Duże spalanie 2.0 + utrata mocy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Acid55555
- Użytkownik
- Posty: 326
- Rejestracja: ndz paź 23, 2011 18:02
- Lokalizacja: Mińsk Maz/Dobre
- Kontakt:
Duże spalanie 2.0 + utrata mocy
Katalogowo mój golf ma spalanie w mieście 11,1. Poza miastem 6,1.
Zazwyczaj robię trasę 50 km, gdzie jadę poza miastem mniej więcej 70 % trasy. Golf spala mi jedną kreskę na to 50 km, czyli prawie 7 litrów. Łatwo przeliczając pali 14 litrów na 100 km, gdzie 70% trasy jest poza miastem.
Czy mieliście podobny problem? Co może być przyczyną?
Wiem, że mrozy to więcej pali. Zgoda litr czy dwa więcej to tak, ale nie dwa razy więcej.
Komputera pokładowego nie posiadam.
Czasy kiedy "zapierdalałem" się skończyły. Wyszalałem się i teraz jeżdżę normalnie. Biegi zmieniam przy 2-3 tyś obrotów. Jakoś specjalnie szybko nie jeżdżę mniej więcej 80-120, zwłaszcza że warunki nie pozwalają na więcej.
Silnik 2.0 115 KM
Rok produkcji 1999.
Zazwyczaj robię trasę 50 km, gdzie jadę poza miastem mniej więcej 70 % trasy. Golf spala mi jedną kreskę na to 50 km, czyli prawie 7 litrów. Łatwo przeliczając pali 14 litrów na 100 km, gdzie 70% trasy jest poza miastem.
Czy mieliście podobny problem? Co może być przyczyną?
Wiem, że mrozy to więcej pali. Zgoda litr czy dwa więcej to tak, ale nie dwa razy więcej.
Komputera pokładowego nie posiadam.
Czasy kiedy "zapierdalałem" się skończyły. Wyszalałem się i teraz jeżdżę normalnie. Biegi zmieniam przy 2-3 tyś obrotów. Jakoś specjalnie szybko nie jeżdżę mniej więcej 80-120, zwłaszcza że warunki nie pozwalają na więcej.
Silnik 2.0 115 KM
Rok produkcji 1999.
Ostatnio zmieniony sob maja 19, 2012 16:07 przez Acid55555, łącznie zmieniany 1 raz.
- karol2010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 995
- Rejestracja: pn wrz 14, 2009 20:04
- Lokalizacja: Szydłowiec
- Kontakt:
Duże spalanie 2.0
Temat bardzo trudny do zdiagnozowania. A może masz jakieś spojlery albo szerkie opony ?? sprawdz podstawe np cisnienie w oponach wiem z własnego doświadczenia ze właśnie przez nie spalanie może ladnie skoczyć. Sprawdz sonde lambda jesli jest padnieta to może to być powodem dużego spalania. Zakładam ze Golf jest w stanie mechanicznym dobrze utrzymany??? bo każde luzy , czy łożyska w kolach do roboty itp zwiększa spalanie. Sama stacja paliw ma znaczenie , więc spróbój zatankować w innym miejscu niż zwykle.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=431207&p=5192875#p5192875 - moje mkIII
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Duże spalanie 2.0
tak to ciężko określić spalanie...zalać do pełna (najlepiej z odpowietrzaniem pod sam korek), trochę polatać i znowu do pełna - wtedy dopiero wyliczyć spalanie.Acid55555 pisze:Golf spala mi jedną kreskę na to 50 km
Diagnostyka komputerowa mile widziana...
- Acid55555
- Użytkownik
- Posty: 326
- Rejestracja: ndz paź 23, 2011 18:02
- Lokalizacja: Mińsk Maz/Dobre
- Kontakt:
Duże spalanie 2.0
właśnie się już umawiam na podpięcie pod vaga. raczej jest zapowietrzony, ponieważ przy korku od wlewu oleju silnikowego jest biała maź, a wiąże się ona z wilgocią. wg mnie powietrze które przy tankowaniu jest zassane potem paruje i stad ta wilgoć.
jak kolega poradził sprawdzę ciśnienie w kołach i sondę lambda
jak kolega poradził sprawdzę ciśnienie w kołach i sondę lambda
- karol2010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 995
- Rejestracja: pn wrz 14, 2009 20:04
- Lokalizacja: Szydłowiec
- Kontakt:
Duże spalanie 2.0
Kolego przy takich mrozach może momentalnei spaść ci ciśnienie nawet nie będziesz wiedzieć kiedy. Sam tak miałem:) A co do tego zapowietrzania raczej chodziło tu o to aby zbiornik był zalany na 100% zebyś wtedy mógł zmierzyć ile dokładnie ci pali. Chodz nie możliwe jest chyba aby zalać go ma 100% bo zbiornik ma kieszenie powietrzne. A co do mazi to nie masz się czym martwić o ile nie ubywa ci płynu i jest on klarowny. Maź jest od krótkich przebiegów przy niskich temp.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=431207&p=5192875#p5192875 - moje mkIII
- Acid55555
- Użytkownik
- Posty: 326
- Rejestracja: ndz paź 23, 2011 18:02
- Lokalizacja: Mińsk Maz/Dobre
- Kontakt:
Duże spalanie 2.0
byłem u mojego sąsiada mechanika i mówi, że jego kolega ma audi a4 z identycznym silnikiem jak ja i pali podobne. wg niego spalanie jest tak wysokie z powodu długiego czasu na ssaniu, a do tego nie robię dużych przebiegów.
25 km w jedną stronę na zimnym silniku, silnik ostygnie i powrót również 25 km znowu na zimnym silniku
z vagiem stwierdził, że tylko mi skasują ewentualne błędy i nic z tym więcej nie zrobią. co do sondy lambda powiedział, że gdyby się coś działo to delikatnie skakał by mi na obrotach: powiedzmy z 800 na 850 i od razu bym poczuł gdyby się coś działo, do tego wywaliło by mi kontrolkę na desce
maź miałem jak tylko zakupiłem auto, w lato przy wysokich temperaturach też była. od razu zaznaczę, że nie ubywa mi płynu chłodniczego
25 km w jedną stronę na zimnym silniku, silnik ostygnie i powrót również 25 km znowu na zimnym silniku
z vagiem stwierdził, że tylko mi skasują ewentualne błędy i nic z tym więcej nie zrobią. co do sondy lambda powiedział, że gdyby się coś działo to delikatnie skakał by mi na obrotach: powiedzmy z 800 na 850 i od razu bym poczuł gdyby się coś działo, do tego wywaliło by mi kontrolkę na desce
maź miałem jak tylko zakupiłem auto, w lato przy wysokich temperaturach też była. od razu zaznaczę, że nie ubywa mi płynu chłodniczego
Re: Duże spalanie 2.0
w audi a4 nie bylo takiego silnika.Acid55555 pisze:byłem u mojego sąsiada mechanika i mówi, że jego kolega ma audi a4 z identycznym silnikiem jak ja i pali podobne. wg niego spalanie jest tak wysokie z powodu długiego czasu na ssaniu, a do tego nie robię dużych przebiegów.
25 km w jedną stronę na zimnym silniku, silnik ostygnie i powrót również 25 km znowu na zimnym silniku
z vagiem stwierdził, że tylko mi skasują ewentualne błędy i nic z tym więcej nie zrobią. co do sondy lambda powiedział, że gdyby się coś działo to delikatnie skakał by mi na obrotach: powiedzmy z 800 na 850 i od razu bym poczuł gdyby się coś działo, do tego wywaliło by mi kontrolkę na desce
maź miałem jak tylko zakupiłem auto, w lato przy wysokich temperaturach też była. od razu zaznaczę, że nie ubywa mi płynu chłodniczego
Troche za duzo pali Twoj samochod.
10L przy twojej jezdzie to max co powinien spalic.
- Acid55555
- Użytkownik
- Posty: 326
- Rejestracja: ndz paź 23, 2011 18:02
- Lokalizacja: Mińsk Maz/Dobre
- Kontakt:
Re: Duże spalanie 2.0
to może a3, mogłem się pomylićtadix pisze:w audi a4 nie bylo takiego silnika.Acid55555 pisze:byłem u mojego sąsiada mechanika i mówi, że jego kolega ma audi a4 z identycznym silnikiem jak ja i pali podobne. wg niego spalanie jest tak wysokie z powodu długiego czasu na ssaniu, a do tego nie robię dużych przebiegów.
25 km w jedną stronę na zimnym silniku, silnik ostygnie i powrót również 25 km znowu na zimnym silniku
z vagiem stwierdził, że tylko mi skasują ewentualne błędy i nic z tym więcej nie zrobią. co do sondy lambda powiedział, że gdyby się coś działo to delikatnie skakał by mi na obrotach: powiedzmy z 800 na 850 i od razu bym poczuł gdyby się coś działo, do tego wywaliło by mi kontrolkę na desce
maź miałem jak tylko zakupiłem auto, w lato przy wysokich temperaturach też była. od razu zaznaczę, że nie ubywa mi płynu chłodniczego
Troche za duzo pali Twoj samochod.
10L przy twojej jezdzie to max co powinien spalic.
w takim razie co radzisz?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Duże spalanie 2.0
może być nawet a3,5...w audi nie było takich samych silników 2.0 jak w mk4Acid55555 pisze:to może a3, mogłem się pomylić
no ja bym podpiął pod kompa...Acid55555 pisze:w takim razie co radzisz?
błędy nie są po to aby je kasować...tylko aby na ich podstawie szukać usterki. Co do kontrolki...kontrolka może się nie palić, bo pewnie jej nie maszAcid55555 pisze:z vagiem stwierdził, że tylko mi skasują ewentualne błędy i nic z tym więcej nie zrobią. co do sondy lambda powiedział, że gdyby się coś działo to delikatnie skakał by mi na obrotach: powiedzmy z 800 na 850 i od razu bym poczuł gdyby się coś działo, do tego wywaliło by mi kontrolkę na desce
Duże spalanie 2.0
w a3 tez nie bylo, ale niewazne.
Pierwsze co to vag. Jak nie pokaze bledow to bedziesz sie martwil.
Pierwsze co to vag. Jak nie pokaze bledow to bedziesz sie martwil.
- Acid55555
- Użytkownik
- Posty: 326
- Rejestracja: ndz paź 23, 2011 18:02
- Lokalizacja: Mińsk Maz/Dobre
- Kontakt:
Duże spalanie 2.0
przy wysokich temperaturach palił mi mniej więcej 11 litrów na 100, przy tej trasie jak wcześniej napisałem (70% poza miastem, 30% miasto). tylko, że w tamtym okresie nie zależało mi na spalaniu, a na tym aby się wyszaleć.
no dobra skocze na vaga, tylko że oni i tak chyba nic nie naprawią bo programowalna jest tylko przepustnica i jeszcze tam minimum rzeczy
no dobra skocze na vaga, tylko że oni i tak chyba nic nie naprawią bo programowalna jest tylko przepustnica i jeszcze tam minimum rzeczy
- Acid55555
- Użytkownik
- Posty: 326
- Rejestracja: ndz paź 23, 2011 18:02
- Lokalizacja: Mińsk Maz/Dobre
- Kontakt:
Duże spalanie 2.0
orientujecie się czy KTS też mi to wykryje? ojciec mojego przyjaciela jest elektro-mechanikiem i nie posiada VAGA, lecz KTSA
Re: Duże spalanie 2.0
tak tym tez mozna.Acid55555 pisze:orientujecie się czy KTS też mi to wykryje? ojciec mojego przyjaciela jest elektro-mechanikiem i nie posiada VAGA, lecz KTSA
- Acid55555
- Użytkownik
- Posty: 326
- Rejestracja: ndz paź 23, 2011 18:02
- Lokalizacja: Mińsk Maz/Dobre
- Kontakt:
Duże spalanie 2.0
a co do mazi to chyba znalazłem rozwiązanie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=444576" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości