Mono motronic jako symulator wtrysku w ke-jet. Pytania

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ed.die
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr maja 21, 2008 15:48
Lokalizacja: brodnica

Mono motronic jako symulator wtrysku w ke-jet. Pytania

Post autor: ed.die » śr sty 25, 2012 23:18

Witam,

Pytanie do forumowiczow obeznanych w temacie.
Mam zamiar zaadoptowac wtrysk mono-motronic z golfa mk II do mercedesa 124 230E na ke-jet (docelowo do Mercedesa 500SEC) w celu symulowania sygnalow wtrysku benzyny ktory to sygnal bedzie podawany do sterownika instalacji sekwencyjnej LPG. Samo auto bedzie nadal korzystalo z mechanicznego wtrysku do pracy na benzynie.
Co mam w MB:
czujnik polozenia walu korbowego jeden ząb na kole zamachowym i halotron ktory wylapuje obrot,
sonda lambda,
TPS- brak, musi zostac zaadaptowany z MK II,

jakie informacje potrzebuje mono motronic do podowania sygnalu o czasie wtrysku?
wystarczy TPS i obrot walu?
chodzi mi o syg. okolo 2ms na jalowym okolo 10ms przy maksymalnie otwartej przepustnicy, odcinanie dawki/ max zmniejszenie czasu wtrysku przy hamowaniu silnikiem.

Pozdrawiam Adrian.



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Mono motronic jako symulator wtrysku w ke-jet. Pytania

Post autor: jeryk10 » czw sty 26, 2012 17:13

do tego systemu wtrysku nie podłączysz sekwencji musisz mieć 4 wtryski benzyny a mono jest na jednym wtryskiwaczu


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

ed.die
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr maja 21, 2008 15:48
Lokalizacja: brodnica

Re: Mono motronic jako symulator wtrysku w ke-jet. Pytania

Post autor: ed.die » czw sty 26, 2012 20:11

da rade tylko nie bedzie dzialala sekwencyjnie tylko fulgrupowo. nie pisalem odrazu o fulgrupie zeby za duzo nie mieszac. sterownik np stag 300-4 zaznaczasz w prog. fulgrupe, podpinasz sygnal pod pierwszy wtrysk. do tego potrzebne sa szybkie wtryskiwacze gazowe np hana lub magic



ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

Mono motronic jako symulator wtrysku w ke-jet. Pytania

Post autor: ssarna1 » czw sty 26, 2012 20:58

To nie lepiej zmienić centralkę na II gen.? Bingo-m poradzi sobie bez sygnałów z ECU ani też bez TPS-u wystarczy sygnał z zapłonu i sonda lambda tylko trzeba wstawić mikser zamiast wtrysków gazu


MK3 ADZ->AGU

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Mono motronic jako symulator wtrysku w ke-jet. Pytania

Post autor: jeryk10 » czw sty 26, 2012 21:03

chyba ze tak ale widziałem własnie takiego mercedesa na blosie i było zero problemow z gazem


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

Mono motronic jako symulator wtrysku w ke-jet. Pytania

Post autor: Witek.J » czw sty 26, 2012 21:09

Tak na początek to moono-motronic zaczęto montować dopiero w mk3 :bajer:
Ciężka sprawa z tym będzie choć nie mówię ze się nie da. W VW sterownik dostaje informacje o obrotach silnika z halla zamontowanego w aparacie zapłonowym, a na domiar tego hall wysyła 4 sygnały na jeden obrót wałka aparatu. Przełożenie między aparatem a wałem to 2:1 więc na jeden obrót wału sterownik otrzymuje 2 impulsy z halla. W MB natomiast 1 impuls na 1 obrót. To pierwszy stopień do pokonania, a później będą następne :grin:



ed.die
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr maja 21, 2008 15:48
Lokalizacja: brodnica

Re: Mono motronic jako symulator wtrysku w ke-jet. Pytania

Post autor: ed.die » czw sty 26, 2012 22:51

Sory za ton, ale nie pytalem jaki gaz do ke-jet. a 2 gen to mozesz wsadzic w d... tak samo i blosa. Wszystko jest super do 1 strzalu. a ten moze nastapic 1000 km na niemieckiej autostradzie. w mb zniszczenia po strzale są kolosalne. Dzieki za info z aparatem jak znajde czas wypruje ze szrotu caly wtrysk z mk 3 razem z aparatem, kompem i czujnikami. moze zadoptuje halotrona z aparartu vw do mercedes. myslalem ze mono byl w mk 2 juz kolega kiedys mial z mono mk 2 widzialem tez 2 z wielopunktem.



ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

Mono motronic jako symulator wtrysku w ke-jet. Pytania

Post autor: ssarna1 » czw sty 26, 2012 23:08

Był monowtrysk, ale nie mono-motronic. A ton trochę zmień, bo nie wiem czy zauważyłeś ale staramy się ci pomóc.

BTW, w dobrze ustawionej instalacji NIE MA takiego czegoś jak "strzał", ale róbta co chceta, wpakuj i 10 sterowników silnika.
Pozdrawiam


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Mono motronic jako symulator wtrysku w ke-jet. Pytania

Post autor: Paweł Marek » pt sty 27, 2012 00:23

ed.die, monowtrysk nie wykorzystuje czujnika położenia wału tylko halla w aparacie zapłonowym to raz, dwa to TPS, trzy to czujniki temperatury płynu chłodzącego oraz powietrza dolotowego, cztery to sonda. Teoretycznie jakoś nie widzę problemu żeby to ogarnąć, natomiast zdaje mi się że jesteś zorientowany, a zapewne nikt tego z obecnych tu forumowiczów nie robił więc jak masz taki pomysł to działaj i pisz o efektach. Z tym że ostatecznie chodzi o to że wtrysk mechaniczny siada bez zabezpieczeń (a nawet i z nimi) więc czy bierzesz pod uwagę że ten ciekawy pomysł i tak nie zmieni faktu niszczenia wtrysku mechanicznego na LPG?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Mono motronic jako symulator wtrysku w ke-jet. Pytania

Post autor: jeryk10 » sob sty 28, 2012 18:58

ssarna 1 nie mono-wtrysk tylko mono motronic nie ma coś takiego w mk3 mono-wtrysk jest mono motronic


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Mono motronic jako symulator wtrysku w ke-jet. Pytania

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 29, 2012 01:20

Przecież określenie mono znaczy pojedyńczy, czyli mono-wtrysk to wtrysk jednopunktowy. Wszystko jedno czy mono-jetronic z mk2 czy mono-motronic z mk3 zasada prawie ta sama, a główna różnica że w mk2 za wyprzedzenie dynamiczne zapłonu odpowiada siłownik przy aparacie zapł., a w mk3 robi to sam sterownik, już nie piszcie o tym nazewnictwie bo nie to chodziło w tym temacie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ed.die
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr maja 21, 2008 15:48
Lokalizacja: brodnica

Mono motronic jako symulator wtrysku w ke-jet. Pytania

Post autor: ed.die » ndz sty 29, 2012 15:05

Dzieki za info Paweł Marek, Ciezko u mnie z wolnym czasem ale do maja napewno ogarne temat. jest jedno pewne zabezpieczenie ke, przed zniszczeniem. odciecie pompy paliwa. i dolozenie silownika który w momencie przelączenia na LPG bedzie opuszczel klape przeplywomierza maksymalnie na dół i trzymal ją w tej pozycji. wtedy mamy 100% pewnosci ze tlok rozdzielacza nie bedzie chodzil na sucho, i zaden element ukladu sie nie zatrze.
Nawet lepiej, z aparatem bedzie napewno latwiejszy temat jak wyżucać skrzynie i żeźbić kolo zamachowe. tymbardziej ze M102 w mercedesie i silnik z vw to 4 cylindrowe jednostki



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Mono motronic jako symulator wtrysku w ke-jet. Pytania

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 29, 2012 22:43

ed.die, proponuje do tego zabezpieczenia które opisałeś, a które używa się głównie we wtrysku czysto mechanicznym k-jetronic zamiast odcinać pompę dorzuć PD-45 - (stop-ke), obniża on ciśnienie na tyle że paliwo trochę smaruje rozdzielacz ale nie jest wtryskiwane do silnika, im więcej zrobisz zabepieczeń tym lepiej bo wtrysku mechanicznego szkoda niedługo już ciężko będzie cokolwiek dostać do niego z używek a plan masz ambitny.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Mono motronic jako symulator wtrysku w ke-jet. Pytania

Post autor: Lucki » ndz sty 29, 2012 23:57

Paweł Marek, z doswiadczenia wiem że te emulatory to o dupe rozbić. Raz działają raz nie. Lepiej założyć zawór na powrót do spuszczania PB z mechanicznego wtrysku, można to ta wyregulować ze na mechanicznym bedzie np 3 bary i wtryskiwacz sie nie otworzy a i cały układ bedzie smarowany.


ed.die, poszukaj na forum audi80 tam ktos robił rtakie cos i działało bdb. Ja próbowałem w GX ale gosciu wycofał sie całkowicie z pb i został przy lpg.


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości