mk2 schemat podłączenia świateł z przekaźnikami

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KuZi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: czw sty 12, 2006 22:41
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: KuZi » pn lip 03, 2006 23:04

miernika sprawnego nie mam :/

probuje na razie zrobic lewa strone aby zobaczyc jak to dziala... i jestem w kropce, pod jeden przekaznik pod 86 podpinam zolte od strony zarowki a pod 87 obydwa żółte kable od strony przelacznika, pod drugi przekaznik podlaczam biale od strony zarowki i pod 87 biale od strony przelacznika. jak tak podpinam to drogowe dzialaja tak jak nalezy tzn migam nimi i jest ok, a te pozycyjne zapalaja sie od razu po wlaczeniu zaplonu tak jakby byly spiete "na krótko" do akku...



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn lip 03, 2006 23:09

Najlepiej to zdejm osłone z przekaznika i zlokalizuj styki ja dałem Ci przykład z przekazników od malucha bo są najlepsze do podłączenia i są z kostkami . Jak go rozbierzesz to dojdziesz gdzie są styki cewki przekaznika i dwa główne do zarówek jeden a do akumulatora drugi . Te co Ci opisałem to 30 i 87 są główne a 85 i 86 są stykami cewki , chodzi o to ze jak dostaniesz napięcie z orginalnych kabli co dawniej włączały zarówki to teraz włączają cewke przekaznika , a jak cewka wciągnie zwore to dostajesz napięcie z akumulatora bezpośrednio na zarówke

[ Dodano: 03 Lip 2006 23:14 ]
tak jak opisałeś sie nie da bo wtedy zwierasz oba sterowania do jednej lampy daj dwa przekazniki najlepiej napisz jakie kolory kabli masz do jednej lampy a postaram Ci dokładnie powiedzieć co i jak



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pn lip 03, 2006 23:16

Dokładnie na jednym przekaźniku nie da się zrobić jednej strony , tzn. da się , ale włąsnie będzie Ci non stop świecić albo długie albo krótkie , do krótkich musisz mieć jeden przekaźnik a do długich drugi , i tyle .
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
KuZi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: czw sty 12, 2006 22:41
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: KuZi » pn lip 03, 2006 23:24

korzystam z 2 przekaznikow, na jednym podpinam wlasnie dlugie a na drugim krotkie...

schemat przekaznika http://www.inprodus.com.pl/ps12_3.gif
http://www.inprodus.com.pl/ps12_4.gif

do zarowki ida mi kable: 2 zolto-czarne od przelacznika (do zarowki lacza sie juz w jeden kabel) bialo-czarny i brązowa masa (tego nie ruszałem) pozostałe mam juz przeciete...



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn lip 03, 2006 23:37

chyba wiem co jest nie tak masz przekaznik co ma dwa stany ten schemat przekaznika jest troche nieścisły bo tam masz zobacz czy numery 87 i 87 nie są tak podłącone ze w stanie spoczynku nr 87 jest spięty z 30 a jak łapie przekaznik to łączy 30 z drugim numerem 87

[ Dodano: 03 Lip 2006 23:38 ]
jakie Ty masz lampy H4 czy H1?



Awatar użytkownika
KuZi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: czw sty 12, 2006 22:41
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: KuZi » pn lip 03, 2006 23:48

H4, jutro jeszcze pokombinuje, dlaczego wlasnie mnie by sie mialo nie udac ? :) To jest jeszcze taki stary przekaźnik w metalowej obudowie Elmot 541...



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn lip 03, 2006 23:54

do jednego reflektora powinny Ci dochodzic biało-czarny i zółto -czarny a do drugiego biały i zółty

[ Dodano: 03 Lip 2006 23:56 ]
nie mogą sie te kable nigdzie łączyć bo jak by to działało przedtem



Awatar użytkownika
KuZi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: czw sty 12, 2006 22:41
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: KuZi » wt lip 04, 2006 10:22

juz wszystko ok, po prostu ktos juz sie bawil ta instalacja w aucie i troszke kolory kabli pomieszal i sie jakies zwarcie robilo ale jakos wybrnalem.

Mam teraz inny problem :chytry:
Skoro juz sie rozgrzebalem to fajnie by bylo naprawic podlaczenie czujnika swiatel cofania, w czujniku mam 4 bolce a kabli w jego poblizu mam tylko 2 i to z napieciem czy to znaczy ze mam wpiac tylko te dwa kable czy moze czegos mi brakuje ? #-o



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt lip 04, 2006 22:04

tak czarno -czerwony i niebiesko - czarny te kable dochodzą do wyłącznika świateł cofania i powinno być napicie + 12V na kablach bo wyłącznik swiateł cofania steruje plusem zasilania a mase zarówek masz podłączoną do karoseri . ale pierwszy raz spotkałem sie z wyłącznikiem swiateł cofania co mają 4 bolce , powinien byc w skrzyni biegów i mieć tylko 2 bolce



Awatar użytkownika
KuZi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: czw sty 12, 2006 22:41
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: KuZi » wt lip 04, 2006 22:33

na wszystkich schematach i w instrukcjach widze 2 bolce a z mojej skrzyni wychodza 4 :/ bede probowal metoda prob i bledow za ktoryms razem trafie :)



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt lip 04, 2006 23:08

albo ktoś wkręcił jakiś inny bo po włączeniu wstecznego któreś z tych bolców powinny zamykać obwód



Awatar użytkownika
KuZi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: czw sty 12, 2006 22:41
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: KuZi » śr lip 05, 2006 23:36

Obrazek

Tak to u mnie wygląda i cos czuje że jest kombinowane :/

Moze to srednio na temat ale w temacie dodam ze musze teraz zmienic zarowki bo mialem jakies fahrenheit 100/90 i strasznie mi teraz gotuja lampe i kable :)



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw lip 06, 2006 17:52

Te kable co widac to są ucięte ? bo nie wygląda to na kombinowane , a jak połączysz te kable to wsteczne świecą ?

[ Dodano: 06 Lip 2006 17:58 ]
chyba ze ten wyłącznik robił zwarcie do masy i ktoś zlikwidował wtyczke



Awatar użytkownika
KuZi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: czw sty 12, 2006 22:41
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: KuZi » czw lip 06, 2006 19:52

kable sa odciete, jak je polacze to swiatla cofania swieca ale jakkolwiek bym nie wpinal do wlacznika to nie beda swiecic. Czy to wogole jest dobry wlacznik ? Wszedzie gdzie patrzylem budawa wlacznika jest inna, czy to czasem nie jest skrzynia z innego vw ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 247 gości