Dziwny problem z ogrzewaniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dziwny problem z ogrzewaniem
Witam!!
Silnik grzeje sie do 90 stopni, wszystko gra, nie zmienialem ostatnio ani plynu chlodniczego ani wogole nie grzebalem przy ukladzie chlodzenia, problem wystapil sam z siebie:
gdy jade na jakimkolwiek biegu, od 1 do 5 nawiew dmucha goracym powietrzem, wystarczy ze wysprzegle bieg, auto popracuje na luzie 10 sekund (np. ma czerwonym swietle) i z nawiewu leci lodowate powietrze, gdy tylko rusze na nowo po paru sekundach leci gorace!!!
przekopalem forum i nic nie znalazlem podobnego do mojej sytuacji, wiec prosze o pomoc!!
Silnik grzeje sie do 90 stopni, wszystko gra, nie zmienialem ostatnio ani plynu chlodniczego ani wogole nie grzebalem przy ukladzie chlodzenia, problem wystapil sam z siebie:
gdy jade na jakimkolwiek biegu, od 1 do 5 nawiew dmucha goracym powietrzem, wystarczy ze wysprzegle bieg, auto popracuje na luzie 10 sekund (np. ma czerwonym swietle) i z nawiewu leci lodowate powietrze, gdy tylko rusze na nowo po paru sekundach leci gorace!!!
przekopalem forum i nic nie znalazlem podobnego do mojej sytuacji, wiec prosze o pomoc!!
VW - poprostu DAS AUTO
- karol2010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 995
- Rejestracja: pn wrz 14, 2009 20:04
- Lokalizacja: Szydłowiec
- Kontakt:
Dziwny problem z ogrzewaniem
a próbowałeś przegazowywać go lub trzymać go na dużych obrtotach na biegu jałowym??? wiadomo ze na biegu jałowym będzie zimniejsze powietrze niż przy jeździe samochodem przy obciążeniu kwestia wolniejszej pracy popmy wodnej + mniejszego obciązenia silnika.Zimne napewno nie powinno leciec. Masz jakies wycieki w ukladzie plyn jest??
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=431207&p=5192875#p5192875 - moje mkIII
-
- Forum Master
- Posty: 1649
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
Dziwny problem z ogrzewaniem
no wlasnie, zapomnialem napisac ze od pol roku, codziennie zanim odpale rano auto, musze odkrecic korek od zbiorniczka z plynem chlodzacym az zrobi "pssssssssssssssssssssss....." i wtedy dopiero odpalam, inaczej gdybym tego nie zrobil, komputer by mi sie plul ze mam wylaczyc silnik, sprawdzic poziom plynu i czytac instrukcje
tak jakby mi sie po kazdej nocy dziwnie zapowietrzal uklad chlodzenia...
a poziom plynu jest ok, pod maxa jest nalane, raz na pare miesiecy dolewam troche G12++ i kontroluje poziom w zbiorniczku
tak jakby mi sie po kazdej nocy dziwnie zapowietrzal uklad chlodzenia...
a poziom plynu jest ok, pod maxa jest nalane, raz na pare miesiecy dolewam troche G12++ i kontroluje poziom w zbiorniczku
VW - poprostu DAS AUTO
Dziwny problem z ogrzewaniem
podmień korek to raz, jeśli płynu nie ubywa przyjrzyj się pompie wody (najprawdopodobniej do wymiany - oberwała się na ośce i luźno chodzi - znam taki przypadek identyko było)
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Dziwny problem z ogrzewaniem
ale rozrzad wraz z pompa wody byl wymieniany na wiosne 2010! przeciez nie padla by mi pompa tak szybko?!
a co do korka, to w jakim celu mam go wymieniac?
a co do korka, to w jakim celu mam go wymieniac?
VW - poprostu DAS AUTO
Dziwny problem z ogrzewaniem
zygit, ponieważ korek powinien odpowierzać układ chłodzenia , jeśli po jego odkręceniu dopiero się odpowietrza , to z korkiem coś nie teges
Dziwny problem z ogrzewaniem
A niby czemu nie?zygit pisze:ale rozrzad wraz z pompa wody byl wymieniany na wiosne 2010! przeciez nie padla by mi pompa tak szybko?!
-
- Mały gagatek
- Posty: 127
- Rejestracja: śr paź 12, 2011 11:11
- Lokalizacja: (łódzkie)
Dziwny problem z ogrzewaniem
miałe podobny przypadek- rozrzad był niedawno zrobiony a pompa siadla i wlasnie obkrecil sie wirnik na ośce,a po wymianie mechanik stwierdzil ze pompa byla lipnej firmy i zalozyl mi orginal tylko objawy byly takie ze lapal temp. ponad 90 stopni. a co do ogrzewania to u mnie byla walnieta uszczelka pod glowica, tylko u mnie praktycznie wcale nie grzal lub jak jechalem szybciej tak ponad stowke to wtedy troche grzal bo mial wieksze obroty.zbadaj plyn i bedziesz wiedzial czy to uszczelka czy cos innego
Dziwny problem z ogrzewaniem
tak jak napisali koledzy ( znam osobiście przypadek Twojego problemu ) uwalona pompa .. był jakiś szmelc po kosztach kupiony + w Twoim przypadku wymiana korka bo to nie jest zakrętka od butelki PET i ma spełniać swoje zadanie ( odpowietrzać układ )
ps - to ,że rozrząd bym wymieniany w 2010 nie zwalnia Cię od tego by go kontrolować ( wszystkie te klamoty to części mechaniczne , a jak wiesz , albo i nie ze szkoły - one ulegają uszkodzeniom , zmęczeniom materiałowym itp , etc )
ps - to ,że rozrząd bym wymieniany w 2010 nie zwalnia Cię od tego by go kontrolować ( wszystkie te klamoty to części mechaniczne , a jak wiesz , albo i nie ze szkoły - one ulegają uszkodzeniom , zmęczeniom materiałowym itp , etc )
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Dziwny problem z ogrzewaniem
Kolega miał podobny przypadek z ogrzewaniem. Na wyższych obrotach dmuchało ciepłym a na wolnym zimnym powietrzem. Stawialiśmy na pompę wody mimo że rozrząd miał przejechane kilkanaście tyś.km. Po wymianie na nową problem nie ustąpił Okazało się że nagrzewnica była tak zabita że na wolnych obrotach płyn praktycznie przez nią nie przepływał. Auto z Włoch sprowadzone, płyn pewnie nigdy nie był zmieniany...
- karol2010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 995
- Rejestracja: pn wrz 14, 2009 20:04
- Lokalizacja: Szydłowiec
- Kontakt:
Dziwny problem z ogrzewaniem
Ja dołącze sie do tego co koledzy napisali. Korek do wywalenia bo nie spełnia swojej roboty. A co do pompy to niektóre nowe częsci są wadliwe więc muszisz pamiętać ze pomimo ze coś jest nowe nie koniecznie jest dobre to tylko mechanika:) może to być pompa wody a może to byc zamulona nagrzewnica moj ojciec tak mial w mercedesie bo lał jakiś badziew do uszczelniania i ten plyn spowodował ze nagrzewnica nie miała obiegu wody. Podobny przypadek miał moj znajomy w oplu vectrze ale ponoć podpinał pod cisnienie z dowa powietrze (kompresor i wydmuchał to dziadostwo co siedziało w nagrzewnicy i mu zamulilo ( pomysłu nie radze stosować) chyba ze ktos ma inna opinie.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=431207&p=5192875#p5192875 - moje mkIII
-
- Mały gagatek
- Posty: 127
- Rejestracja: śr paź 12, 2011 11:11
- Lokalizacja: (łódzkie)
Dziwny problem z ogrzewaniem
u mnie mechanik tez najpeierw wymienil nagrzewnice ale to nic nie dalo a skasowal mnie ladnie bo trzeba bylo calo deske z przodu rozbierac a okazalo soe ze byla walnieta uszczelka pod glowica.podobno mozna sprawdzic czy jest walnieta uszczelka przez sprawdzenie plynu chlodniczego-moj mechnik tak robil...
- karol2010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 995
- Rejestracja: pn wrz 14, 2009 20:04
- Lokalizacja: Szydłowiec
- Kontakt:
Dziwny problem z ogrzewaniem
Fakt wymiana nagrzewnicy to ostateczność bo trzeba prawie ze wszystko wymontować cała deskę kupe roboty i może się okazać ze była dobra. Więc najpierw lepiej jest zacząć sprawdzanie od czegoś mniej pracochłonnego. Chyba wymiana uszczelki pod głowica nie jest tak drogie i pracochłonne jak wymiana nagrzwnicy. A wymiana pompy wody to tez chwila. jednak mi sie wydaje ze koledze układ sie zapowietrza przez ten felerny korek. Polecam go wymienić
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=431207&p=5192875#p5192875 - moje mkIII
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości