1.8 75 KM 95 rok Joker - brak pracy 4 cylinder

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

boombat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt mar 03, 2009 18:29
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

1.8 75 KM 95 rok Joker - brak pracy 4 cylinder

Post autor: boombat » ndz lut 05, 2012 14:09

Witam. Problem od jakiegoś czasu polega na tym że jak silnik trochę się rozgrzeje i temperatura zaczyna pomału dochodzić do 70st to i na benzynie i na gazie pracuje tak jak na filmiku poniżej (dziś rano nagrałem):
[youtube][/youtube]
4-ty cylinder (od lewej licząc - od rozrządu) się zaczyna wyłączać, przełożenie świecy, przewodu nic nie daje, ściągając ze świecy na tym cylindrze przewód podczas pracy silnika (już trochę rozgrzanego) brak jakiegokolwiek efektu. Przewody zapłonowe były zmieniane rok temu i moim zdaniem są dobre, świece ładny jasnoszary kolorek czyli mieszanka ideał i na pb i na lpg, kopułka ok, palec ok, czujnik halla eliminuję ponieważ gdyby coś było nie tak to i na zimnym silniku by tak pracował, a na zimnym jest ok. Przepustnica? To jednopunkt... Aż takich objawów nie powoduje. Silnik krokowy... Oba by padły? i benzyna i lpg? odpada bo pali normalne ilości benzyny i gazu, nie wiem panowie co się dzieje i proszę bardzo o jakieś porady.

Wydaje mi się że jest to kwestia mechaniczna w głowicy, zawory na 4 cylindrze tylko co im dolega?? Szklanka ciśnienia nie trzyma? przecież oczywiste jest - według zasad rozszerzalności cieplnej materiałów - że powinna się uszczelniać i trzymać ciśnienie.

p.s. ciśnienie na cylindrach wzorowe. jak zwiększam obroty to pracuje praktycznie równo, słychać przerwę ale co jakiś czas nie non stop

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz lut 05, 2012 14:19 przez boombat, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

1.8 75 KM 95 rok Joker - brak pracy 4 cylinder

Post autor: Haki » ndz lut 05, 2012 14:14

Przyczyny szukałbym na kablach WN ... sprawdź najlepiej jak będzie ciemno - czy na przewodach nie masz tzw choinki i dyskoteki skaczących iskier ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

boombat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt mar 03, 2009 18:29
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

1.8 75 KM 95 rok Joker - brak pracy 4 cylinder

Post autor: boombat » ndz lut 05, 2012 14:22

Haki, to jest auto teściów, kiedyś miałem golfa III 1.8 90KM z 92 roku, objaw ten sam, czasem jak odpiąłem czujnik temperatury to chodził równo bo dostawał większą mieszankę, nie wiem, wielu magików oglądało wtedy i cudowało, skończyło się na wymianie głowicy....

po za tym napisałem że ściągając kabel, podmieniając kabel, świecę też, brak efektów, po za tym jak się silnik trochę nagrzeje bo jak zimny to ok.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

1.8 75 KM 95 rok Joker - brak pracy 4 cylinder

Post autor: Haki » ndz lut 05, 2012 14:59

A jak jest w tym po odpięciu czujnika ... sprawdzałeś ?
Sprawdziłbym jeszcze ciśnienie na ciepłym silniku na tym garnku ,który nie pracuje


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

boombat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt mar 03, 2009 18:29
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Re: 1.8 75 KM 95 rok Joker - brak pracy 4 cylinder

Post autor: boombat » ndz lut 05, 2012 15:07

nie odpinałem czujnika bo on steruje tylko benzyną, gaz jest najprostsza wersja. ciśnienie napisałem że wzorowe na każdym cylindrze. sprawne na zimnym i ciepłym.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

1.8 75 KM 95 rok Joker - brak pracy 4 cylinder

Post autor: Haki » ndz lut 05, 2012 15:10

Odepnij i sprawdź = tylko przełącz by pracował tylko na benzynie .... może coś jest nie tak z instalacją LPG w aucie ....
Na początek zrób to co piszę - jak będzie poprawnie pracował to wtedy go podepnij i zobaczysz czy są różnice w pracy .... potem sprawdź z LPG


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

sikacz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob maja 07, 2011 18:03
Lokalizacja: Cieszyn

1.8 75 KM 95 rok Joker - brak pracy 4 cylinder

Post autor: sikacz » ndz lut 05, 2012 15:11

Jakiej firmy są te kable skoro jesteś ich tak pewny? Bo pewne to jest to, że po wymianie kabli, świec, palca i kopułki powinno być wszystko w porządku.



boombat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt mar 03, 2009 18:29
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

1.8 75 KM 95 rok Joker - brak pracy 4 cylinder

Post autor: boombat » ndz lut 05, 2012 16:08

sikacz, kable beru, przekładaliśmy do innego golfa sąsiada różnica że 90KM ma, a jego do teściów i to samo, nasze kable u niego działają dobrze, jego u nas tak samo jak nasze. po za tym nie jest pewne to co piszesz bo już sporo takich tematów czytałem ale jakoś jednogłośnej odpowiedzi nie było i konkretnej przyczyny dlatego postanowiłem wrzucić filmik jak pracuje faktycznie silnik.

Haki, gdyby było coś nie tak z instalacją lpg w aucie to na benzynie chociaż pracowałby normalnie, a praca silnika jest IDENTYCZNA na PB i LPG. Odepnę ten czujnik jak golf wróci z trasy bo pojechali teraz do rodzinki. ale to nie jest rozwiązanie bo u siebie kiedyś też tak miałem nawet zmieniłem czujnik, sprawdziłem opory, wartości napięcia i wszystko ok, a o zmianie głowicy napisałem bo oddałem w końcu auto do warsztatu a nie chcę tego robić z golfem teściów bo mój stał dobre 2 tygodnie i się potem okazało że praktycznie wszystko posprawdzali i porozkręcali jak silnik przeglądałem po odbiorze, w cholerę części zmienili, łącznie z robocizną 1500zł i był to jedyny warsztat który się podjął a ja do dziś po 2 latach czuję niesmak i uczucie zrobienia w ostrego balona. robię co mogę sam, u siebie i u nich dlatego jak czegoś nie wiem to szukam i pytam podając jednocześnie co już sprawdzałem.



Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

1.8 75 KM 95 rok Joker - brak pracy 4 cylinder

Post autor: slawko333 » ndz lut 05, 2012 18:57

kopulke i palec podmieniales? jakie cisnienie na cylindrach?



boombat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt mar 03, 2009 18:29
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

1.8 75 KM 95 rok Joker - brak pracy 4 cylinder

Post autor: boombat » ndz lut 05, 2012 23:40

ciśnienie 10 z hakiem małym, palec ok, kopułka ok.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

1.8 75 KM 95 rok Joker - brak pracy 4 cylinder

Post autor: Haki » pn lut 06, 2012 00:05

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=32704" onclick="window.open(this.href);return false; coś podobnego jak u Ciebie
i tu : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1125697.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

boombat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt mar 03, 2009 18:29
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Re: 1.8 75 KM 95 rok Joker - brak pracy 4 cylinder

Post autor: boombat » pn lut 06, 2012 19:18

Haki, dziękuję bardzo za pomoc, posprawdzam w weekend jak będę u nich. co ślepemu po okularach.... nie widziałem tych tematów.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości