TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mgralien
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: śr cze 08, 2011 22:05
Lokalizacja: Lublin

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: mgralien » wt sty 31, 2012 20:36

@laszeq1
U mnie też są takie dziwne odgłosy przy odpalaniu. Ale chyba nawet gorsze niż u Ciebie. U mnie przy -10 jakoś pali ale strasznie nim rzuca. A przy -16 to wogóle stękał stękał i zgasł

Filmik:
[youtube][/youtube] (słychać od 59 s)

Świece ok, akumulator ok, dawki poustawiane.

Czy ktoś może powiedzieć co może być przyczyną takiego odgłosu?
:banghead:



Awatar użytkownika
LordSpooky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn paź 19, 2009 11:47
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: LordSpooky » wt sty 31, 2012 20:38

laszeq1, ja mialem tak samo, trzepało budą i kopcił. Regeneracja rozrusznika rozwiazala problem.



Awatar użytkownika
kryters
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw lut 08, 2007 18:13
Lokalizacja: Wrocław

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: kryters » wt sty 31, 2012 20:43

laszeq1, widzę że mamy ten sam problem w tym samym silniku :bigok: Jak ciepły lub plusowe temp to nie ma problemu. Jak poniżej 0 to zaczynają się schody.
U mnie tak to wygląda przy pierwszym rozruchu i -13stopni :?
[youtube][/youtube]
Świece grzeją - prąd dochodzi, czujnik temp wymieniony, filtr paliwa również... Czyżby pompowtryski?
Ostatnio zmieniony wt sty 31, 2012 21:02 przez kryters, łącznie zmieniany 2 razy.



laszeq1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 07, 2010 23:02
Lokalizacja: Suwałki

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: laszeq1 » wt sty 31, 2012 20:52

LordSpooky pisze:laszeq1, ja mialem tak samo, trzepało budą i kopcił. Regeneracja rozrusznika rozwiazala problem.
Kolego tutaj rozrusznik śwista jak nowy, AKu nowe widzisz że szybko łapie ale nie na wszystkie gary i podkopca, myśle że mogą być to pompki tylko które czy wszystkie ?są jacyś spece co powiedzą w których blokach zrobić logi i czy na biegu jałowy m czy w trakcje jazdy?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: italiano_83 » wt sty 31, 2012 20:55

mgralien pisze:mgralien
Słabo coś to wygląda, rozrusznik powinien lepiej kręcić przy zdrowym akumulatorze, a widać, że wyskakują kontrolki przy rozruchu czyli spadek napięcia jest znaczny. Kąt wtrysku na jaką wartość jest ustawiony ? Jak akumulator i świece sprawne, to nie grzej go kilka razy- powinno wystarczyć raz i auto powinno palić. Pęcherzy w układzie paliwowym nie masz ? w przezroczysty przewodzie od filtra paliwa?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
mgralien
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: śr cze 08, 2011 22:05
Lokalizacja: Lublin

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: mgralien » wt sty 31, 2012 21:16

italiano_83 pisze: Słabo coś to wygląda, rozrusznik powinien lepiej kręcić przy zdrowym akumulatorze, a widać, że wyskakują kontrolki przy rozruchu czyli spadek napięcia jest znaczny. Kąt wtrysku na jaką wartość jest ustawiony ? Jak akumulator i świece sprawne, to nie grzej go kilka razy- powinno wystarczyć raz i auto powinno palić. Pęcherzy w układzie paliwowym nie masz ? w przezroczysty przewodzie od filtra paliwa?
1. Akumulator był tylko sprawdzany miernikiem. Ponad 12 na spoczynku i ponad 14 po rozruchu.
2. Wyskakują kontrolki od ABS i ESP jak się tak dławi ;/
3. Kąt wtrysku ok 49-50.
4. Świece były sprawdzane miernikiem i (chociaż nie jestem pewien czy kolega mi tak sprawdził) były wyciągane i sprawdzane jak grzeją.
5. Pęcherzy w przeźroczystym przewodzie nie widać. Filtr paliwa wymieniony.

Ogólnie nie wygląda to ciekawie. Bo nawet jak załapie to tak jakby nie na wszystkich cylindrach i się ostro rzuca. Przy -10 ustabilizował się ale przy -16 padł ;/

Jak ciepły to pali od strzału. Tylko pierwszy rozruch po postoju. Ogólnie przy minusach zaczęły się problemy. Tak do -7 ujdzie. Przy -20 to by była kaplica.

Przyczyn pewnie może być wiele ale czego by się tu najbardziej czepić?



grzes1998
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn sty 30, 2012 20:58

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: grzes1998 » wt sty 31, 2012 21:22

moj znow cieply to musi pokrecic zeby zapalic? co jest
a zimny na strzal



Awatar użytkownika
LordSpooky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn paź 19, 2009 11:47
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: LordSpooky » wt sty 31, 2012 21:31

mgralien pisze:
italiano_83 pisze: Słabo coś to wygląda, rozrusznik powinien lepiej kręcić przy zdrowym akumulatorze, a widać, że wyskakują kontrolki przy rozruchu czyli spadek napięcia jest znaczny. Kąt wtrysku na jaką wartość jest ustawiony ? Jak akumulator i świece sprawne, to nie grzej go kilka razy- powinno wystarczyć raz i auto powinno palić. Pęcherzy w układzie paliwowym nie masz ? w przezroczysty przewodzie od filtra paliwa?
1. Akumulator był tylko sprawdzany miernikiem. Ponad 12 na spoczynku i ponad 14 po rozruchu.
2. Wyskakują kontrolki od ABS i ESP jak się tak dławi ;/
3. Kąt wtrysku ok 49-50.
4. Świece były sprawdzane miernikiem i (chociaż nie jestem pewien czy kolega mi tak sprawdził) były wyciągane i sprawdzane jak grzeją.
5. Pęcherzy w przeźroczystym przewodzie nie widać. Filtr paliwa wymieniony.

Ogólnie nie wygląda to ciekawie. Bo nawet jak załapie to tak jakby nie na wszystkich cylindrach i się ostro rzuca. Przy -10 ustabilizował się ale przy -16 padł ;/

Jak ciepły to pali od strzału. Tylko pierwszy rozruch po postoju. Ogólnie przy minusach zaczęły się problemy. Tak do -7 ujdzie. Przy -20 to by była kaplica.

Przyczyn pewnie może być wiele ale czego by się tu najbardziej czepić?
Mi wyskakiwaly te kontrolki i okazalo ze zaczyna klekac alternator...



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: italiano_83 » wt sty 31, 2012 21:36

mgralien pisze:2. Wyskakują kontrolki od ABS i ESP jak się tak dławi ;/
Wyskakują bo jest duży spadek napięcia, a czy to wina padającego akumulatora czy wysłużonego rozrusznika to trzeba sprawdzić.
mgralien pisze:3. Kąt wtrysku ok 49-50.
W bassic settings mniemam był sprawdzany ... zawsze można kopnąć na 60.
mgralien pisze:1. Akumulator był tylko sprawdzany miernikiem. Ponad 12 na spoczynku i ponad 14 po rozruchu.
Napięcia akumulatora to jedno a prąd rozruchowy to drugie, ale to sprawdzisz tylko testerem... pamiętaj, że w raz ze spadkiem temperatury spada pojemność akumulatora i jego sprawność.
mgralien pisze:Ogólnie nie wygląda to ciekawie. Bo nawet jak załapie to tak jakby nie na wszystkich cylindrach i się ostro rzuca. Przy -10 ustabilizował się ale przy -16 padł ;/
Ja by te świece wszystkie wymienił, mogą nierównomiernie grzać...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
mgralien
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: śr cze 08, 2011 22:05
Lokalizacja: Lublin

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: mgralien » wt sty 31, 2012 21:55

Rozumiem da się jakoś sprawdzić czy rozrusznik czy alternator jest ok i wykluczyć jego wymiane/regenerację?

A w przypadku ew. usterki to lepiej regenerować czy wymieniać na zamiennik jakiś?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
rybaka669
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 12:43
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: rybaka669 » wt sty 31, 2012 22:07

u mnie podobnie świece, akumulator, rozrusznik, filtry, wtryski, zawór zwrotny i blokujący cofanie sie paliwa do baku,chip, kat wtrysku 47-51 ,czujnik temeratury dobry olej motul i jest problem z odpalaniem. przy -15 odpala ale po 10sec kręcenia rozrusznikiem. w przewodzie paliwowym widać liczne ale male pęcherzyki powietrza. samochód odpala wyłącznie przy wciskaniu pedału gazu podczas odpalania. macie może jakieś sugestie? jeszcze 2 lata temu palił idelanie nawet przy -26. ??



Awatar użytkownika
LordSpooky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn paź 19, 2009 11:47
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: LordSpooky » wt sty 31, 2012 23:01

mgralien pisze:Rozumiem da się jakoś sprawdzić czy rozrusznik czy alternator jest ok i wykluczyć jego wymiane/regenerację?

A w przypadku ew. usterki to lepiej regenerować czy wymieniać na zamiennik jakiś?

Pozdrawiam
Ja dokonalem regeneracji obu. Alternator i rozrusznik. Uzywki nie oplaca sie kupowac bo nie wiesz co masz. Jak dasz do dobrej firmy zajmujacej sie regeneracja to z zewnatrz bedziesz mial stary alternator a w srodku jak nowy. I posluzy dlugo. I masz gwarancje. Koszt rozrusznika na cacy u mnie 180, alternator 200. Jeszcze musisz to wyciagnac sam jak potrafisz to zaoszczedzisz. Rozrusznik wyciagnac to pikus ale alternator to juz nie dla mnie.

Rozrusznik nie jest sprawny jak na zimnym ledwo kreci przy zalozeniu za kat wtrysku jest ok i aku naladowany. Sprawny, to taki ze nie zdarzysz policzyc przy odpalaniu ile wykonal obrotow.
Alternator musisz sprawdzic miernikiem czy daje napiecie. Czasami tez wyje po zgaszeniu silnika lub w trakcie jego pracy.



Awatar użytkownika
mgralien
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: śr cze 08, 2011 22:05
Lokalizacja: Lublin

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: mgralien » śr lut 01, 2012 10:54

U mnie powietrza nie widziałem ostatnio. Kiedyś tam jakiś pęcherzyk się pojawiał ale to jeden jakiś mały. Chociaż po wymianie filtra paliwa nie zaobserwowałem pęcherzy ostatnio.

Mam nadzieję poszła 1 część a nie kilka. Dzwoniłem do gościa od rozruszników i alternatorów i mówił że samo wyjęcie i włożenie 1 części to 100zł ;/ Czyli przy rozruszniku i alternatorze to 200zł za wyjęcie nie mówiąc o regeneracji.

No nic czekam na diagnozę. Napiszę tutaj co wyszło - mam nadzieję dobre wieści będą ;)



Awatar użytkownika
LordSpooky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn paź 19, 2009 11:47
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: LordSpooky » śr lut 01, 2012 11:38

mgralien pisze: Dzwoniłem do gościa od rozruszników i alternatorów i mówił że samo wyjęcie i włożenie 1 części to 100zł ;/ Czyli przy rozruszniku i alternatorze to 200zł za wyjęcie nie mówiąc o regeneracji.No nic czekam na diagnozę. Napiszę tutaj co wyszło - mam nadzieję dobre wieści będą ;)
Rozrusznik 140-180 - wyjac mozesz sam.
Alternator 250 - ja za wyjecie zaplacilem 150...
Sprawdz najpierw dokladnie.
Niestety jest zima i nasze tedeiki padaja jak muchy... Nie jestes sam w samym moim rejonie mam 4 znajomych co maja dokladnie to samo co my. Teraz jeszcze tylko kwestia zamarzania paliwa... Ma byc ponad -30...



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 199 gości