Pogoda i brak czasu niezbyt sprzyjały pracy ale w końcu udało się znowu do auta zajrzeć.
Sprawdziłem napięcie na tej wtyczce i jest z nim coś nie tak - jak miałem tylko przekręconą stacyjkę to miernik pokazywał mi 0,07 V, gdy auto odpaliłem to napięcie to bardzo skakało, szybko od 0 V do około max 18 V. Z czystej ciekawości chciałem sprawdzić jak wygląda napięcie na tym drugim zaworze i tam było lepiej ale chyba też nie do końca poprawnie - napięcie wahało się między 12 - 13 V ale chwilami na krótką chwilę wskakiwało też na ok 18 V (na wyłączonym silniku a tylko przekręconej stacyjce było 12 V). Co dalej sprawdzić.
Czytając wiele postów zainteresowałem się też również niedogrzanym silnikiem - niska temperatura na wskaźniku i biała maź pod korkiem wlewu oleju. Odpowiedź raczej oczywista - wymienić termostat. Zlokalizowałem gdzie się znajduje tylko niestety mam problem z jego demontażem - podczas próby jego odkręcenia ukręciła mi się jedna ze śrub (ta bliżej silnika). Na szczęście wszystko jest zapieczone i na razie trzyma się na jednej śrubie (która bez większego problemu się odkręciła) ale pytanie jak sobie poradzić z tą ukręconą śrubą. Ukręciła się chyba przy samej obudowie gdyż odpadł łepek z około 5mm śruby - da się jakoś wykręcić resztę czy raczej będzie trzeba wymienić całą obudowę/pompę.
Powracające wysokie obroty
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Powracające wysokie obroty
coś nie tak z tymi napięciem, sprawdź jakimś innym miernikiem bo te tanie wariuja jak im bateria słabnie, a jeśli faktycznie są skoki do 18 V to uwalony jest regulator napięcia w alternatorze i szybko wymieniaj zanim więcej rzeczy się w aucie popali.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Powracające wysokie obroty
Byłem dzisiaj u elektryka, sprawdził napięcie i stwierdził że mogło by być trochę wyższe - proponuje wymienić regulator napięcia w alternatorze - ale jest stabilne i raczej moje pomiary były robione kiepskim miernikiem. Czy wymienić ten regulator - jeśli tak to czy przy wyborze nowego na coś szczególnie zwrócić uwagę (producent, parametry itp). Poprosiłem również elektryka by sprawdził jak wygląda napięcie na tej wtyczce i jak tylko ruszył nią to jeden z kabelków po prostu się przerwał - czy teraz w takim razie trzeba wymienić oba te przewody (jaki kabel byłby odpowiedni) razem z wtyczką i czy jest przy tym dużo roboty.
Termostat wymieniłem, śrubę udało się na warsztacie wykręcić i teraz temperatura ląduje troszkę ponad połową - czyli jest dobrze, na starym termostacie po wymontowaniu widać było że jest niedomknięty.
Termostat wymieniłem, śrubę udało się na warsztacie wykręcić i teraz temperatura ląduje troszkę ponad połową - czyli jest dobrze, na starym termostacie po wymontowaniu widać było że jest niedomknięty.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Powracające wysokie obroty
Zadając pytanie podawaj konkrety. Czyli jakie było napięcie i w jakiej odległości od wtyczki urwał się kabel. Ale w sumie połączenie czy dorobienie kabelka to już tak prosta sprawa że po prostu niema o czym pisać, przecież nie można na forum opisywać jak zlutować kabel albo zamontować na jego końcu nowy konektorek.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Powracające wysokie obroty
Nie powiedział mi ile jest dokładnie a niestety też się o to nie spytałem. Czy w takim razie jest sens wymiany tego regulatora czy jechać się dowiedzieć jakie to napięcie jest i wtedy dopiero robić coś dalej.
Kabelek urwał się około 10 cm od wtyczki, zastanawiam się tylko czy jest sens zlutować to czy może ze względu na wiek lepiej było by te przewody wymienić na nowe by za chwilę nie szukać kolejnego przerwania.
Kabelek urwał się około 10 cm od wtyczki, zastanawiam się tylko czy jest sens zlutować to czy może ze względu na wiek lepiej było by te przewody wymienić na nowe by za chwilę nie szukać kolejnego przerwania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości