13,3V-13,6 ładowanie

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

FIXXXER79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw sty 19, 2012 14:21

13,3V-13,6 ładowanie

Post autor: FIXXXER79 » czw sty 26, 2012 19:40

kupiłem nowy akumulator i wymieniłem reg napięcia (14v) i dalej ładuje poniżej 14v - jak sprawdzić alternator w WV GOLF 3 1,4



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

13,3V-13,6 ładowanie

Post autor: marcinek84 » czw sty 26, 2012 22:44

A jaki regulator kupiłeś? To ładowanie z obciążeniem czy bez? Połączenia alternator akumulator sprawdź sobie też. Jak masz miernik to ładowanie sprawdzisz między obudową alternatora a śrubą mocującą przewód do akumulatora.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

13,3V-13,6 ładowanie

Post autor: Johnatan » czw sty 26, 2012 22:54

zabierz miernik i sprawdz ile masz w instalacji domowej. Ja miałem słabą baterie i mi pokazywał 16V a w domowej 270V i też jak ty zamontowałem świeży aku.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

13,3V-13,6 ładowanie

Post autor: skaktus » pt sty 27, 2012 13:56

PRzeczyść klemy,przesmaruj wazeliną techniczną i sprawdzaj.



FIXXXER79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw sty 19, 2012 14:21

Re: 13,3V-13,6 ładowanie

Post autor: FIXXXER79 » pt sty 27, 2012 19:29

ładowanie z obciążeniem 13,3 -13,6 V , innym miernikiem tak samo ,klemy przeczyszczone i nic .



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

13,3V-13,6 ładowanie

Post autor: Johnatan » pt sty 27, 2012 19:31

Zabierz kabel rozruchowy i złap jedną klemą za alternator do obudowy i drugą dołóż do masy akumulatora.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

FIXXXER79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw sty 19, 2012 14:21

13,3V-13,6 ładowanie

Post autor: FIXXXER79 » pt sty 27, 2012 21:06

REGULATOR kupiłem firmy TOPRAN 14V (za ok 30zł)
Z tym kablem to zrobię jutro po południu to napiszę co i jak...



FIXXXER79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw sty 19, 2012 14:21

13,3V-13,6 ładowanie

Post autor: FIXXXER79 » ndz sty 29, 2012 22:28

kabel rozruchowy - klemy obudowa alternatora masz aku - to samo ...



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

13,3V-13,6 ładowanie

Post autor: Johnatan » ndz sty 29, 2012 22:42

FIXXXER79 pisze:kabel rozruchowy - klemy obudowa alternatora masz aku - to samo ...
TZN że masa alternatora jest dobra. włacz silnik, wepnij sie miernikiem i przenieś plus z zacisku plusowego alternatora do zacisku małego alternatora do wzbudzenia.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

FIXXXER79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw sty 19, 2012 14:21

13,3V-13,6 ładowanie

Post autor: FIXXXER79 » pn sty 30, 2012 22:13

"przenieś plus z zacisku plusowego alternatora do zacisku małego alternatora do wzbudzenia."
można jaśniej ...



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

13,3V-13,6 ładowanie

Post autor: -=ren=- » pn sty 30, 2012 22:20

FIXXXER79 pisze:można jaśniej ...
weź kabelek podłącz go jednym końcem do grubego kabla plusowego na altku, a drugim końcem dotknij do miejsca gdzie wpinasz niebieski kabelek od wzbudzenia. Na mierniku obserwuj czy na wolnych obrotach pojawi się ładowanie... Poza ty temat był już nie raz! np tutaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139136" onclick="window.open(this.href);return false;


vwlifestyle.pl
Obrazek

FIXXXER79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw sty 19, 2012 14:21

13,3V-13,6 ładowanie

Post autor: FIXXXER79 » wt sty 31, 2012 11:49

Dzięki , a o co chodzi z tym licznikiem, bo u mnie często dzieje się tak że gdy gaszę samochód (przekręcam stacyjkę na zero) to gasną cyfrowe zegary na 2-3 sekundy , albo czasem w ogóle się zerują (resetują)
Czy to może mieć coś wspólnego z moim ładowaniem. Może trzeba licznik wymienić. Jakieś 2 lata temu miałem taki problem że przeładowywał alternator bo padł regulator i podawał napięcie 18V - może od tego coś się pochrzaniło.... (liczniki nie są takie znowu drogie -używki)



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

13,3V-13,6 ładowanie

Post autor: Johnatan » wt sty 31, 2012 16:08

FIXXXER79 pisze:Dzięki , a o co chodzi z tym licznikiem, bo u mnie często dzieje się tak że gdy gaszę samochód (przekręcam stacyjkę na zero) to gasną cyfrowe zegary na 2-3 sekundy , albo czasem w ogóle się zerują (resetują)
Czy to może mieć coś wspólnego z moim ładowaniem. Może trzeba licznik wymienić. Jakieś 2 lata temu miałem taki problem że przeładowywał alternator bo padł regulator i podawał napięcie 18V - może od tego coś się pochrzaniło.... (liczniki nie są takie znowu drogie -używki)
Tak, licznik to też jeden z elementów odpowiedzialnych za ładowanie. Kontrolka ładowania wzbudza alternator do działania. Nie ma kontrolki nie ma ładowania. Kontrolka bez pracy silnika musi się świecic tzn ze działa. Ta kontrolka to właśnie ten mały przewód w alternatorze, tam musi być 12V dlatego prosiłem żebyć kawałkiem przewodu przerzucił z plusa na ten styk plus.. i gdy dotkniesz usłyszysz że alternator dostał opór i chodzi. Wystarczy dotknąć i puścić, wykonać pomiar łądowania. Jak bedzie trzeba trzymać wciąż ten plus to trzymaj i wykonaj pomiar ładowania na akumulatorze. Licznik się zeruje bo zanika na nim napięcie lub masa, trzeba to sprawdzić, szukać w schemacie pinout gdzie jest plus i minus licznika i to zbadać.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości