Stuki i klepanie, czyżby samoregulatory a moze wina oleju?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » sob gru 20, 2008 02:27

Olej ma spełniać określoną dla konkretnego silnika NORMĘ VW i w zasadzie to wszystko. pozdro



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Ja mam to samo

Post autor: macem » ndz gru 21, 2008 00:21

Sprowadzilem autko TDI 90 ALH i wymienilem olej na Mobil 10W40 i tez zaczeło głośno chodzić, szukam rozwiazania co z tym robić, czy radzicie wymienić na syntetyka Motul 5W40 ?. Na tym przejechałem juz 10tys km.

[ Dodano: 26 Sty 2009 19:40 ]
tutaj nagranie moze ktos cos podpowie bo ja rozkladam rece ... annel_page



pavulon11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw sty 29, 2009 12:06
Lokalizacja: świętokryskie

Post autor: pavulon11 » czw mar 05, 2009 01:35

Mam taki sam dźwięk jak macem tylko na zimnym silniku i nie przez cały czas jak u kolegi na załączonym wyżej linku do you tube, na wolnych obrotach normalnie dźwięk jest ok jak zaczynam przyspieszać pojawia się prz ok 1700obr i nasila się do ok 2300obr gdy silnik złapie delikatnie temperaturę kilka kresek wszystko wraca do normy. Zauważyłem to po zmianie oleju po przejechaniu ok 3tyś km olej jaki zalałem to Castrol Magnatek 5w40. O co chodzi ????
souler pisze:
Soldier_M pisze:zalales 10w40 to popychacze stukaja na zimnym, bo smarowania nie maja odpowiedniego. zalewac 5w40 i cieszyc ryja.

kat wtrysku takze ma wplyw na kulture pracy silnika i stukanie

To nie wina oleju chyba bo jest 5w40. Czy to może być groźne i jak się tego pozbyć???
Ostatnio zmieniony czw mar 05, 2009 01:40 przez pavulon11, łącznie zmieniany 1 raz.



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » wt mar 10, 2009 23:11

wymienilem na olej Motul 5W40 i dalej to samo, sprezanie 28bar w normie.

[ Dodano: 15 Mar 2009 06:01 ]
To moze to wina cos z regulacja kąta wtrysku ?



romanek84
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: romanek84 » wt mar 17, 2009 00:08

macem pisze:wymienilem na olej Motul 5W40 i dalej to samo, sprezanie 28bar w normie.

[ Dodano: 15 Mar 2009 06:01 ]
To moze to wina cos z regulacja kąta wtrysku ?
ja też mam to klepanie w AJM zaczeło się jak zalałem 10W40 mobila po przejechaniu 5 tyś km zaczeło klepać ale jak zaczeło klepać od razu zmieniłem na motula 5w40 ale nie ucichło i nie wiem co to może być??
Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 00:10 przez romanek84, łącznie zmieniany 1 raz.



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » sob kwie 25, 2009 18:29

Kurcze u mnie też był zalany mobil 10w40 jak u ciebie romanek84 i to samo klepanie, po zmianie na motul 5w40 nei ustalo kurcze.



romanek84
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: romanek84 » sob kwie 25, 2009 20:48

macem pisze:Kurcze u mnie też był zalany mobil 10w40 jak u ciebie romanek84 i to samo klepanie, po zmianie na motul 5w40 nei ustalo kurcze.
jak dojdziesz do tego co to jest to daj znać? ja zrobiłem 10 tyś z tym klepaniem i ani nie ucichło ani nie pogorszyło się.



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » pn kwie 27, 2009 22:29

nom ja juz z 15tys zrobilem na tym, z tego co sluszę to stuka rozrząd, napinacz paska taki z teleskopem i vacum pompa + do tego osłony silnika juz rozklepane i poduszka silnika do wymiany.

[ Dodano: 11 Mar 2010 09:18 ]
hejka u mnie sie to nasila i obecnie słyszę klekotanie lub zgrzytanie przy wciskaniu gazu (przyśpieszaniu).



Awatar użytkownika
marek0986
--------
--------
Posty: 38
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 19:21
Lokalizacja: Przystanki koło Pniew
Kontakt:

Stuki i klepanie, czyżby samoregulatory a moze wina oleju?

Post autor: marek0986 » ndz lut 05, 2012 18:25

Ja też sie podłącze do tematu :bigok: mam Vw bore 1,9TDi i zalewam ją olejem castrol 10w40niestety posłuchałem znajomego bo teraz wiem że na pompowtrysk leje sie 5w40 lub5w30 już zrobiłem dwie wymiany tego oleju teraz bym chciał wrócic do oleju 5w40 ale mam troche stracha bo niektóży piszą że można a niektóży że nie :grrr:


TDI

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Stuki i klepanie, czyżby samoregulatory a moze wina oleju?

Post autor: Shmatan » ndz lut 05, 2012 19:45

marek0986, a na norme to sobie nie popatrzyłeś? nawet przy korku wlewu oleju jest napisana.

Zmieniaj na olej dopasowany do PD - 505.01 o ile dobrze pamiętam



Awatar użytkownika
marek0986
--------
--------
Posty: 38
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 19:21
Lokalizacja: Przystanki koło Pniew
Kontakt:

Stuki i klepanie, czyżby samoregulatory a moze wina oleju?

Post autor: marek0986 » ndz lut 05, 2012 22:02

dobrze pamiętasz kolego Shmatan, tak zrobie wróce do 5w40


TDI

banan1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt lis 18, 2008 09:45
Lokalizacja: lublin

Stuki i klepanie, czyżby samoregulatory a moze wina oleju?

Post autor: banan1 » ndz lut 05, 2012 22:08

Czy ktoś wie co może byc przyczyna takiego klepania ?? Gdzie szukac przyczyny, zaznaczam, ze u mnie jest to samo i olej jest do pompowtryskow 505.01.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 104 gości