Tekturka przed chłodnice
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Tekturka przed chłodnice
Witam, z uwagi na obecnie panujace mrozy silnik diesla potrzebuje duzo wiecej czasu na zagrzanie sie podczas jazdy a tym samym wzrasta jego spalanie i dluzej trzeba czekac na cieple powietrze w kabinie. Czy zatem dobrym rozwiazaniem w jest wlozenie np kartonu przed chlodnice? Kiedys tak robiono, wiem, ale czy to nie ma ujemnych skutkow na prace silnika itp? Jesli można to... jak cos takiego zrobic w golfie V bez np sciagania zderzaka??
-
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38
Tekturka przed chłodnice
skutków ujemnych nie przyniesie, no chyba że będzie tak przysłonięta że silnik zacznie się przegrzewać..
- VWaldini81
- LDZ
- Posty: 308
- Rejestracja: śr lis 24, 2010 16:20
- Lokalizacja: ŁDZ
Tekturka przed chłodnice
Zasłoń tylko połowę chłodnicy. Chyba tę część którą wpada ciepły płyn z silnika.
Tekturka przed chłodnice
Ermac20, raczej nic Ci to nie da, a przynajmniej niewiele, to nie Star 200 ani Autosan, jak masz sprawny termostat i nagrzewnice, to płyn krąży praktycznie tyko po małym obiegu (silnik- nagrzewnica) i termostat nie puszcza go na chłodnice, tym bardziej przy obecnych temperaturach, bo pewnie wentylator w kabinie pracuje u Ciebie cały czas. Zakładanie tektury przy sprawnym termostacie wg. mnie nie ma sensu, jest to doraźne rozwiązanie jeżeli termostat nie pracuje jak należy, żeby chłodnica nie traciła ciepła tak szybko.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Tekturka przed chłodnice
tak jak Lukas_1 pisze...chłodnica i tak jest zimna, więc osłanianie jej niewiele da.
Narobisz się żeby to jakoś wyglądało...chyba że dasz karton na po zewnętrznej stronie zderzaka ...a efekty będą na prawdę mizerne, ale próbować możesz
Narobisz się żeby to jakoś wyglądało...chyba że dasz karton na po zewnętrznej stronie zderzaka ...a efekty będą na prawdę mizerne, ale próbować możesz
Tekturka przed chłodnice
termostat jest nowy, sprawa wyglada tak ze jadac do pracy 30 km przy mrozie takim jak dzis np -13, silnik nie dal rady osiagnac 90 stopni, a jak sie tylko zatrzymalem na miejscu to temperatura niemal natychmiast zaczela opadac, mi sie wydaje, ze ma jednak znaczenie uderzenie zimnego powietrza z zewnatrz zarowno w chlodnice, do komory silnika jak i do samego silnika przez filtr powietrza. Dodam ze stan plynu jest optymalny a termostat, jak pisalem wczesniej - nowy. Przy temperaturze o polowe nizszej wszystko gra.
Tekturka przed chłodnice
Termostat może być nowy, ale nie koniecznie sprawny. Zdarzają się wadliwe. Sprawdź dolny wąż po przejechaniu tych 30 km, czy nie jest ciepły. Może termostat już przepuszcza. Zasłanianie chłodnicy nic Ci nie da, tak jak pisali koledzy. Ogranicza to w jakimś stopniu wpływ powietrza na silnik, ale nie w takim, żeby pomogło w tym przypadku.
Tekturka przed chłodnice
Ermac20, to że termostat jest nowy, nie musi wcale oznaczać, że jest sprawny, jak przejedziesz kilka km, samochód trochę się zagrzeje, zatrzymaj się, podnieś maskę i złap dłonią za przewód, który odchodzi od termostatu, jak będzie ciepły to sprawa jasna, termostat puszcza ciecz na duży obieg, zasłanianie chłodnicy niewiele pomoże. Moim zdaniem po 30 km nie mam opcji, żeby przy sprawnym termostacie silnik nie osiągnąłby temperatury pracy.
jakie może mieć znaczenie uderzenie zimnego powietrza w zimną (przy założeniu, że masz sprawny termostat) chłodnice to ja nie wiem, co może schładzać to zimne powietrze jak tam jest zimna ciecz? Co do filtra, to po to masz ic, żeby powietrze chłodzić bo chłodniejsze ma w sobie więcej atomów tlenu dzięki czemu Twój tdi jest mocniejszy.ma jednak znaczenie uderzenie zimnego powietrza z zewnatrz zarowno w chlodnice, do komory silnika jak i do samego silnika przez filtr powietrza
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Tekturka przed chłodnice
zamiast kombinować z zasłanianiem chłodnicy zainteresuj się termostatem Tematów o termostatach pełno także zapraszam do wyszukiwarki.Ermac20 pisze:jadac do pracy 30 km przy mrozie takim jak dzis np -13, silnik nie dal rady osiagnac 90 stopni
Tekturka przed chłodnice
a ktory to jest ten waz od termostatu u dolu ktory mam sprawdzic? moze jakies drobne foto dla wskazówki?
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Tekturka przed chłodnice
Qto, ja się zainteresowałem termostatem . Jazda trasą 18 km przy -19 wskazówka nad połową skali do 90C, z powrotem wskazówka tuż przed 90, ale nie łapie. Dolna rura jebi............e lodem aż strach, więc to nie termostat. Na postoju temperatura spada momentalnie Czujnik temperatury ok. Kiedyś tam wywaliło mi z nim byka, ale po sprawdzeniu i skasowaniu od pół roku cisza i wsio się zgadzało przy podpinaniu. Tego typu akcje występują tylko poniżej -15C.
Walić to nie chce mi się kombinować i na siłę szukać
Walić to nie chce mi się kombinować i na siłę szukać
Tekturka przed chłodnice
Ermac20, prościej byłoby, gdybyś napisał jaki masz kod silnika, ale w mk5 pewnie pd, oblukaj ten temat, masz tam prosto opisany schemat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=157343" onclick="window.open(this.href);return false;,a ktory to jest ten waz od termostatu u dolu ktory mam sprawdzic? moze jakies drobne foto dla wskazówki?
najprościej- zlokalizuj dolny przewód chłodnicy, śledź jego przebieg, na końcu (tam gdzie przewód będzie się łączył z blokiem silnika) powinien być termostat.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości