Który schemat N-75 jest prawidłowy?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Który schemat N-75 jest prawidłowy?
Witam, Mam Golf 3 z 1996 r. 1.9 TDI 110 KM 81 Kw
Mam pytanie, który z tych dwóch schematów jest prawidłowy.
Dostałem oba te schematy przy okazji dyskusji o podciśnieniu w MK3, zabrałem się za zmianę wężyków i okazała się, że rysunek i schemat pokazują dwa rożne sposoby podłączenia.
Bardzo proszę o odpowiedź, który schemat jest prawidłowy, bo chciał bym wszystko podłączyć tak jak być powinno.
Wersja 1:
http://img3.imageshack.us/img3/8335/a1c ... 7148d2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Wersja 2:
http://img442.imageshack.us/img442/4034 ... isnien.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
1- filtr powietrza
2- N75
3- N18
4- do ECU
5- do gruszki turbo
6- do recyrkulatora spalin
7- przewód podciśnieniowy od pompy VACUM do serwa hamulcy
8- zaworek zwrotny na przewodzie "7
9- do zasobnika podciśnienia w lewym nadkolu"
Króćce podciśnień na zaworkach N75 i N18 są opisane.
VAC- oznacza podciśnienie i podłanczasz je pod wężyki gdzie jest podciśnienie wytworzone przez pompe vacum i zmagazynowane w zasobniku podciśnienia w nadkolu
ATM- oznacza ciśnienie atmosferyczne i podłanczasz to do wężyka wychodzącego z filtra powietrza
OUT oznacza wyjście sterujące zaworka i podłanczasz od N75 do turbo, a od N18 do recyrkulatora.
Mam pytanie, który z tych dwóch schematów jest prawidłowy.
Dostałem oba te schematy przy okazji dyskusji o podciśnieniu w MK3, zabrałem się za zmianę wężyków i okazała się, że rysunek i schemat pokazują dwa rożne sposoby podłączenia.
Bardzo proszę o odpowiedź, który schemat jest prawidłowy, bo chciał bym wszystko podłączyć tak jak być powinno.
Wersja 1:
http://img3.imageshack.us/img3/8335/a1c ... 7148d2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Wersja 2:
http://img442.imageshack.us/img442/4034 ... isnien.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
1- filtr powietrza
2- N75
3- N18
4- do ECU
5- do gruszki turbo
6- do recyrkulatora spalin
7- przewód podciśnieniowy od pompy VACUM do serwa hamulcy
8- zaworek zwrotny na przewodzie "7
9- do zasobnika podciśnienia w lewym nadkolu"
Króćce podciśnień na zaworkach N75 i N18 są opisane.
VAC- oznacza podciśnienie i podłanczasz je pod wężyki gdzie jest podciśnienie wytworzone przez pompe vacum i zmagazynowane w zasobniku podciśnienia w nadkolu
ATM- oznacza ciśnienie atmosferyczne i podłanczasz to do wężyka wychodzącego z filtra powietrza
OUT oznacza wyjście sterujące zaworka i podłanczasz od N75 do turbo, a od N18 do recyrkulatora.
pozdrawiam,
F.
F.
Który schemat N-75 jest prawidłowy?
obydwa są dobre. dla Ciebie zastosowanie ma ten drugi bo pochodzi z auta silnikiem AFN czyli takim jak masz u siebie.
Który schemat N-75 jest prawidłowy?
Dla AFn dobry jest ten drugi bo AFN nie ma klapy gaszącej, pierwszy krąży w sieci juz troche czasu i jest błędnie rozrysowany, nie nalezy się nim sugerować przy podłączaniu wężyków podcisnienia w AHF, ALH, ASV i niektórych TDI z PD
Który schemat N-75 jest prawidłowy?
Dziękuje za odpowiedź i pomoc założyłem wszystko zgodnie z 2:)
pozdrawiam,
F.
F.
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: wt lip 22, 2014 19:33
Który schemat N-75 jest prawidłowy?
a jak ja nie mam tej gruszki w nadkolu? i wogole zlke jest wszystko podłaczone silnik 110km AFN podpowie ktos jak podłaczyc? nie wiem ktory schemat brac a te na gorze na forum juz nie działaja
Który schemat N-75 jest prawidłowy?
schemat prawdiło, jedynie zaworki muszą wisieć wtyczkami do góry dla ich prawidłowej pracy
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Który schemat N-75 jest prawidłowy?
arwam pisze:jedynie zaworki muszą wisieć wtyczkami do góry dla ich prawidłowej pracy
Co Ty ściemniasz?
Zajrzyj pod maskę mk4 lub A3,wszystkie zaworki wiszą wtyczkami do dołu
Który schemat N-75 jest prawidłowy?
Michał_1977, a po n8cy masz podcisnienie w serwie ?
Zreszta zaworki z wtyczka owalna juz sa odrobine inne, po drugie po fabryce powinny byz wtyczkami do gory, tak jest w mk3, w a4, w passatach b5, jesli nikt tam nie grzebal.
Po za tym pytanie bylo czy schemat jest prawidlowy, wiec piany nie bijmy, a Pan niech nie zapomni mi kolejki trzymac
Zreszta zaworki z wtyczka owalna juz sa odrobine inne, po drugie po fabryce powinny byz wtyczkami do gory, tak jest w mk3, w a4, w passatach b5, jesli nikt tam nie grzebal.
Po za tym pytanie bylo czy schemat jest prawidlowy, wiec piany nie bijmy, a Pan niech nie zapomni mi kolejki trzymac
Który schemat N-75 jest prawidłowy?
Pierwszy raz słyszę o czymś takim. Tzn., że n75 powinien być białym łepkiem do dołu?
U mnie schemat wygląda tak
U mnie schemat wygląda tak
GTB...
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Który schemat N-75 jest prawidłowy?
Oczywiście,że tak.arwam pisze:a po n8cy masz podcisnienie w serwie ?
To musiałby być zayebisty zbieg okoliczności,żeby te dziesiątki aut w których grzebałem miały poprzestawiane zaworki,bo ktoś tak chciałarwam pisze:po drugie po fabryce powinny byz wtyczkami do gory
Który schemat N-75 jest prawidłowy?
ja w kilku miałem kilka przypadków że nie chciało regulować pracy albo EGR, albo VNT ( takie same elektrozawory) albo po nocy schodziło ciśnienie.
po zmianie pozycji lebkiem w dół problem ustępował.
nie występował ten problem z zaworkami o owalnych wtyczkach.
nie wiem z czego dokładnie to wynika, ale fakt pozostaje faktem że z taką przypadłością się spotkałem, i jesli sie to pojawiało to zaworki zawsze tego starszego typu były
po zmianie pozycji lebkiem w dół problem ustępował.
nie występował ten problem z zaworkami o owalnych wtyczkach.
nie wiem z czego dokładnie to wynika, ale fakt pozostaje faktem że z taką przypadłością się spotkałem, i jesli sie to pojawiało to zaworki zawsze tego starszego typu były
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 132 gości