Problem z czujnikiem g40

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Problem z czujnikiem g40

Post autor: Włochaty » śr lut 08, 2012 18:36

Witam,

problem jest w silniku 1.6 AYD. Dokładnie to siedzi w Bettlu z 2001 roku. Zapalają się kontrolki od Check engine i ESP. Kiedyś było to sporadyczne, a teraz się to praktycznie nie gasną.
W październiku był wymieniony kompletny rozrząd wraz pompą wody, olejami i filtrami. Rozrząd ustawiony na znaki, jeszcze dziś sprawdzałem. Na vagu pokazuje błedy:

16726 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too Low
P0342 - 35-10 - - - Intermittent

01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent

Dziś wymieniłem świece i przewody na NGK i nowy aku po już padał.
Dziwne jest to że auto na jałowym lekko nerwowo chodzi ale jest to prawie nie wyczuwalne. Auto ma moc chyba normalnie (ja mam 130 diesla, więc ciężko mi porównać) w każdym razie w 4 osoby z pełnym bagażnikiem osiągnięcie 140 nie robi mu problemu.

Teraz parę rzeczy które mnie dziś zdziwiły:

1. Napinacz paska rozrządu jest ustawiony na znak. Jednak jak nacisnę pasek palcem to ten znak się zmienia, ale jak przekręcę silnik to wraca na znak i drugie że jak odpalę silnik i obserwuję ten znak na napinaczu to też się zmienia, tzn lekko przesuwa się.

2. jak dziś zdjąłem fajkę z pierwszej świecy i odpaliłem to silnik w miarę równo chodził? dlaczego?



Dziwi mnie to że są błędy a auto normalnie pali, nie ma z nim problemów.

Macie jakieś pomysły?



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Problem z czujnikiem g40

Post autor: jeryk10 » śr lut 08, 2012 22:36

Pali się Check i ESP czy EPC odkręć świece zapłonową i zobacz jaki masz nagar na świecach i jakiej firmy masz świece


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Problem z czujnikiem g40

Post autor: Włochaty » czw lut 09, 2012 18:16

Pali się Check i ESP ( ten trójkąt z strzałką w koło)

Świece wymieniałem wczoraj na firmę NGK, były bosh.

Jutro jeszcze wymienie chyba filt paliwa

Siostra dziś jechała i mówiła że w jedną stronę na uczelnię się nie palił Check a jak wracała to już się zapalił.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problem z czujnikiem g40

Post autor: marcin7x5 » czw lut 09, 2012 18:52

Jeżeli powracający bład (check swiecący) dotyczy zawsze czujnika G40 to nalezy sprawdzic co jest z tym czujnikiem lub jego okablowaniem. Prawdopodobnie będzie potrzebna jego wymiana. Możesz tez sprawdzić czy silnik ma tzw odcinkę i przy jakiej prędkości obrotowej silnika ona następuje.



Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Problem z czujnikiem g40

Post autor: Włochaty » pt lut 10, 2012 14:29

Wczoraj wyszło jeszcze że termostat do wymiany :helm:

kable są całe, odcinka przy około 5 tys obrotów, więc pewnie ten czujnik trzeba będzie wymienić

trzeba zwalać kółko żeby się dostać do niego?



Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

Re: Problem z czujnikiem g40

Post autor: Dam » pt lut 10, 2012 14:37

Włochaty pisze: więc pewnie ten czujnik trzeba będzie wymienić

trzeba zwalać kółko żeby się dostać do niego?
Niestety tak, kumplowi mechanik policzył ostatnio niecałe 400zł za czujnik razem z wymianą



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Problem z czujnikiem g40

Post autor: jeryk10 » pt lut 10, 2012 16:56

kiedyś to robiłem i nie pamiętam żebym koło odkręcał nie trzeba na pewno trzeba pasek rozrządu zwalić 400 zł chyba ze czujnik w oryginale kupił bo w zamienniku 100 zł wymiana góra 70 zł bo to jest dosłownie 20 min roboty


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Problem z czujnikiem g40

Post autor: Włochaty » sob lut 11, 2012 11:06

jeryk10, Dam ma chyba rację, bo wczoraj jak zaglądałem po ten czujnik to niestety jest od dość duży i sięga właśnie pod koło wałka



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości