Niskie ciśnienie sprężania a ubytek płynu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

asko78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr mar 19, 2008 19:38
Lokalizacja: Miastko/Koszalin

Niskie ciśnienie sprężania a ubytek płynu

Post autor: asko78 » ndz lut 05, 2012 22:00

witam. Temat dotyczy Vw Bora Variant 2003r, 1.9TDI PD, ASZ, st.licznika 267km. Borynkę zakupiłem w 2008r ze stanem 182tys.,ale po kolei. Samochód od zawsze po nocy odpalał dobrze, choć puszczał lekkiego siwego śmierdzącego dieslem bąka ale był to tylko bąk więc może to uszczelniacze zaworów, temat odłożony. Kolejny problem to gwizd turbosprężarki i zużycie oleju ok 1,2 L/15km teraz już ok 1,5L, ale logi zrobione turbinka dobrze się zbiera, ludzie mówią że się czepiam więc temat również odłożony. Następnie prędkość max. to 180km/h wg logów cięła przepływka, wymieniona NIESTETY na używkę mnij tnie ale tnie dalej lecz z prędkością max. nic się nie zmieniło, ale gdzie tak szybko jeździć więc kolejny temat na bok. Teraz temat zimnych nocy powrócił, świeczki nowe, aku nowy, filtry co 15tys. zawsze wymieniane oliwa na początku 2xFord Formuła, później 1xCastrol TXT i 1xEdge, teraz 2xMotul Specyfic i gdy auto nie stoi w garażu to po uruchomieniu przez ok. 5 sek chodzi jakby na 3 cylindry, kąt synchronizacji sprawdzony (choć nie na 0 to w normie), więc pozostało sprawdzenie ciśnienia sprężania i tu wyniki na zimno (sprawdzenie po nocy i tylko wjazd na warsztat) I-31, II-31, III-30, IV-24,5 :grrr:. Próba olejowej nie zrobiona choć teraz żałuję. ostatnio jednak zauważyłem maź pod korkiem wlewu oleju i choć z wiadomych przyczyn w mroźne dni mają prawo i u mnie też występowały to jednak teraz nawet po 60 km trasie bez PSJ nadal pod korkiem występuję w związku z tym postanowiłem przyjrzeć się poziomowi płynu i tu o dziwo pierwszy raz od 4 lat poziom opadł o ok 3mm od zaznaczonego przeze mnie punktu (kontroluję poziom płynów co ok 1tys.). Kolor płynu bez zmian-różowiutki mazi pod nim nie ma, olej dalej ubywa choć chyba tyci więcej, po wyjęciu bagnetu leciutka mgiełka ale taka jak od zawsze.
I tu pytanie czy taki objaw być może uszczelki pod głowicą może mieć związek z niskim sprężaniem na 4-cyl., a może również z max. prędkościa 180km/h. Dodam iż przy stanie licznika 270km szykuje się rozrząd więc czy warto skumulować te wymiany tj. uszczelniacze zaworów, być może uszczelka pod głowicą lub gniazda zaworów, czy ma to powiązanie jedno z drugim tj demontując jedno rozbieram drugie, a jak rozbieram to przy okazji wymienię. Boję się tylko tej kwoty za te skumulowane usługi. Pytanko ile może kosztować robocizna i ile dobre części. Przy okazji, nie mogę znaleźć tych 3 świec podgrzewających płyn koło vacum, mogę ich nie mieć?



Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Niskie ciśnienie sprężania a ubytek płynu

Post autor: stefano189 » ndz lut 05, 2012 22:08

warto, jestem swiezo po wymianie uszczelniaczy zaworowych i prowadnic + rozrząd + uszczelka do głowicy + nowe szpilki.
Auto nie do poznania. Cyka jak trza


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Hansolo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: śr gru 03, 2008 17:33
Lokalizacja: Lębork

Niskie ciśnienie sprężania a ubytek płynu

Post autor: Hansolo » ndz lut 05, 2012 22:34

To że auto po odpaleniu chwilę pracuje jakby na trzech garach to wynik słabego sprężania na jednym z nich. Być może nie dochodzi do zapłonu mieszanki paliwowej. Jakby nie patrzeć diesel to silnik z zapłonem samoczynnym, ciśnienie sprężania +mieszanka+ temperatura wstępnie podniesiona przez świece żarowe i jedziemy. Po 60 km jazdy silnik już jest odpowiednio nagrzany i tej mazi pod korkiem nie powinno być, ba w ogóle nie powinna występować. Płyn może być ciągle klarowny, bez oleju, bo to on przedostaje się do oleju, a nie odwrotnie. Stawiam na uszczelkę pod głowicą.


Mój Tatusiobus ALH seria 97,5 KM & 210,6 Nm soft by Tune UP Gdańsk 120,1 KM & 280,2 Nm / był -sentyment pozostał / teraz Mondeo IV 140 KM TDCI

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Niskie ciśnienie sprężania a ubytek płynu

Post autor: stefano189 » pn lut 06, 2012 00:08

sprawdź czy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego nie ma oleum, szukaj w nim tłustych śladów. One będą świadczyć o usterce głowicy.


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

asko78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr mar 19, 2008 19:38
Lokalizacja: Miastko/Koszalin

Niskie ciśnienie sprężania a ubytek płynu

Post autor: asko78 » pn lut 06, 2012 17:14

asko78 pisze:Kolor płynu bez zmian-różowiutki mazi pod nim nie ma



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Niskie ciśnienie sprężania a ubytek płynu

Post autor: Mumin90 » czw lut 09, 2012 21:53

mogę ich nie mieć?
raczej musisz mieć te świece szukaj pod pompą tandemową po prawej str, i szukaj węża od nagrzewnicy po nim trafisz.
spalanie oleju masz w nomie bo wynika z tego że robisz krótkie dystanse ponieważ masz maś pod korkiem oleju.
możesz też sprawdzić zawartość dwutlenku wengla w zbiorniczku wyrównawczym nie zawsze to jest pewna metoda na sprawdzenie uszczelki ale tania i szybka.
silnik pracuje nie równo przez 5 sek. to trochę długo. przy tym ciśnieniu powinien szybciej zapalać, nie powinno to byc przyczyną.
robocizna to trzeba liczyć z 5 stów a jak się rozbierze to dopiero będzie wiadomo co dalej ale na pewno nie taniej jak tyś.
to jak masz zamiar zdjąć czapkę to już pójdzie pare zł nie da się oszukać



misior19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pt cze 03, 2011 18:15

Re: Niskie ciśnienie sprężania a ubytek płynu

Post autor: misior19 » czw lut 09, 2012 22:32

A tak z ciekawości zapytam... jak logowałeś grupe 013.. czyli mniej więcej kondycje na poszczególnych garach to zgadza się to z rzeczywistością ?? Mam identycznie jak TY, oprócz tego płynu. Ale nie dołoże już ani 100 zł... Może jakby poprzedni właściciel dbał to by wszystko było oka.. a tu człowiek chucha dmucha ciągle dokłada, stara się żeby wszystko było idealnie, wymienia oleje, rozrzady, wszystko z lepszych cześci.. a ten c..j co miesiąc marudzi, nowe wyskoki i pchanie się w inne koszta. Koszmar!!



asko78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr mar 19, 2008 19:38
Lokalizacja: Miastko/Koszalin

Niskie ciśnienie sprężania a ubytek płynu

Post autor: asko78 » czw lut 09, 2012 23:13

Mumin90 pisze:raczej musisz mieć te świece szukaj pod pompą tandemową po prawej str
szukałem i nie ma
Mumin90 pisze:szukaj węża od nagrzewnicy po nim trafisz
ok poszukam
Mumin90 pisze:możesz też sprawdzić zawartość dwutlenku wengla w zbiorniczku wyrównawczym nie zawsze to jest pewna metoda na sprawdzenie uszczelki ale tania i szybka.
coś więcej na ten temat
Mumin90 pisze:silnik pracuje nie równo przez 5 sek. to trochę długo.
do 5 sek. ale tylko w silne mrozy, w normalnych temp. jest spoko tylko wtedy puszcza bąka :grrr:


kolego misior autko mam logowane przez kolegę damcio więć gdyby coś nie halo to moment by to wyłapał wię tu odpuszczam ale jak to zrobił to mogę dać Ci do niego namiary a napewno Ci pomoże

zauważyłem również iz przy np -10 zapala od strzała obroty mam podniesione do ok 1200 i ładnie chodzi ale tak przy -6 zapala tyci kulawo (tzn nie tak ładnie jak przy -10) jakby ze zwłoką...
Inne pytanie dlaczego na jałowym zanim nie osiągnie 90st. chwilowe spalanie ma 0,6 a jak się rozgrzeje to waha się 0,7 / 0,8 przy uruchomionych tych samych odbiornikach



misior19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pt cze 03, 2011 18:15

Re: Niskie ciśnienie sprężania a ubytek płynu

Post autor: misior19 » pt lut 10, 2012 07:51

Przy kupnie auta stan na poszczególnych cylindrach sięgał -2,2 gdzie dopuszczalne jest -2,8... po wymianie olejów, filtrów, płynów teraz mam w okolicy 0,2 -0,4 także niezły wynik.. Ktoś poprostu oleju nie zmieniał tak mi sie wydaje bo teraz robie 12 tyś i nic się nie zmienia. Też więcej nie pojade jak 190.. bo tak jakby się dławił czy zaczynał lekko posiepywać. Czyszczone turbo było, uszczelniony odcinek od turbo do kolektora dolotowego, nowy przepływomierz powietrza, nowe przewody podciśnień nawet N75 wyczyściłem i to poskutkowało ale tylko teoretycznie.. Teraz logi są idealne, takie jak być powinny, ciśnienie doładowania itd jest ok.. a Mimo to nie poleci więcej jak 190 i to z wielkim trudem... Z Ciekawostki dodam że mam skrzynie ERF czyli na 6 biegu przy 2 tyś odpowiednio 120km/h, 3tyś coś koło 180km/h ---- a ja mam 2 tyś ~113km/h i 3 tyś ~167km/h... więc nie wiem co jest grane.. albo inny środek skrzyni wstawiony od jakiejś innej albo nie wiem bo innej opcji nie ma.. sprawdzane licznikowo i GPSem.. Co do płynu też miałem ubytki ale w okolicy termostatu..(nie samego termostatu), tam przechodzi taka rurka wodna(poniżej pompy tandemowej i wchodzi do bloku koło termostatu) wymieniłem oring i jest ok. Najlepiej sprawdzić po nocy.. kiedy przejedzie się jakąś trase auto się nagrzeje, wzrosnie ciśnienie w aucie i jak samochod ostyga to rano będzie widać jakieś wycieki.



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Niskie ciśnienie sprężania a ubytek płynu

Post autor: Mumin90 » pt lut 10, 2012 20:48

możesz też sprawdzić zawartość dwutlenku wengla w zbiorniczku wyrównawczym nie zawsze to jest pewna metoda na sprawdzenie uszczelki ale tania i szybka.



coś więcej na ten temat
sprawdzenie w warsztacie kosztuje grosze na allego też były tanie takie testery ale teraz coś nie mogę znaleźć tu masz taki droższy

http://allegro.pl/jonnesway-tester-szcz ... 70606.html" onclick="window.open(this.href);return false;



asko78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr mar 19, 2008 19:38
Lokalizacja: Miastko/Koszalin

Niskie ciśnienie sprężania a ubytek płynu

Post autor: asko78 » ndz lut 12, 2012 22:47

misior19 pisze:nie poleci więcej jak 190 i to z wielkim trudem... Z Ciekawostki dodam że mam skrzynie ERF czyli na 6 biegu przy 2 tyś odpowiednio 120km/h, 3tyś coś koło 180km/h ---- a ja mam 2 tyś ~113km/h i 3 tyś ~167km/h... więc nie wiem co jest grane..
deja vo, widać Twój golfik jest bliźniakiem genetycznym mojej boryny, a ponoć zdarza się to tylko na kilka milionów przypadków :rotfl:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 211 gości