MkIII 1,9TDI rozrusznik
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
MkIII 1,9TDI rozrusznik
Witam Pany mam kolejny problem , chciałbym się dowiedzieć co się dzieje czy konczy sie rozrusznik czy jaki uj ?? Problem jest następujący: Czasem gdy odpalam golfa rozrusznik zaczyna kręcić i nagle słychać stuk dosłownie jak by przeskakiwał przeskoczy z 2, 3 razy i dalej kreci za zwyczaj auto odpala szybko no ale zwłaszcza jak stoi dłuzej i potrzebuje dłuzej zakrecic to własnie zdazają sie te dziwne stuki przeskoki rozrusznika. Dodam że kiedyś jaK miałem przestawiony rozrząd wzgledem wału korbowego, to wiadome ciezko mu było zakręcic silnikiem i przeskakiwał potem szybko ustawiłem rozrząd i była igielnia. Zapomniałem o tym, az do niedawna kiedy to aku mi padł (3 dni temu)i chciałem go odpalic na pych. Z górki na 2 biegu z rozrusznikiem prubowałem i wtedy rozrusznik przeskakiwał z ok2 sekundy. Może znowu się rozrząd przestawił ?? A jak nie to co sie moze wysypywać w rozruszniku ??
Mój Satin Silver http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=422750" onclick="window.open(this.href);return false;
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
MkIII 1,9TDI rozrusznik
jak juz diesla na pych to 3 lub 4 bieg, ale i tego nie polecamvw99 pisze:chciałem go odpalic na pych. Z górki na 2 biegu z rozrusznikiem prubowałem
jak przeskakuje to pewnie bendiks lub same tulejki na bendiksie, z reguły pada też szczotkotrzymacz lub kończą się szczotki - koszt remontu całości ok.100zlvw99 pisze:co sie moze wysypywać w rozruszniku ??
Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: czw sie 06, 2009 13:15
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Leon
- Silnik: bcb
MkIII 1,9TDI rozrusznik
Witam ja miałem problem w swoim 1.6d z rozrusznikiem, przeskakiwało co jakiś czas w rozruszniku i na chwilkę spowalniał obroty przy kręceniu, rozebrałem go i okazało się że rozleciała się bieżnia plastikowa z przekładani satelitarnej ( nie wiem jakim cudem rozrusznik chodził), Jak było ciepło to nie było problemu bo zapalał od strzała i nie zdążył przeskoczyć, ale jak nastały mrozy to masakra, także koniecznie będzie rozebranie rozrusznika i dokładny przegląd, bo może i szczotki się kończą albo wyprane tulejki
http://seifenqueen.de/96a6b
- areczek0000000
- Gadatliwa bestia
- Posty: 630
- Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12
Re: MkIII 1,9TDI rozrusznik
Jak masz luz na wirniku to są wywalone tulejki i wtedy ta przekładnia molekularna będzie ulegała pękaniu
Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/
https://auto-doctorek.jimdo.com/
MkIII 1,9TDI rozrusznik
jak już jesteśmy przy rozrusznikach to mam takie pytanie, 1,9 TDI AGR, rozrusznik rozebrany, szczotek ~3/4, luzów na tu lekach brak, wyczyszczony przesmarowany, a z rana jak pali to tak jak by się zatrzymał i zaraz zakręci i zapali. Akumulator roczna centra futura 77ah. Przejadę krótki odcinek (3km) więc się nawet nie nagrzeje dobrze i po 8h pali normalnie, tzn bez zająknięcia.
- stefano189
- Gadatliwa bestia
- Posty: 789
- Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
- Lokalizacja: Gliwice
MkIII 1,9TDI rozrusznik
znam podobny przypadek, ten przestój rozrusznika mieli rodzice w vectrze c 2,2 DTi, winowajcą okazał się nie aku, ani rozrusznik tylko przekaźnik, ( konkretnie 2 przekaźniki) odpowiadające za rozruch, ( czlyli przekaźniki rozrusznika). po wymianie jak ręką odjął. Wiem że to forum o VW, ale problem może wynikać z tej samej przyczyny
edit: kiedyś mi elektryk nawijał, że przekaźnik po iluś cyklach odpalania, się wygrzewa ( czy coś w tym stylu), dlatego na zimnym silniku kiedy energia potrzebna do rozruchu zimnego silnika jest większa, czasami nie wytrzymuje obciążenia i na chwilę się " rozłącza", na ciepłych garach problemu nie ma, bo większość dobrych ( czytaj starych) diesli pali jak Chuck Norris czyli z pół obrotu.
edit: kiedyś mi elektryk nawijał, że przekaźnik po iluś cyklach odpalania, się wygrzewa ( czy coś w tym stylu), dlatego na zimnym silniku kiedy energia potrzebna do rozruchu zimnego silnika jest większa, czasami nie wytrzymuje obciążenia i na chwilę się " rozłącza", na ciepłych garach problemu nie ma, bo większość dobrych ( czytaj starych) diesli pali jak Chuck Norris czyli z pół obrotu.
MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
MkIII 1,9TDI rozrusznik
Kolego Baryla, miałem ten sam problem, z rana rozrusznik tak kręcił jakby miał się zatrzymać. Rozebrałem go i zero luzów na tulejkach, szczotek jeszcze było połowę. Ale skoro był już w na warsztacie wyczyściłem go zmieniłem tulejki (wcześniej namoczyłem je w oleju silnikowym za radą z FAQ o czyszczeniu rozrusznika z forum) zmieniłem szczotki i teraz jak kręci to mało silnik nie wyskoczy. Różnica jest kolosalna a koszt w granicach 80 zł na podzespołach Boscha.
- ciachotdi
- diesel m@ster
- Posty: 1121
- Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
- Lokalizacja: Aalsmeer
- Auto: Seat mii
MkIII 1,9TDI rozrusznik
a co powiecie na mój rozrusznik ?
http://www.youtube.com/watch?v=IAoPwZX2VQg
http://www.youtube.com/watch?v=IAoPwZX2VQg
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 152 gości