elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: grg474 » ndz lut 05, 2012 19:21

wesol pisze:2000 wat podziel przez napiecie znamionowe 12V
normalnie spałeś na lekcjach - weź no sobie włącz vag albo podepnij miernik i zobacz jakie masz napięcie na aucie bo mi ręce opadają - zdrowy aku ma 12,6 a podczas pracy na vag pokazuje ok 14,2-14,3V. Po drugie - niby jak może iść 166A jak przekaźniki są 40A i 60A a bezpieczniki dałem 50 i 60A ( a powinienem 40 i 60)
Zresztą - nie wiem co próbujesz tu udowodnić - bo ja swoje już stwierdziłem i nie mam nad czym się tu głowić - przekaźniki od świec żarowych na króćcu wody wypadną a zostaje podpięte z35
wesol pisze:Na uczelni mielismy stoply probiercze do symulacji pracy alternatora i pradnicy. NAped z silnika elektrycznego ze sterowaniem plynnym obrotów no i sporo roznych mierników do pomiaru pradu a takze odbiorniki pradu by mozna bylo obciazyc sobie dowolnie. Co dziwne rozbilismy doswiadczenia z akumulatorem podlaczonym a takze bez.
no i z obciążeniem pewnie - po to właśnie na vag masz pokazane jak ładuje alternator.
wesol pisze:Coś tam ta grzalka daje nie mowie nie i nawet warto ja założyć tylko ja was prosze nie piszcie mi ze to moc grzewcza dwóch kilowatów bo w realiach to bedzie grzalo jak nagrzewnica gora 1000 wat.
no i co? Lepiej grzeje niż te świece w króćcu - lepiej - to o czym tu dumasz. Że masz webasto w garażu? Ja też mam i co z tego. Czy każdy musi mieć wynalazek za 2800zł nowy a za 1tys. używkę? Chłopie - temat ten nie służy do udowodnienia czy ty czy ja mam rację tylko czy jest sens to zamontować czy nie - a to już sami rozstrzygną inni forumowicze.
Swoją drogą - przeczytałbyś sobie link dany przez faradek przemyślał i namówił forumowiczów passata że Z35 to zło i najlepiej niech to wypną w holerę - dla ułątwieni a- przeczytaj tylko tą podstronę http://forum.vw-passat.pl/threads/95336 ... cz!!/page8
i zerknij w ten obrazek
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: wesol » ndz lut 05, 2012 20:48

grg474 pisze:normalnie spałeś na lekcjach - weź no sobie włącz vag albo podepnij miernik i zobacz jakie masz napięcie na aucie bo mi ręce opadają - zdrowy aku ma 12,6 a podczas pracy na vag pokazuje ok 14,2-14,3V. Po drugie - niby jak może iść 166A jak przekaźniki są 40A i 60A a bezpieczniki dałem 50 i 60A ( a powinienem 40 i 60)
Zresztą - nie wiem co próbujesz tu udowodnić - bo ja swoje już stwierdziłem i nie mam nad czym się tu głowić - przekaźniki od świec żarowych na króćcu wody wypadną a zostaje podpięte z35
To mi nie pisz ze ta nagrzewnica ma 2000 wat bo kazdy elektryk Ci powie ze ma moze z połowe tego co podaje naklejka producenta. Widz ekolego z emalo sie znasz na elektryce. To ze przekaznik masz 40 amperowy nie znacyz ze przy 45A sie spali odrazu a przy 35A bedzie dzialac dwadziescia lat. Druga sprawą jest to co podawalem ze rozrusznik pobiera okolo 150A coprawda z tętnieniem (sprezanie 4 garów stawia nierownomierny opor) ale napiecie na rozruszniku nie bedzie 12.6 V to chyba wiesz a jednak sporo mniej. Trzecia sprawa jest to ze to vagowskie wyniki procentowego obciazenia alternatora to raczej mozna sobie miedzy ksiazki wsadzić bo sa pewnie wylicznane na podstawie napiecia. Vagiem tez mozesz sobie odnalezc jaki moment obrotowy ma silnik w danej chwili czyli ECM ma w sobie i hamownie. Ciekawe. Dobra vag podaje napiecie ale odczytane z jego zasilania. Pamietaj ze sa spadki na kablach Zmierz jakie masz napiecie na alternatorze i na klamach aku na pracujacym silniku- wyjdzi eze sa roznice. To z eECM pokazuje 14 V z hakiem nie znaczy ze np zarówki mijania dostaja tez 14 volt bo napiecie znamionowe dla nich to nieco ponad 12 volt. Sporo teraz aut ma problemy wlasnie z przepalaniem sie zarowek mijania w bardzo sybkim czasie. Np corsy D gdzie lampa lewa dostaje napiecie na zarowce ponad 13 V a prawa ju mniej o jakies 0,3 V i to juz powoduje ze ze H7 sie przepalaja nagminnie. To samo mielismy w fordzie. Opel mial to w astrach G gdzie pozniej wdrozono taki bajer zmniejszajacy napiecie( wpinalo sie w kabolteke). Nie wiem jaie napiecie dostaje t anagrzewnica ale spadki musza byc jakies a ile to nie wiadomo.

Nie wmawiaj mi tu ze ja tu próbuje coś udowodnić ze pomysl jest do bani czy cos w tym stylu. Nawet jak ktos zalozy sobie nagrzewnice takie co byly w netto sprzedawane ze dwie czy trzy bo maja po 300 wat to tez cos tam to da i ja tego nie neguje. Jeszcz ejedna sprawa kolego nie ublizaj mi tu bo przymykam na to oko bo mozna by sie pokusić o napisanie do admina za Twoje wypowiedzi a tego nie robie. Ja Ci nie ubliżam to Ty mi tego nie rób. Szanuje Twoje podejscie do sprawy, chęci i zaangażowanie. Ja tylko obiektywnie stwierdzam fakty ktore niestety sa jakie sa. Nie bedzie ta nagrzewnica ogrzewać kabiny mocą 2000 wat gdy silnik chodzi na obr okolo tysiąca a napiecie wynosi tak jak podales 14,14V.


edit

Dobra poczytalem ten temat z forum passka. Czyli ta nagrzewnica nie ma 2000 wat tylko 900 wat. Mozna powiedzieć ze ta nagrzewnica sluzy tylko do rozmrozenia szyby przedniej. 900 to nie 2000 wat czyli obciazenie dla altka to 75A na pracy pełną mocą. Takie obciazenie to rozumiem czyli pierwszy bieg pracy tego ogrzewacza to pewnie jakies 300 wat a drugi to 600W. Z tym ze jakby chcial tym rozgrzac auto to chyba trzeba by z dwie godziny grzac ta grzalką. Tu chodzi tylko o tą szybe bo po kilku minutach jest juz plyn chlodzacy jako tako rozgrzany i daje cieplo do kabiny.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
faradek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 23:07

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: faradek » ndz lut 05, 2012 21:22

wesol pisze:Wiesz na lekcjach fizyki w podstawówce nie spałem/ Wylicz sobie. 2000 wat podziel przez napiecie znamionowe 12V i ci wyjdzie jakie prad musi płynąć i ci wyjdzie 166, 66 w okresie (nieważne to)Przyjmijmy ze 166A ciagnie na fula.
A to ciekawe bo w poście z 28 sty 2012 21:45 pisałeś o mocy 1000W i prądzie 83A, dlatego ośmieliłem się zapytać skąd się nagle wzięło 166A.

A tak w ogóle maksymalny prąd ta nagrzewnica będzie pobierać przez niedługi czas po jej włączeniu, bo w miarę jej nagrzewania termistory PTC będą zmniejszać moc grzałki.

I nie pisz mi że spałem na lekcjach i nie ucz mnie prawa Ohma, bo go doskonale znam. :D
wesol pisze:Trzecia sprawa jest to ze to vagowskie wyniki procentowego obciazenia alternatora to raczej mozna sobie miedzy ksiazki wsadzić bo sa pewnie wylicznane na podstawie napiecia. Vagiem tez mozesz sobie odnalezc jaki moment obrotowy ma silnik w danej chwili czyli ECM ma w sobie i hamownie. Ciekawe. Dobra vag podaje napiecie ale odczytane z jego zasilania. Pamietaj ze sa spadki na kablach Zmierz jakie masz napiecie na alternatorze i na klamach aku na pracujacym silniku- wyjdzi eze sa roznice. To z eECM pokazuje 14 V z hakiem nie znaczy ze np zarówki mijania dostaja tez 14 volt bo napiecie znamionowe dla nich to nieco ponad 12 volt. Sporo teraz aut ma problemy wlasnie z przepalaniem sie zarowek mijania w bardzo sybkim czasie. Np corsy D gdzie lampa lewa dostaje napiecie na zarowce ponad 13 V a prawa ju mniej o jakies 0,3 V i to juz powoduje ze ze H7 sie przepalaja nagminnie. To samo mielismy w fordzie. Opel mial to w astrach G gdzie pozniej wdrozono taki bajer zmniejszajacy napiecie( wpinalo sie w kabolteke). Nie wiem jaie napiecie dostaje t anagrzewnica ale spadki musza byc jakies a ile to nie wiadomo.
Jaki związek z tematem ma cały ten bełkot? I to że w astrze palą się żarówki w światłach mijania? :shock: Jeśli połączenia przewodów są w dobrym stanie to na drodze alternator - akumulator nie ma istotnych spadków napięcia które mogły by wpłynąć na niedoładowanie akumulatora. Jeśli chodzi o vagowskie wyniki procentowego obciążenia alternatora to myślę że są one obliczane na podstawie napięcia podawanego na uzwojenie wzbudzenia przez regulator napięcia. A to jest w miarę miarodajne.

Proponuję dajmy sobie spokój i nie kłóćmy się bo nic dobrego z tego nie wyniknie.

Pozdrawiam. :helm:



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: grg474 » ndz lut 05, 2012 22:00

wesol pisze:To ze przekaznik masz 40 amperowy nie znacyz ze przy 45A sie spali odrazu a przy 35A bedzie dzialac dwadziescia lat.
podpinałeś, sprawdzałeś? Ja sprawdzałem i się sfajczył :bigok: zaraz odpowiesz, ze pewnie słaby był....
wesol pisze:Trzecia sprawa jest to ze to vagowskie wyniki procentowego obciazenia alternatora to raczej mozna sobie miedzy ksiazki wsadzić bo sa pewnie wylicznane na podstawie napiecia.
sorry ale twoja ignoracja mnie normalnie osłabia - gdybyś włączył vag - to pewnikiem byś zobaczył że napięcie jest stałe a procenty ładowania rosną - pewnie zraz wyjaśnisz ze vw coś ściemnia a te liczby tak z siebie chodzą
wesol pisze:To z eECM pokazuje 14 V z hakiem nie znaczy ze np zarówki mijania dostaja tez 14 volt bo napiecie znamionowe dla nich to nieco ponad 12 volt.
- weź no chłopie miernik w łapę i zmierz a nie pisz głupot. Nie wiem co robisz w elektryce (może ciągniesz instalacje po chałupach ale chyba jednak nie przy autach
wesol pisze:To mi nie pisz ze ta nagrzewnica ma 2000 wat bo kazdy elektryk Ci powie ze ma moze z połowe tego co podaje naklejka producenta.
przejrzałem swoje wpisy od początku - jedyny moment gdzie zbliżyłem się do tej wartości jest
grg474 pisze:Zacznijmy od mocy tej grzałki - otóż źródła milczą co do mocy grzałki w passacie ale.. w Crafterze jest też taka grzałka i tu już podano moc - 1800Watt. a w passacie b6 1000Watt
to ty się upierałeś nie czytając dobrze postów
wesol pisze:eszcz ejedna sprawa kolego nie ublizaj mi tu bo przymykam na to oko bo mozna by sie pokusić o napisanie do admina za Twoje wypowiedzi a tego nie robie
nie pisz głupot to nie będę cię oceniał
wesol pisze: Np corsy D gdzie lampa lewa dostaje napiecie na zarowce ponad 13 V a prawa ju mniej o jakies 0,3 V i to juz powoduje ze ze H7 sie przepalaja nagminnie.
hmm żarówki są podpięte równolegle - skoro 13V je spala a u mnie na aucie jest 13,7 na żarówce (mierzyłem więc wiem co piszę ) to moej powinny palić się co tydzień
faradek pisze:Proponuję dajmy sobie spokój i nie kłóćmy się bo nic dobrego z tego nie wyniknie.
ja już parę razy mu sugerowałem że ani ja jego ani on mnie nie przekona - to ja założyłem temat licząc że ktoś już przecierał ten szlak - zamiast porady jak zamontować dowiedziałem się o farelkach, suszarkach i wpływie zorzy polarnej na miesiączkowanie pingwinów :jaja:

temat do zamknięcia - Z35 założone


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: guziolek » pn lut 06, 2012 10:14

grg474, jak ci się jeszcze chce coś w tym temacie robić, to jeśli mogę prosić dla dobra ogółu dobrym rozwiązaniem byłoby wsadzenie części montażowo opisowej do pierwszego postu. Ułatwi to potencjalnie zainteresowanym wyszukanie, z tej przepychanki :kac: , potrzebnych informacji.



Awatar użytkownika
wojtek06061989
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr lut 10, 2010 23:36
Lokalizacja: Kotuń
Kontakt:

Re: elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: wojtek06061989 » pn lut 06, 2012 10:53

guziolek pisze:grg474, jak ci się jeszcze chce coś w tym temacie robić, to jeśli mogę prosić dla dobra ogółu dobrym rozwiązaniem byłoby wsadzenie części montażowo opisowej do pierwszego postu. Ułatwi to potencjalnie zainteresowanym wyszukanie, z tej przepychanki :kac: , potrzebnych informacji.
dokładnie :bigok: ja bym jeszcze prosił o schemat instalacji jak to wyprowadzić w przypadku gdy nie ma się nawet świec (tak jak u mnie)

pozdrawiam



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: grg474 » pn lut 06, 2012 16:29

guziolek, wojtek06061989, zrobię - tylko w osobnym temacie - tak żeby ten co szuka miał całość a nie kilkanaście stron z ruszonymi sprawami nie dotyczącymi tematu. Tu wrzucę tylko linka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=445792


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
xxKOLOMBOxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: sob maja 16, 2009 15:04
Lokalizacja: [ŚLĄSK]

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: xxKOLOMBOxx » wt lut 07, 2012 12:06

wesol pisze:AHF'y zazwyczaj (albo i wcale) nie mialy montowanego dogrzewania w postaci tych trzech swiec. Taki dodatek mozna spotkac w ALH oraz ASV jako seryjne wyposażenie.
dementuje nie sprawdzoną wypowiedź
AHF'y mają oryginalnie takie dogrzewanie :popcorn:


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: wesol » wt lut 07, 2012 21:13

grg474 pisze:sorry ale twoja ignoracja mnie normalnie osłabia - gdybyś włączył vag - to pewnikiem byś zobaczył że napięcie jest stałe a procenty ładowania rosną - pewnie zraz wyjaśnisz ze vw coś ściemnia a te liczby tak z siebie chodzą
Gdybys troszke sie orietowal w sprawie to bys wiedzial ze to nie jest procentowe ładowanie czy cos w tym stylu tylko procentowe obciązenie altka. Poza tym tak jak pisalem w konstrukcji elektrycznej calej isntalacji nie ma wpietego amperomierza na drodze miedzy altkiem a aku wiec pomiar nie moze być bardzo dokladny. Coś jak z odczytem temperatury z szafy gdy wskazowka wskazuje rowno 90 stopni bo troszke lubi sie rozjeżdzac nawet z ta odczytana na vagu. Pewnie pomiar spalania też jest rozwiazany poprzez jakies elementy pomiarowe na przewodzi epwliwowym zasilajacym i powrotnym no nie bo jak by inaczej na fisie pojawiały sie wyniki spalania co nie?? Jak myslisz sa jakies liczniki przeplywy paliwa??
grg474 pisze:hmm żarówki są podpięte równolegle - skoro 13V je spala a u mnie na aucie jest 13,7 na żarówce (mierzyłem więc wiem co piszę ) to moej powinny palić się co tydzień
Nie wierzysz mi to napisz do GM Polska z zapytaniem o uklad obnizajacy napiecie do astry G a teraz do corsy D bo sie zarowki przepalaja. Wiesz dlaczego sie tak dzialo w tych autach?? Wyjasnie Ci. Pierwsze AG byly robione w niemcowni a pozniejsze w Wa-wie i Gliwicach. Te nasz mialy inna instalacje- pociagneli na grubszych kablach co spowodowalo iż napiecie nie spadalo tak jak w tych Niemieckich.
faradek pisze:A to ciekawe bo w poście z 28 sty 2012 21:45 pisałeś o mocy 1000W i prądzie 83A, dlatego ośmieliłem się zapytać skąd się nagle wzięło 166A.

A tak w ogóle maksymalny prąd ta nagrzewnica będzie pobierać przez niedługi czas po jej włączeniu, bo w miarę jej nagrzewania termistory PTC będą zmniejszać moc grzałki.
Tak sam nie wiem skąd sie wzięła sprawa z moca tej grzalki 2kW. Ona ma 900 wat. To ze jest tak skonstuowana ze umniejsza jej prad gdy podnosi sie temperatura to wcale nie jest jakies wspaniale bo wychodzi na to iż jak sie nagrzeje znacznie to bedzie miala nawet mniej jak te 900 W.

Jeszcze co mnie dziwi to fakt taki iż na tym forum passka pisali ze wlaczenie podgrzewania szyby ( chyba przedniej) rozłącza tą grzałke. Sprawdzalem u siebie w golfie i sharanie i vag podaje te jedynki w grupie 16 ze niby cos tam moze załaczać. W golfie ma te 3 swieczki podgrzewacza a w sharanie nie ma nic takiego a jedynki są. Właczenie szyby przedniej i tylnej nie powoduje przejscia na dwa zera w bloku 16. Dziwna sprawa. Po co w sharanach w bloku zmieniają sie na jedynki skoro te auta nie mialy nigdy ani nagrzewnicy elektrycznej ani dogrzewacza swieczkowego?? Pewnie program standardowy wrzucali i tyle ale to powinno wyłączyć te jedynki.

Macie mi zazłe iz neguje to rozwiazanie. Nie neguje ze cos tam zakladacie ja neguje tylko to iż moc grzewcza jest jak dla mnie znikoma- w porywach 900 wat. Najlepiej by było zrobic pomiary faktycznego poboru pradu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: grg474 » wt lut 07, 2012 22:08

wesol pisze: Coś jak z odczytem temperatury z szafy gdy wskazowka wskazuje rowno 90 stopni bo troszke lubi sie rozjeżdzac nawet z ta odczytana na vagu.
a kto patrzy na temperaturę na liczniku - jak na vag masz dokładniej?
wesol pisze: Pewnie pomiar spalania też jest rozwiazany poprzez jakies elementy pomiarowe na przewodzi epwliwowym zasilajacym i powrotnym no nie bo jak by inaczej na fisie pojawiały sie wyniki spalania co nie??
no w golfie 2 tak - w golfie 4 nie
wesol pisze:Nie wierzysz mi to napisz do GM Polska z zapytaniem o uklad obnizajacy napiecie do astry G a teraz do corsy D bo sie zarowki przepalaja. Wiesz dlaczego sie tak dzialo w tych autach?? Wyjasnie Ci. Pierwsze AG byly robione w niemcowni a pozniejsze w Wa-wie i Gliwicach. Te nasz mialy inna instalacje- pociagneli na grubszych kablach co spowodowalo iż napiecie nie spadalo tak jak w tych Niemieckich.
czyli powodem palenia żarówek nie było wysokie tylko niskie napięcie?
wesol pisze:Jeszcze co mnie dziwi to fakt taki iż na tym forum paska pisali ze włączenie podgrzewania szyby ( chyba przedniej) rozłącza tą grzałke.
no apotem stwierdzili ze grzałka działa nawet jak ktoś nie ma grzanej przedniej szyby - w Lupo 3L - jest wymóg temp na max, w passacie i gilfie - załączenie następuje identycznie - ze sterownika silnika bez względy na nadmuch
wesol pisze: Po co w sharanach w bloku zmieniają sie na jedynki skoro te auta nie mialy nigdy ani nagrzewnicy elektrycznej ani dogrzewacza swieczkowego??
bo to sterownik silnika steruje - widocznie wspólna podstawa oprogramowania - to mniej więccj tak , jak w niektórych golfach zobaczysz pociągniętą instalację pod grzane fotele pomimo że nie były zamontowane


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: Qto » wt lut 07, 2012 22:21

wesol pisze: wojtek06061989 napisał(a):Ja ostatnio przymierzałem się to montażu tych 3 świec dogrzewających płyn (mój golf jest z Włoch i niestety nie ma tej zabawki)



AHF'y zazwyczaj (albo i wcale) nie mialy montowanego dogrzewania w postaci tych trzech swiec. Taki dodatek mozna spotkac w ALH oraz ASV jako seryjne wyposażenie.
Schematy do AHF mówią co innego - jest taki bajer :bajer:

wojtek06061989, jakbyś mnie kiedyś w Pile wypatrzył i się odezwał to mogę wspomóc schematami czy coś :chytry:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: wesol » wt lut 07, 2012 23:20

grg474 pisze:a kto patrzy na temperaturę na liczniku - jak na vag masz dokładniej?
Chodzi oto iż sporo ludzi zaobserwowalo pewna dziwna zalezność ze wskaznik osiaga 90 stopni i tak raczje pozostaje ( mowie tu o temp otoczenia powyzej zera). Na vagu mozna wykryc spore wahania temperatury zarówno w gore jak i w dół. Bylo o tym gdzies na forum. Podbnie sprawy sie maja ze wskaznikiem poziomu paliwa. Mnie uczono ze to jest tylko wskaznik a nie miernik.
grg474 pisze:czyli powodem palenia żarówek nie było wysokie tylko niskie napięcie?
Wysokie i po to wlasnie GM wprowadził w ramach kampani serwisowej montaz takich osłabiaczy napiecia czy tam pradu ( nie istotne bo to rodzja opornika w sumie o bardzo malym oporze). Montowalo sie to przy lampie. corsy mialy problem tylko z jedna lampą i roznica napiec miedzy lampami niby nieduza bo cos kolo 0,25V a problem wystepował. Byli klienci co to sie skarżyli ze zarowki wymieniaja po 3 szt w ciagu dwóch miechów.

Instalacje dodatkowe spotkac mozna w autach produkowanych w rodzimych fabrykach. Np moja astra zrobiona w Bochum miala pociagnieta instalacje pod wlacznik TC, grzane fotele, tempomat, przekaznik swiateł skandynawskich itp a wszystkiego tego nie miala.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: doggie » wt lut 07, 2012 23:59

wesol pisze:Zamontowac mozna wszystko i aku i altek mozna przeciązac dość mocno zanim wyciagnie kopyta.
nie bardzo rozumiem tej dysputy o urządzeniu PTC, wyjaśnijcie mi - spieracie się o wpływ tego urządzenia na auto nie przystosowane fabrycznie do tego czy ogólnie do wszystkich aut w których jest PTC zamontowane bo generalnie nie zauważyłem jakiegoś znacznego wpływu w swoim Mk5 na alternator czy aku choc mam przebieg znaczny w swoim siedmiolatku?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: grg474 » śr lut 08, 2012 00:50

doggie, właśnie - masz to w swoim aucie a golf 4 tego nie miał, więc chciałem to założyć - natomiast zamiast porady jak to zamontować uzyskałem info o niszczeniu aku, alternatora i takich tam. Temat jest do zamknięcia bo Z35 zamontowane, a porada w faq :bigok:


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Zablokowany

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości