Problem po wymianie płynu, wypluwa płyn.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DDD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob sty 07, 2012 00:24
Lokalizacja: Wielkopolska

Problem po wymianie płynu, wypluwa płyn.

Post autor: DDD » ndz sty 29, 2012 19:08

Witam. W środę wymieniałem płyn chłodniczy w moim golfie SB zgodnie z instrukcją na tym forum i po tym zaczęły się jaja. Odpaliłem silnik na otwartym korku żeby powoli się odpowietrzył i dolewałem po trochu płynu tak nie za dużo żeby głowica nie pękła jak uznałem, że to już zakręciłem korek, a po tym zaczęły się jaja, zaczęło wywalać cały płyn na zewnątrz nie wiedząc co mam robić pojechałem do dziadka do firmy wulkanizacyjnej (tam mają paru starych mechaników, podnośniki no i narzędzia) powiedziałem im jaki mam problem męczyłem się z tym razem z jednym mechanikiem przez 2 dni po czym stwierdził, że uszczelka pod głowicą jest wydmuchana i daje na kanał wodny ciśnienie i dlatego wywala cały płyn starałem mu się wytłumaczyć, iż to nie uszczelka pod głowicą (chodź w pierwszej chwili się zawahałem, bo waste gate jest zacięty) i miałem na to parę podstaw
1. woda nie dochodziła do nagrzewnicy (wąż doprowadzający był lekko ciepły, a powrotny zimny)
2. na górnym wężu idącym z chłodnicy do głowicy jest czujnik temperatury pokazują temperaturę na zegarach pokazywał za wysoką temperaturę, a wiatrak się nie włączał (termo-włącznik na dole chłodnicy)
3. płyn wywalało tylko po otwarciu się termostatu i po przekroczeniu temperatury na zegarach 100°C (wiatrak i tak się nie włączał)
4. silnik odpalał idealnie i chodził również

Mechanik twierdzący, iż jest tu układ samo-odpowietrzający stwierdził, że sam powinien się odpowietrzyć, a się nie odpowietrzał więc wg niego to uszczelka pod głowicą. Powiedziałem mu żeby użył jeszcze zanim rozbierze głowice urządzenia do odpowietrzania układu ( spuszcza się płyn, zakłada się to urządzenie na zbiorniczek wyrównawczy robi się podciśnienie, a następnie przy pomocy tego urządzenia napełnia się od razu nowy płyn) tak zrobił przejechałem się tak z 10km w środku pięknie grzało temperatura nie przekraczała 90°C dopóki nie zauważyłem wycieku przy wężu wejściowym do nagrzewnicy więc skróciliśmy go o 2cm (przy samym kolanku był wyciek) trochę płynu przez to ubyło odpaliłem silnik a tu znowu jajca, bo wywaliło górny wąż przy chłodnicy po prostu strzelił wypluwając z siebie cały płyn.

Mechanik zmęczony papraniem się z tym stwierdził, iż to nic innego jak uszczelka pod głowicą.
Na następny dzień (piątek) dziadek przyznał rację mechanikowi i kazał mi podjąć decyzję, zaproponowałem wpierw sprawdzenie kompresji albo sprawdzenie testerem dwutlenku węgla w płynie to mnie wyśmiali.
Wkurzyłem się i powiedziałem róbcie jak chcecie no i tak zrobili, rozebrali silnik wyjęli głowice, a uszczelka czysta (przy okazji mechanikowi urwała się szpilka ta, którą przykręcamy jako pierwszą przy przykręcaniu głowicy)
Wszystko było ok już chcieli składać silnik dopóki mechanik nie zauważył pęknięć między zaworami... tłumacze mu że to normalne, a on że nigdy nie widział pęknięć między zaworami.... wiem to normalne ale dla niego nie... w sobotę idąc znowu z nim porozmawiać on za moimi plecami zgadał się z dziadkiem i chciał wstawić mi inny silnik 1.6d wkurzyłem się stwierdził, że dzień wcześniej nalał trochę ropy na tłoki, a ropa znikła. Po przemyśleniu wszystkiego i poczytaniu trochę forum podjąłem decyzję żeby założył nową uszczelkę pod głowicę i ją złożył widać, że ja już jestem bardziej kompetentny od niego w tej dziedzinie...

Teraz jak już to przeczytaliście, bo troszkę się rozpisałem wypowiedzcie się czy dobrze zrobiłem i kto miał rację ja czy mechanik.



Awatar użytkownika
Micjusz
I LOVE GERMAN CARS
I LOVE GERMAN CARS
Posty: 1208
Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
Kontakt:

Problem po wymianie płynu, wypluwa płyn.

Post autor: Micjusz » ndz sty 29, 2012 19:42

Weź odkręć korek i niech chodzi tak długo aż załączy się wiatrak (ubytki płynu dolewaj) bo najwidoczniej jest zapowietrzony


Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992

Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979

Awatar użytkownika
DDD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob sty 07, 2012 00:24
Lokalizacja: Wielkopolska

Problem po wymianie płynu, wypluwa płyn.

Post autor: DDD » ndz sty 29, 2012 19:44

wiatrak się nie załączy, a płyn będzie się wylewać po otworzeniu się termostatu



Awatar użytkownika
Micjusz
I LOVE GERMAN CARS
I LOVE GERMAN CARS
Posty: 1208
Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
Kontakt:

Problem po wymianie płynu, wypluwa płyn.

Post autor: Micjusz » ndz sty 29, 2012 20:13

Ja zawsze tak robię i jest dobrze. zalewam płyn odpalam z otwartym korkiem i aż do załączenia wentylatora chodzi z otwartym korkiem. I się sam odpowietrza i nie wylewa się płyn. Więc spróbuj tak jak pisze


Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992

Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979

Awatar użytkownika
DDD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob sty 07, 2012 00:24
Lokalizacja: Wielkopolska

Problem po wymianie płynu, wypluwa płyn.

Post autor: DDD » ndz sty 29, 2012 20:33

micjusz ja tak starałem się robić wszystko jest ładnie pięknie ale zaczyna się dosłownie gotować po otwarciu się termostatu wszystko mi się wylewa a wiatrak się nie włącza!



Awatar użytkownika
Micjusz
I LOVE GERMAN CARS
I LOVE GERMAN CARS
Posty: 1208
Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
Kontakt:

Problem po wymianie płynu, wypluwa płyn.

Post autor: Micjusz » ndz sty 29, 2012 20:36

Jak termostat sie otworzy to powinno przepchać poduszkę powietrza. Zrób tak z odkręconym korkiem i przygazuj jak termostat sie otworzy. Może pompa słabe ciśnienie daje i nie może przepchać.


Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992

Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Problem po wymianie płynu, wypluwa płyn.

Post autor: bongo » ndz sty 29, 2012 21:53

Jeśli jest wszystko w porządku z silnikiem i termostatem, to nalewasz płynu na maks, zakręcasz korek i jedziesz :bajer:
Po otwarciu termostatu płyn wypełnia chłodnicę, dolewasz płynu do poziomu i tyle :bajer:
Żadne odpowietrzania, żadne cuda.



Awatar użytkownika
DDD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob sty 07, 2012 00:24
Lokalizacja: Wielkopolska

Problem po wymianie płynu, wypluwa płyn.

Post autor: DDD » ndz sty 29, 2012 22:03

bongo pisze:Żadne odpowietrzania, żadne cuda.
No dobrze tylko jak mam jeździć bez płynu skoro go wywala? Jedyne co zmieniłem to płyn i po tym to wszystko się zaczęło...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 178 gości