Przygotowanie silnika pod Turbo

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw sty 27, 2005 11:05

Raczej EGT, a chodzi po prostu o wskaźnik temperatury spalin w kolektorze przed turbiną.



Grzegorz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 23:23
Lokalizacja: Wroc

Post autor: Grzegorz » czw sty 27, 2005 17:28

ok dzieki



Awatar użytkownika
cyarnz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 470
Rejestracja: śr sie 18, 2004 10:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: cyarnz » czw sty 27, 2005 17:54

hmm.. tez mam taki zestawik i moze sie kiedys zrobi takie soft turbo w 1.8:))), tylko czasu nigdy nie ma na takie zabawy, i jeszcze pozniej chetnego ktory to wsadzi do auta bedzie trzeba :)



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt sty 28, 2005 11:54

Chętnych na takie przeróbki nie brakuje, ale pasowało by mieć zapasowy silnik, który w razie awarii zaturbionego się wrzuci pod maske.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt sty 28, 2005 20:02

taz pisze:Raczej EGT, a chodzi po prostu o wskaźnik temperatury spalin w kolektorze przed turbiną.
nie taz chodzilo mi o EGR po naszemu zawor recylkulacji spalin jak w kazdym turbo klekocie:D


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob sty 29, 2005 11:24

Ja w swojej turbinie z mk2 td mam ale skraplacz gazów spalinowych.



borsuk1209

bi turbo

Post autor: borsuk1209 » czw lut 03, 2005 02:53

Ja mam 2 identyczne turbiny, nie mam pojecia od jakiego auta. Czy jest wogóle sens robić biturbo w golfie mk2 1.8 gti. I jakie moge maxymalne (bezpieczne) ciśnienie dołądowania ustawic.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw lut 03, 2005 10:00

W GTi stopień sprężania wynosi 10,0:1 lub 10,5:1. Najpierw odpręż silnik bo nie wytrzyma nawet 0,5bara. A biturbo to troche szalony pomysł w tak małym aucie jak golf. I tak na zdrowy rozsądek myśląc dwie turbiny za silnikiem ci się nie zmieszczą, potem problem z przewodami. Zamiast dwóch muszą być cztery (oczywiście chodzi o przewody powietrzne). Następny problem to kolektory wydechowe i rury wydechowe, które raczej też się nie zmieszczą pod samochodem. Radze sobie odpuścić biturbo i pomyśleć najpierw o odprężeniu silnika.



Grzegorz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 23:23
Lokalizacja: Wroc

Post autor: Grzegorz » czw lut 03, 2005 12:38

z racji tego ze "krolowa sniegu" zaspala i pope... sie jej i snieg sypie nadal to moj projekt turbo zostal przeniesony na polowe marca. mam teraz mozliwosc dozbierania dodatkowej kasy na...
i teraz mam pytanie
kute tloki i korby
jakiej firmy?
jaka cena?tak pi razy drzwi
ile mozna wtedy wcisnac?(barow:))
co jest nastepnym elementem najslabszym po korbach i tlochach?
glowica od PG jest mocniejsza od zwyklych i czy swadze ja bez problemow?
co z pierscieniam i panewkami?



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw lut 03, 2005 13:28

Zadzwoń i sie dowiedz. :jezor:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



borsuk1209

bi turbo

Post autor: borsuk1209 » czw lut 03, 2005 13:56

Juz wiem co to za turbiny, k03 i chyba sie zmieszczą jednak za silniiem, A do ilu muszę odprężyć silnik i ile moge koni z niego wycisnąć.

I intryguje mnie jeszcze 1 pytanie, dlaczego turbodizle mają stopień spręzania powyzej 20 i nic im nie jest. A w benzynie trzeba jeszcze rozprężać silnik.



Grzegorz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 23:23
Lokalizacja: Wroc

Post autor: Grzegorz » czw lut 03, 2005 16:10

w dislach zaplon nastepuje po scisnieciu mieszanki, a w benzynach jest zaplon iskrowy. jezli do benzyniaka bez odprezania wpompujesz wiecej mieszanki, to po scisnieciu nastapi zaplon detonacyjny(stukowy) tak jak w dislu.wszystko wafnie, ale silniki benzynowe nie sa przygotowane na takie obciazenia. dlatego powinno sie odprzezac silnik, albo wymieniac wszystko na trwalsze(kute tloki, korbowody itp) tak na marginesie to czytalem gdzies, ze tak slawne silniki 1.8T maja sprzezanie na poziomie 9.3

a ja mam pytanie, czy daloby sie wsadzic tloki i korby od disla?



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: bi turbo

Post autor: TAZ » czw lut 03, 2005 17:43

borsuk1209 pisze:Juz wiem co to za turbiny, k03 i chyba sie zmieszczą jednak za silniiem, A do ilu muszę odprężyć silnik i ile moge koni z niego wycisnąć.

I intryguje mnie jeszcze 1 pytanie, dlaczego turbodizle mają stopień spręzania powyzej 20 i nic im nie jest. A w benzynie trzeba jeszcze rozprężać silnik.

A o kolektorach wydechowych i rurach wydechowych to już chyba zapomniałeś? Jak chcesz takie extremalne przeróbki robić to musisz zmniejszyć stopień sprężania do 8,0:1 i założyć kute tłoki i korby bo seryjne nawet po odprężeniu nie wytrzymają.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw lut 03, 2005 17:50

Grzegorz pisze:w dislach zaplon nastepuje po scisnieciu mieszanki, a w benzynach jest zaplon iskrowy. jezli do benzyniaka bez odprezania wpompujesz wiecej mieszanki, to po scisnieciu nastapi zaplon detonacyjny(stukowy) tak jak w dislu.wszystko wafnie, ale silniki benzynowe nie sa przygotowane na takie obciazenia. dlatego powinno sie odprzezac silnik, albo wymieniac wszystko na trwalsze(kute tloki, korbowody itp) tak na marginesie to czytalem gdzies, ze tak slawne silniki 1.8T maja sprzezanie na poziomie 9.3

a ja mam pytanie, czy daloby sie wsadzic tloki i korby od disla?
Tak silniki 1,8 20V turbo mają stopień sprężania równy 9,3:1, a jeżeli chodzi o tłoki i korby od diesla to powiem tyle, że nie zastanawiałem się nad tym, ale nawet jeżeli tłoki są trwalsze to i tak nie wiadomo jak z temperaturą, bo w benzyniakach jest dużo wyższa.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości