penetrujący 4300K - żółty, początek zakresu lamp ksenonowych 5000K - światło białe
6000K - światło białe, z poświatą koloru niebieskiego 6500K - światło dzienne 8000K - biel połączona z wyraźnym niebieskim 12000K - światło koloru fioletowego
A-B-C Ksenonu
Wszystko bardzo ładnie i jasno wyjaśnione
Czwarta opcja(oczywiście nielegalna)- tzw. HID XENON-> Rynek jest wypełniony do syta tym ustrojstwem. Jakie macie doświadczenie z tego typu "xenonami" ? Co na to policja w znanych wam przypadkach?
Ja osobiście zastosowałem to rozwiązanie do soczewkowych reflektorów SONAR, wybrałem temp. 4300K żeby zbytnio nie zwracało uwagi władz. Wbrew opiniom, w moim przypadku reflektory z tym patentem nie rażą po oczach kierowców jadących z przeciwka(sprawdziłem) lecz fakt faktem światła mam specjalnie ustawione aby świeciły trochę "niżej". Moje spostrzeżenia z zastosowaniem tej opcji są bardzo pozytywne, u mnie o wiele poprawiła widoczność niż miało to miejsce podczas używania seryjnych reflektorów VALEO. Co do policji, to u mnie zbytnio za to nie karają(zostałem już zatrzymany kilka razy do kontroli), ale jak to mówią "co kraj to obyczaj".
Czwarta opcja(oczywiście nielegalna)- tzw. HID XENON-> Rynek jest wypełniony do syta tym ustrojstwem. Jakie macie doświadczenie z tego typu "xenonami" ? Co na to policja w znanych wam przypadkach?
Ja osobiście zastosowałem to rozwiązanie do soczewkowych reflektorów SONAR, wybrałem temp. 4300K żeby zbytnio nie zwracało uwagi władz. Wbrew opiniom, w moim przypadku reflektory z tym patentem nie rażą po oczach kierowców jadących z przeciwka(sprawdziłem) lecz fakt faktem światła mam specjalnie ustawione aby świeciły trochę "niżej". Moje spostrzeżenia z zastosowaniem tej opcji są bardzo pozytywne, u mnie o wiele poprawiła widoczność niż miało to miejsce podczas używania seryjnych reflektorów VALEO. Co do policji, to u mnie zbytnio za to nie karają(zostałem już zatrzymany kilka razy do kontroli), ale jak to mówią "co kraj to obyczaj".
MK4 1.9 AHF: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=477772" onclick="window.open(this.href);return false;
MK4 VR6: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520019" onclick="window.open(this.href);return false;
S3 8L: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=609771" onclick="window.open(this.href);return false;
MK4 VR6: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520019" onclick="window.open(this.href);return false;
S3 8L: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=609771" onclick="window.open(this.href);return false;
A-B-C Ksenonu
Niekoniecznie. Warto napisać że auto można doposażyć w dany zespół oświetlenia i nie musi to być Hella bo np. Toyoty nie korzystają z Helli. Dodatkowo firma produkująca dany model reflektora wcale nie musi oferować zestawu do doposażenia auta - wystarczy przełożyć zespół reflektora wraz z wymaganą instalacją z innego auta, np. uszkodzonego.Tylko do wybranych modeli aut, do których Hella oferuje specjalne zestawy
Można napisać prościej - spryskiwacze są potrzebne aby czyściły klosz reflektora, z tego względu że przy tak silnym strumieniu świetlnym niewielka ilość zabrudzeń mocno rozszczepia wiązkę światła powodując oślepienie. Natomiast poziomowanie jest potrzebne po to, aby np. w przypadku załadowania bagażnika do granic nie doszło do sytuacji, w której podniesiony przód auta powoduje znaczne podniesienie granicy światła - czyli wyższy przód i reflektory świecą nam po oczach.Bardzo jasne światło ksenonowe mogłoby stanowić oślepienia jadących z przeciwka bez zastosowania dodatkowych środków, szczególnie wobec zmieniającego się obciążenia pojazdu (zmiana kąta padania) oraz zanieczyszczenia klosza (defleksja strumienia światła w obszar oślepienia). Przepisy homologacyjne biorą te uwarunkowania pod uwagę. Według ECE reflektory ksenonowe świateł mijania mogą być stosowane tylko wraz z automatycznym układem poziomowania reflektora oraz systemem oczyszczania klosza, uzależnionych od charakterystyki układu jezdnego pojazdu.
Obecne żarówki halogenowe posiadają barwę w okolicach 3500K i wydajność na poziomie 1400 - 1500 lumenów. Norma mówi o max 1550 lumenów przy 13,2V i 55W poboru mocy.Dla porównania światło halogenowe, świeci z temperaturą 3000K oraz luminacją ok. 1000 Lm
Tak tak, wszyscy sprawdzili i nikogo nie razi. Nawet ci nie rażą co wkładają "bixenon" H4 do zwykłych lamp.killerx pisze: Ja osobiście zastosowałem to rozwiązanie do soczewkowych reflektorów SONAR, wybrałem temp. 4300K żeby zbytnio nie zwracało uwagi władz. Wbrew opiniom, w moim przypadku reflektory z tym patentem nie rażą po oczach kierowców jadących z przeciwka(sprawdziłem)
Razić będziesz z powodu tego że odcięcie xenonowe jest inne niż halogenowe, halogenowe idzie w górę czyli _/ i to cudo / oślepia na zakrętach, łukach drogi, krzyżówkach i w momencie kiedy kogoś wyprzedzasz w aucie naprzeciw ciebie dajesz po lusterkach, a taka osoba nie ma za bardzo jak ci mrugnąć...A to że dałeś światła niżej nie ma sensu - poco świecić mocno i blisko skoro oczy się przyzwyczajają i z czasem będziesz widział tylko to co z przodu a nie co dalej przed tobą.
