MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
zorro89
GTI
GTI
Posty: 695
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:31
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: zorro89 » pn lut 06, 2012 23:33

witam panowie wzialem sie jednak za swapa na tego 1.6td w sobote wywaliłem PNke i dzis poskladalem do kupy osprzęt dookola silnika i zaczalem wkladac motorek i <pupa> dodam ze skrzynia została ale skrzynia podobno kiedys byla wymieniana wczesniej i jest onz FF. do rzeczy skladam silnik ze skrzynia do kupy sprzeglo wchodzi na wałek niby wszystko ok ale jak naciskam sprzeglo to w ogole go nie czuć. tzn ręką chwytam za dzwignie i dale do góry i zadnego oporu.. wniosek nie wysprzegla... wydaje mi sie ze ten pręt wysprzeglający jest na krótki mozliwe ??


Był mk2 potem mk3 potem mk2 teraz mk4 :D

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: marcinas1983 » pn lut 06, 2012 23:53

zorro89 pisze:wydaje mi sie ze ten pręt wysprzeglający jest na krótki mozliwe ??
ściągnij dekiel zielony na końcu skrzyni i zobacz czy element popychający pręt nie jest pęknięty... miałem tak u brata w mk3... nie wiem jak to się stało, ale ten element pękł i mimo tego, że dusił na sprzęgło sprzęgła nie było, po prostu ten element się obracał na wieloklinie zamiast dusić na łożysko oporowe.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
zorro89
GTI
GTI
Posty: 695
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:31
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: zorro89 » wt lut 07, 2012 00:00

hmm tyle ze do ostatniej chwili skrzynia i sprzeglo chodzilo idealnie.. wiec wyatpie ze to to... są rozne dlugosci prętów ?


Był mk2 potem mk3 potem mk2 teraz mk4 :D

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: marcinas1983 » wt lut 07, 2012 00:05

zorro89 pisze:są rozne dlugosci prętów ?
porównywałem pręt z 4S i ze skrzyni co była w mk3 i różnice były znikome o ile pamiętam. To że chodziła to nie znaczy, że to się nie zepsuło. Warto tam zajrzeć.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: finch » wt lut 07, 2012 01:46

marcinas1983, wcale tak nie jest. Pamiętam swap skrzyni w JR. Nie dość że była uszkodzona pupa skrzyni i był luz na łapie wysprzedającej to pręty - wysprzęgliki są na bank różnej długości. Nie pamiętam jaka jest różnica ale ja przez to wyjmowałem skrzynie bo sprzęgło nie rozłączało się do końca. Także przymierz dokładnie pręty sterujące sprzęgłem,

Pozdrawiam,
finch


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
zorro89
GTI
GTI
Posty: 695
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:31
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: zorro89 » pt lut 10, 2012 21:28

mi skrzynia zostala z PN ki lukalem jeszcze na blache ta o ktora opiera sie owy pręt jest ok... jutro w takim razie biore mojego pręta w ręke i za szrot jade mierzyc moze cos dluzszego znajde.. bo wydaje mi sie ze w tym wina jest.. po zlozeniu motoru ze skrzynia lape przy skrzyni od sprzegla mogę normalnie ręką podniec do poziomu i dalej juz nie da rady isc... sprzeglo na wałek napewno wchodzi bo patrzylem skrzynia ok jest bo do ostatniej chwili chodzila jak trzeba takze jedynie tten pret mi przychodzi do glowy..


Był mk2 potem mk3 potem mk2 teraz mk4 :D

Awatar użytkownika
zorro89
GTI
GTI
Posty: 695
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:31
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: zorro89 » pt lut 10, 2012 22:01

jeszcze teraz tak mysle ze skoro ja mam skrzynnie FF a ona byla produkowana do mk1 to moze ta skrzynia chodzila z tym 1.5dieslem co za tym idzie moze byz innny pręt... nic jutro jade odskoczyc szroty


Był mk2 potem mk3 potem mk2 teraz mk4 :D

arwam

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: arwam » pt lut 10, 2012 23:45

a nie wyleciał Ci środek z talerza na docisku? efekt będzie taki sam.



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: anaba255 » ndz lut 12, 2012 15:31

FF szły do 1.6D. 1.5D miały skrzynki IV.
Załuż linke, odpal silnik i wtedy zobaczysz czy wysprzegla, samą reka nie jest tak łatwo wycisnąc sprzęgło.



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: finch » ndz lut 12, 2012 16:02

anaba255, czytaj uważnie. zorro89 pisze że może ręką przesunąć łapę z jednego skrajnego położenia w drugie - w tym właśnie jest kłopot ;)


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
zorro89
GTI
GTI
Posty: 695
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:31
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: zorro89 » śr lut 15, 2012 19:11

zakupilem skrzynie 4t od diesla i spokoj.. niie moglem dojsc do tego co jest nie tak .. talezyk był cały takze to nie to... auto poskladane jeszcze pare dorubek i bedzie smigac:) aku nowe musze kupic bo w benzyniaku mialem aku 45ah i wystarczao a tu zanim sie nagrzeja swiece to juz nie ma czym kręcić;(


Był mk2 potem mk3 potem mk2 teraz mk4 :D

Awatar użytkownika
mielci_vw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: ndz gru 12, 2010 12:52

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: mielci_vw » pn paź 15, 2012 17:36

Witam wszystkich mam pytanie,posiadam golfa mk1 w benzynie 1.6, chciałbym tam wsadzic 1.6diesel i posiadam juz taki silnik.
CZy wszystko od benzyny bedzie pasowało skrzynia,bak,wiazki okablowania itp?SIlnik ten diesla jest od caddy mk1!
Prosze o pomoc z gory dzieki.


Golf mk1 by mielci.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=482762" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: EnejVW » pn paź 15, 2012 20:46

mielci_vw, Powinno wszystko pasić, z wiązki jedynie musisz przerobić jeden plusowy kabel do pompy i grzanie świec, skrzynia może być troszkę krótkawa zależy jaką masz, z baku musisz wywalić tylko pompkę.



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: anaba255 » pn paź 15, 2012 22:42

Łapa od strony rozdządu musie być z diesla, przydał by się rozrusznik z diesla, benzyna ma słabszy, podejdzie z mk2, mk3. Pompki raczej w baku nie ma, jeśli silnik na gaźniku, u siebie przerobiłem tylko smoka, ropa jest gęstrza.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości