Ceramizery

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » śr lip 05, 2006 22:59

dziechu pisze:Alez jestem, przeciez czytam co piszesz :))))) Fachura z Ciebie niezly;) Wiec pewnie wiesz o przyciaganiu molekularnym (nie mylic z energia wiazan - to co innego), przy bardzo malych odleglosciach sily te rosna wykladniczo do odleglosci miedzy czasteczkami (oraz odwrotnie proporcjonalnie do kwadratu temperatury, ktora zwieksza sredna odleglosc czasteczek). Pewnie pamietasz wzor na poprawke dla czastek niejednorodnych (jak w tym przypadku - metalu i ceramiki, czyli tlenkow i wodorotlenkow metali lekkich)??? Moglbys przypomniec? ;)
No i by sie zgadzało to co piszesz tylko jeśli jest wytarta tuleja np 0.3 mm i starte pierścienie o połowę czy te w/w zasady się tutaj do czegoś mają??? Chyba nie.. ratuje tutaj remont a do dobrego silnika wolę nalać dobry olej i jak zaleca większosć producent nie mieszać z innymi aby nie zmieniać jego właściwości. Przerabiałem ostatno temat oleju do motocyka >> http://roztoczeriders.tivi.net.pl/olej.htm i zagłębiłem się w ten temat. Także dalej uważam że od smarowania jest olej a ceramizer może i teoretycznie działać ale głównie służy do nabijania kasy sprzedawcom. Zanim napisałem coś w tym poście sledziłem od dawna >> http://forum.motocyklistow.pl/Czy-ktos- ... 39305.html Polecam tą lekturę.



Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » śr lip 05, 2006 23:03

Owszem!! zgodzę się z tobą ale czasem prościej powiedzieć coś po "polsku" -Twój post na temat domowego sposobu sprawdzenia ceramizera był jak najbardziej rzeczowy i zrozumiały!!
Tylko trzeba coś tez powiedzieć w taki sposób by inny użytkownik zrozumiał bez słownika synonimów o co chodzi.
pozdrawiam


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr lip 05, 2006 23:14

Ja kilka razy pisalem - ceramizer niczego nie poprawia, nie jest lekarstwem na zuzyte silniki itd. Natomiast jego jedyna funkcja jest zmniejszenie tarcia szczegolnie w pierwszych chwilach po rozruchu. Jasne ze dobry olej wystarczajaco smaruje, ale... musi byc rozgrzany, a w pierwszych chwilach po rozruchu (szczegolnie jak auto stalo dluzej) wogole nie smaruje. Znana jest teza wielu producentow, serwisow, ze 90% zuzycia silnika wystepuje w pierwszych kilku minutach pracy (szczegolnie w zimie). Ja mialem kilka aut, zawsze stosowalem dobre oleje, terminowo zmieniane, ale takze stosowalem dodatki typu ceramizer dobrych firm. Nigdy nie mialem problemow np. z filtrami oleju (zapchane itp), pomimo kilkuletniej eksploatacji silniki w moich autach nie wykazywaly postepujacego zuzycia itd... Jasne ze producenci olei nie zalecaja.... producenci samochodow nie zalecaja stosowania czesci zamiennych poza oryginalnymi... sam pisales o napychaniu kieszeni. A ceramizery takie jak Xeramic (produkowany przez duza i powazna holenderska firme) oparte sa - jak w opisie - na technologiach opracowanych np. dla promow kosmicznych (pompy silnikow rakietowych pompujace ciekly tlen i wodor w temp. ponizej -200'C sa smarowane materialami ceramicznymi - zaden olej w takiej temp. nie pracuje). Jasne ze jest kupe nic nie wartych bajerow, naciagaczy itd. ale niektore rzeczy jak ceramizer nie sa tym samym co magnetyzery czy 'powiekszacze energii':)

[ Dodano: 05 Lip 2006 23:16 ]
koonrad pisze:Tylko trzeba coś tez powiedzieć w taki sposób by inny użytkownik zrozumiał bez słownika synonimów o co chodzi
Ale akurat ten jeden post byl skierowany tylko do jednego forumowicza, ktory napisal ze ma wystarczajaca wiedze:)



Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » śr lip 05, 2006 23:39

A jednak jestem sceptyczny co do tego. Mercedesom "beczkom" czy nawet Jelczom "ogórkom" nie żadko przekręcały się liczniki po 2x i nikt do nich ceramizerów nigdy nie lał. Także stawiam na materiały a nie na wspomagacze. A do malucha lać czy nie lać to i tak cudem będzie 150 000 bez remontu..

[ Dodano: Sro Lip 05, 2006 11:40 pm ]
dziechu pisze:Ja mialem kilka aut, zawsze stosowalem dobre oleje, terminowo zmieniane, ale takze stosowalem dodatki typu ceramizer dobrych firm. Nigdy nie mialem problemow np. z filtrami oleju (zapchane itp), pomimo kilkuletniej eksploatacji silniki w moich autach nie wykazywaly postepujacego zuzycia itd...
A ja nie lałem ceramizerów tylko dobre oleje wymieniane z filtrami terminowo i tez nie miałem w/w problemów.. :bigok:



Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » czw lip 06, 2006 21:28

NO I KURDE ZMIENIAM ZDANIE NA TEMAT CERAMIZERÓW!!!!!!!!!!!!!!
w swoim pierwszym poście na ten temat wypowiedziałem sie negatywnie o nich ale po wczorajszej dyskusji postanowiłem się jeszcze raz upewnić co do ciśnienia i zmierzyłem je i... :shock: A___K_U_K_U!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :shock: Jettka ma" 12,95; 12,32; 12,45, 12,71!!!! :food: !!!!(odwołuje do swojego pierwszego postu na ten temat)!!!! nie do wiary ale jednak!!!! PRZYRZĄD DO POMIARU BYŁ TEN SAM KAŻDY POMIAR ROBIŁEM PO 3 RAZY PRZED I PO ZASTOSOWANIU CERAMIZERA!!!!!
fakt sam w to jeszcze nie wierze ale osoby będące przy obu pomiarach również się pożądnie zdziwiły :-k . nastepnie zdięta została głowice i okazało się że jedyną rzeczą jaką teraz trzeba zrobić by nie kopcił na rozgrzanym silniku są uszczelniacze zaworowe i wsio!!! nawet gniazda nie są powypalane ani troszkę!!!!
aha:przy próbie olejowej ciśnienie stało jak DRUT na każdym po 13,(45-55)


ps:nie kłame-nie mam w tym żadnego interesu, nie robie reklamy-nie płaci mi nikt za to. jestem trzeźwy!

[ Dodano: 06 Lip 2006 21:42 ]
i w ten oto sposób zaoszczędzę sobie kłopotu z remontem/wymianą silnika tylko głowica i "taśma" dalej przez te polskie czołgowiska...


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » czw lip 06, 2006 22:01

Po moto-doktorze też wzrasta ciśnienie (tylko że na chwilę) tzn. aby dojechać na giełdę ;-)) Nie był bym taki Happy. I obyś nie musiał 2x górę ściągać... bo przecież ceramizer Ci nie uzupełni startych pierścieni, tulei czy panewek, może jedynie wypełnić luz między nimi (na dłużej lub krócej) co właśnie zaobserwowałeś.. a tym samym przedłużasz jego agonię.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw lip 06, 2006 22:20

koonrad pisze:fakt sam w to jeszcze nie wierze ale osoby będące przy obu pomiarach również się pożądnie zdziwiły
Ja równiez jestem zaskoczony, ale to by znaaczyło ze to co wlałes to nie ceramizer, tylko specyfik usczelniający.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw lip 06, 2006 22:33

Czasem ceramizer potrafi uszczelnic - jezeli problemem sa pierscienie zatarte w rowkach (a nie zuzyte) i przez to niedoszczelniajace. Zmniejszenie oporow moze uwolnic pierscienie.

[ Dodano: 06 Lip 2006 22:40 ]
sq8bwh pisze:Po moto-doktorze też wzrasta ciśnienie (tylko że na chwilę) tzn. aby dojechać na giełdę
Ciekawe czy zdarzylo Ci sie w zyciu zmienic zdanie, bo wyglada ze chyba nie. Jak masz jakis poglad na jakis temat (nie wazne czy madry czy glupi) to trwasz przy nim do upadlego, chyba na zasadzie 'moje na wierzchu'. Jakimi argumentami sie poslugujesz? Zadnymi, zadnych badan nie robiles ani nawet nie widziales, wystarczy ze 'wiesz'. Co to za argument typu:
"Mercedesom "beczkom" czy nawet Jelczom "ogórkom" nie żadko przekręcały się liczniki po 2x i nikt do nich ceramizerów nigdy nie lał."
A moze po ceramizerze liczniki by sie przekrecily 4 razy? Masz jakies wyniki badan na ten temat? Wydaje mi sie ze gdyby wszyscy byli do nowosci tak nastawieni jak Ty, to bysmy jezdzili nie Golfami tylko drewnianymi taczkami:) Lubie kiedy ludzie w dyskusji przedstawiaja konkretne argumenty, dowody, wyniki badan, zrodla, cytaty, a nie tylko 'ja tam wiem swoje':)

[ Dodano: 06 Lip 2006 22:43 ]
P.S. Ceramizer nie zageszcza oleju jak MotoDoktor, wiec musisz wymyslec cos innego.



Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » czw lip 06, 2006 22:57

dziechu pisze:Ciekawe czy zdarzylo Ci sie w zyciu zmienic zdanie, bo wyglada ze chyba nie.
pewnie ze zdarzyło... ale nie uwierzę że ceramiką można nadbudować zużytą tuleję.. i dlaczego dodatków w/w nie leją "fabrycznie" do oleju tylko karzą sobie dokupić? A może odrazu napylić to na gładź cylindrową? Dlaczego tego firmy jeszcze tego nie podłapały??? Czy inżynierowie w Firmach takich jak Honda, VW, GM, Toyota, Yamaha, Suzuki, Mercedes, BMW i wielu innych nie wpadli na to co chłopaki z http://ceramizery.pl/ i Xeramic ??? Ciekawe ?? A jednak w tych firmach nie robią drewninych kół w taczkach !!! :bajer:

Czy był byś w stanie spuścić olej ze swojego Golfa i przyjechać do mnie pokazać silnik w nim?? Masz do mnie mniej niż 500 km. A jak dojedziesz to oddam za paliwo. :bigok:
Ostatnio zmieniony czw lip 06, 2006 23:09 przez sq8bwh, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw lip 06, 2006 23:08

sq8bwh pisze:nie uwierzę że ceramiką można nadbudować zużytą tuleję..
Jakis strasznie uparty jestes - piec razy pisalem ze ceramizer nie regeneruje zuzytych czesci tylko zmniejsza ich zuzycie, a Ty w kolko swoje. Napisze Ci 100 razy ze ceramizer nie naprawi zuzytej tulei, a ty i tak powtorzysz "nie uwierzę że ceramiką można nadbudować zużytą tuleję" - to chyba jakas paranoja. A napylane ceramiki na gladz cylindrowa??? To nie czytasz o takich nowosciach? To nie wiesz ze wlasnie silniki przyszlosci maja byc ceramiczne lub ceramizowane i wszystkie firmy produkujace silniki nad tym pracuja? To nie wiesz ze powierzchnie ceramiczne maja znacznie lepsze wlasciwosci dla silnikow niz metalowe? Myslalem ze bardziej orientujesz sie w temacie:)



Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » czw lip 06, 2006 23:12

dziechu pisze:i wszystkie firmy produkujace silniki nad tym pracuja?
Zgadza się pracują nad tym... a tu z http://ceramizery.pl/ i Xeramic już to zrobili... przed orkiestrę wychodzą... :bigok:
A ja jeszcze raz napiszę dlaczego tego nie ma w oleju tylko trzeba dokupić.. jak kiedyś "batervit" do akumulatora? (który dawał tyle co umarłemu kadzidło) :helm:



Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » czw lip 06, 2006 23:17

sq8bwh pisze:Po moto-doktorze też wzrasta ciśnienie (tylko że na chwilę) tzn. aby dojechać na giełdę ;-)) Nie był bym taki Happy. I obyś nie musiał 2x górę ściągać... bo przecież ceramizer Ci nie uzupełni startych pierścieni, tulei czy panewek, może jedynie wypełnić luz między nimi (na dłużej lub krócej) co właśnie zaobserwowałeś.. a tym samym przedłużasz jego agonię.
dodam że tego oleju na którym został zastosowany ceramizer to zostało może z litr bo reszta najwyrażniej wyleciała przez uszczelniacze które są w stanie "JAKBY ICH NIE BYŁO"
oleju dolewałem świerzego, takiego jaki jest wlany od wymiany-Mobil 1 półsyntetyk.
dodam że jestem zwolennikiem jazdy ekonomicznej wię zrobiłem ok 2 tyś. km nie przekraczając 70km/h (w instrukcji tego specyfiku piszą by po zastosowaniu zrobić ok 200km nie przekraczając tej szybkości).
wnioskuje z tego wszystkiego że nawet jakby był to "zagęszczacz" to silnik dawno "wypluł" by go razem ze spalinami więc taka ilość co została do dziś tego ceramizera to mogła dac tyle większemu sprężaniu co... umarłemu kadzidło!!


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw lip 06, 2006 23:21

Czy Ty czytasz wogole co sie tu pisze??? Xeramic nic nie wymyslil. Technologia smarowania ultradrobnymi czastkami ceramiki zostala opracowana na potrzeby promow kosmicznych, a xeramic tylko wykupil licencje i przystosowal do silnikow samochodowych. Poza tym co to za bezsensowne porownywanie roznych rzeczy jako argument - co wspolnego ma magnetyzer albo batervit z xeramicem? To tak jakbym napisal - nie jedz szynki bo salceson jest niedobry. Twoja logika jest dokladnie taka - poniewaz na swiecie sa rzeczy do du... wiec ceramizer tez musi byc. Napisz cos sensownego, bo za chwile napiszesz - nie wierze w ceramizer bo kury mojej babci przestaly nosic jaja :)



Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » czw lip 06, 2006 23:23

ps:sq8bwh podebrałeś mi tekst jak pisałem posta, obrażam sie na ciebie :foch:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 248 gości