A,B,C Ksenonu
Panowie nie wiem co jest ale mam coś takiego po założeniu ksenonów do soczewki, pomoże mi ktoś i doradzi czym to jest spowodowane takie cos?? Chodzi dokładnie o to niebieskie coś co jest na ścianie, jak jadę na drodze to to znika, ale jak dojeżdżam do auta, albo jakiejś przeszkody to widać tą niebieską smuge Zdjęcie niżej
Re: A,B,C Ksenonu
A co to w ogóle za xenon założyłeś ? U mnie jest podobny efekt- może troszkę mniej widoczny.
MK4 1.9 AHF: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=477772" onclick="window.open(this.href);return false;
MK4 VR6: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520019" onclick="window.open(this.href);return false;
S3 8L: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=609771" onclick="window.open(this.href);return false;
MK4 VR6: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520019" onclick="window.open(this.href);return false;
S3 8L: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=609771" onclick="window.open(this.href);return false;
A,B,C Ksenonu
Ksenon jest na żarnik h7, ogólnie te reflektory są przerobione pod soczewke, soczewke założyłem z VW touran a zestaw to hidy 5000
Widać to tylko na lampie od kierowcy na drugim reflektorze tego nie ma albo jest minimalnie i nie wiem czym to jest spowodowane
Widać to tylko na lampie od kierowcy na drugim reflektorze tego nie ma albo jest minimalnie i nie wiem czym to jest spowodowane
A,B,C Ksenonu
Nie lubiałem fizyki Czyli jednym słowem tak powinno byc?
Aaaaa i czy to nie będzie zwrucać bardziej uwage panów policjantów?? w końcu ten pasek na ścianie jest niebieski
Aaaaa i czy to nie będzie zwrucać bardziej uwage panów policjantów?? w końcu ten pasek na ścianie jest niebieski
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
A,B,C Ksenonu
hipcio72, TY tego nie widzisz ale osoby mijające widzę niebieskie soczewki bo ty świecisz na niebiesko na ścianie to widać. Możesz mieć szybe klosza nie spełniającą wymagań, lub masz źle zamontowany palnik, lub!! kupiłeś tanie chińskie palniki którym nie znana jest ogniskowość
Pytanie ode mnie. Troche czytałem ale z natury w połowie mi sie odechciało. Doczytałem że można montować halogeny dalekosiężne xenonowe w zderzaku. Czyli.. z racji tego że mam bihalogen i jestem bardzo nie zadowolony z drogowego światła. Czy moge sobie zamontować w szerokim zderzaku, w halogenach, xenon? Przystosować je żeby świeciły wszędzie i podłączyć w manetke jako światła drogowe ? interesuje mnie barwa coś ok 4300 do 6000 lub czy moge mieć w tych światach 3000K ?
Pytanie ode mnie. Troche czytałem ale z natury w połowie mi sie odechciało. Doczytałem że można montować halogeny dalekosiężne xenonowe w zderzaku. Czyli.. z racji tego że mam bihalogen i jestem bardzo nie zadowolony z drogowego światła. Czy moge sobie zamontować w szerokim zderzaku, w halogenach, xenon? Przystosować je żeby świeciły wszędzie i podłączyć w manetke jako światła drogowe ? interesuje mnie barwa coś ok 4300 do 6000 lub czy moge mieć w tych światach 3000K ?
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
A,B,C Ksenonu
Klosz lampy jest gładki fabrycznie, no żarniki są z jakiegoś zestawu z allegro za 150 zł Panowie a macie może jakieś propozycje jaki dobry palnik kupić H7??
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
A,B,C Ksenonu
hipcio72, złap za gniazdo palnika i przekrzyw palnik to zobaczysz że zniknie niebieska poświata.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
A,B,C Ksenonu
No dobra a jeśli zniknie to co mam zrobić z tym żarnikiem??
Próbować go jakoś inaczej zamontować czy co??
Próbować go jakoś inaczej zamontować czy co??
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
A,B,C Ksenonu
możesz postarać się go jakoś przemieścić ale kazdy zły ruch może pogorszyć świecenie. w projektorach ważna jest ogniskowość.hipcio72 pisze:No dobra a jeśli zniknie to co mam zrobić z tym żarnikiem??
Próbować go jakoś inaczej zamontować czy co??
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
A,B,C Ksenonu
Ja na samym początku tego oto "A,B,C" bym napisał, by osoby które mają 150zł w kieszeni na montaż xenonów i myślą że będą mieli super fure z xenonami za tę oto sumę, by puknęły się w czoło. Tych wszystkich ludzi bym przypiął do ściany i włączył te ich xenony w nocy im prosto w oczy i niech popatrzą sobie w nie trochę, to może zrozumieją że na drodze są niebezpieczni Niestety w polsce nie są przestrzegane normy i marian z wieskiem podbiją przegląd pod miastem za dodatkowe 2 piwka...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości