Strumiennica!!! Warto??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Tak jest w istocie jak ktoś tam wcześniej napisał, ale nie do końca moge sie znim zgodzić.Wydech faktycznie trzeba liczyc, ALE DO TEGO CO JEST W SAMOCHODZIE, takze do silnika nie dłubanego takiej typowej"N"-ki.
Do wyliczen potrzebnych jest kilka pierdul takich jak pole pow. oken wylotowych głowicy dlugosc kanalow wyd.ssacych kat gniazd zaworowych ssacych i wydechowych,prędkość dżwięku w gazach wylotowych dla odpowiednio zastosowanego paliwa itd.. no i troszeczkę wolnego czasu.
Najtańszym kosztem co by można było coś osiągnąc jest prosty przelot z zachowaniem jako takiej tolerancji objętości pojemnościowej układu.
Do wyliczen potrzebnych jest kilka pierdul takich jak pole pow. oken wylotowych głowicy dlugosc kanalow wyd.ssacych kat gniazd zaworowych ssacych i wydechowych,prędkość dżwięku w gazach wylotowych dla odpowiednio zastosowanego paliwa itd.. no i troszeczkę wolnego czasu.
Najtańszym kosztem co by można było coś osiągnąc jest prosty przelot z zachowaniem jako takiej tolerancji objętości pojemnościowej układu.
najprościej to wygląda to tak: że zacząwszy od kolektora wydechowego, skończywszy na rureczce końcowej wydech dobrze by było aby był przelotowy, czyli jakbyś go rozciągnoł to tak jak byś patrzył przez długą rurę.
Żadnych ostrych załamań,nagłychc zmian przekroju rur (równanie ciągłości strugi),równe łaczenie,bez ostrych krawędzi (uwaga! dwie rury przecięte pod skosem zastępujące łuk to też zmiana przekroju!).
Widziałem wydumki już takich "modernizatorów" co to kupili sobie niezłe kominy a wszystko psuli prostackim zamontowaniem, a potem ZDZIWKO! że to niewiele daje, a może nic.
Jeżeli tak dołożysz wszelkich starań i poświęcisz sporo czasu, a jest to czasochłonne jak diabli bez odpowiednich maszyn, GWARANTUJĘ Tobie Ze po pierwszej podróży dookoła osiedla wysiądziesz z uśmiechem JOKERA na twarzy.
I mam jeszcze wiadomość dla niektórych co to myślą ze za 1500 zł coś zrobią, to yoshimura końcowa z zeszłego roku (2004) dedykowana do MK3 1.6 to koszt ok.4500zł.
Żadnych ostrych załamań,nagłychc zmian przekroju rur (równanie ciągłości strugi),równe łaczenie,bez ostrych krawędzi (uwaga! dwie rury przecięte pod skosem zastępujące łuk to też zmiana przekroju!).
Widziałem wydumki już takich "modernizatorów" co to kupili sobie niezłe kominy a wszystko psuli prostackim zamontowaniem, a potem ZDZIWKO! że to niewiele daje, a może nic.
Jeżeli tak dołożysz wszelkich starań i poświęcisz sporo czasu, a jest to czasochłonne jak diabli bez odpowiednich maszyn, GWARANTUJĘ Tobie Ze po pierwszej podróży dookoła osiedla wysiądziesz z uśmiechem JOKERA na twarzy.
I mam jeszcze wiadomość dla niektórych co to myślą ze za 1500 zł coś zrobią, to yoshimura końcowa z zeszłego roku (2004) dedykowana do MK3 1.6 to koszt ok.4500zł.
Czyli mam rozumiec że najtańszym i najprostszym sposobem było by wywalenie tłumika środkowego,a na końcu zamontowanie ultera,oczywiście w moim przypadku,bi nie chce nic innego jak dwururka prosta.
No i ewentualnie ta strumionka nadźwiękowa?
Kolektorem wylotowym się nie chce bawić boto niesamowity koszt,a reszte postaram się przycinać równo bez krawędzi.
Tak będzie dobrze?
No i ewentualnie ta strumionka nadźwiękowa?
Kolektorem wylotowym się nie chce bawić boto niesamowity koszt,a reszte postaram się przycinać równo bez krawędzi.
Tak będzie dobrze?
No cóż , na sprzedaż
:(
:(
twoje auto!
Zrób eksperyment zamontuj strumienice, pokręć troche po obrotach podczas jazdy, a później na to miejsce załóż tłumik środkowy (który w orginale jest przelotowy)i pokreć tak samo jeśli nie ulegniesz auto sugestii- zostaniesz przy tłumiku.
A co do ultera to nie zakładaj tego uniwersalnego, tylko zapytaj o końcowy do golfa nie jest to szczyt techniki ale lepszeto niż te uniwersalne kupa.Ulterowski jest zewnętrznie zerżnięty z końcówki jaką ma MK2 w gicie.
Zrób eksperyment zamontuj strumienice, pokręć troche po obrotach podczas jazdy, a później na to miejsce załóż tłumik środkowy (który w orginale jest przelotowy)i pokreć tak samo jeśli nie ulegniesz auto sugestii- zostaniesz przy tłumiku.
A co do ultera to nie zakładaj tego uniwersalnego, tylko zapytaj o końcowy do golfa nie jest to szczyt techniki ale lepszeto niż te uniwersalne kupa.Ulterowski jest zewnętrznie zerżnięty z końcówki jaką ma MK2 w gicie.
- Kapibara
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
- Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
- Kontakt:
http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/3
poczytaj na tej stronce, koles wyglada jakby sie znal na rzeczy. nei podchodzi do wszystkiego sceptycznei ale realnie. bo nei am rzeczy tylk od odupy albo tylk osuper (za wyjatkiem golfa:-))
poczytaj na tej stronce, koles wyglada jakby sie znal na rzeczy. nei podchodzi do wszystkiego sceptycznei ale realnie. bo nei am rzeczy tylk od odupy albo tylk osuper (za wyjatkiem golfa:-))
- king66
- Użytkownik
- Posty: 252
- Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
- Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
- Kontakt:
dotego trzeba jeszcze dodac model gazu teoretyczny ktory wiadomo mija sie z uwarunkowaniami rzeczywistymi znac dlugosc fali gazu... ktora zalezna jest od jego gestosci temperatury i predkosci wszystko zawiera sie na koncu w szeregu Fouriera badz ukladzie rownan rozniczkowych czastkowych czwartego rzedu....Jacek-ltd pisze:Tak jest w istocie jak ktoś tam wcześniej napisał, ale nie do końca moge sie znim zgodzić.Wydech faktycznie trzeba liczyc, ALE DO TEGO CO JEST W SAMOCHODZIE, takze do silnika nie dłubanego takiej typowej"N"-ki.
Do wyliczen potrzebnych jest kilka pierdul takich jak pole pow. oken wylotowych głowicy dlugosc kanalow wyd.ssacych kat gniazd zaworowych ssacych i wydechowych,prędkość dżwięku w gazach wylotowych dla odpowiednio zastosowanego paliwa itd.. no i troszeczkę wolnego czasu.
Najtańszym kosztem co by można było coś osiągnąc jest prosty przelot z zachowaniem jako takiej tolerancji objętości pojemnościowej układu.
konczy sie to tym ze spece od wydechow sportowych siedza w laboratoriach z aparatura pomiarowa i stroja empirycznie cale uklady wydechowe od kolektora do koncowki wraz z dolotem pod konkretny silnik
tak jak w samochodach wydech jest czescia sukcesu tak w motocyklach wyczynowych zwlaszcza tych dwusuwowych jest podstawa sukcesu i jest to tajemnica pilnie strzezona
powodzenia w strojeniu :D:D
zamiast wydawac kase na jakies znaczne modyfikacje wydechu o mizernym efekcie zainwestowalbym co najwyzej w koncowke zeby jakos to wygladalo malo wiele a za to co mi zostanie zatankowal do pelna
pozdro
tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)
No i ja o tym wiem,więc założe tego ultera końcowego,bo mi się orginał sypie,oczywiście ultera dobrałem pod mój silnik katologowo na ich stronie.
Codo kata to jeszcze nie wiem,ale jeśli mam sonde blisko niego albo w nim,to wiem że nie wywale bo to błędnie wpłynie na odczyt komputera z powodu zbyt szybkiego przelotu spalin.
Ewentualnie założe katalizator sportowy,bo nic innego mi nie zostanie.
Tak wogole to na koniec chciałem załozyć przelotówke,ale jak teraz się dowiedziałem że środkowy w gti jest przelotówka to zmienłem zdanie bo będzie ryczeć jak cholera,moze potem poeksperymentuje z jego usunięciem,gdyby dźwięk był za słaby,bo on dużo nie zmieni.
Alei tak wszystkim dziękuje za wypowiedż,bo to najważniejsze.
Oczywiście czekam na jeszcze inne sugestie.
Codo kata to jeszcze nie wiem,ale jeśli mam sonde blisko niego albo w nim,to wiem że nie wywale bo to błędnie wpłynie na odczyt komputera z powodu zbyt szybkiego przelotu spalin.
Ewentualnie założe katalizator sportowy,bo nic innego mi nie zostanie.
Tak wogole to na koniec chciałem załozyć przelotówke,ale jak teraz się dowiedziałem że środkowy w gti jest przelotówka to zmienłem zdanie bo będzie ryczeć jak cholera,moze potem poeksperymentuje z jego usunięciem,gdyby dźwięk był za słaby,bo on dużo nie zmieni.
Alei tak wszystkim dziękuje za wypowiedż,bo to najważniejsze.
Oczywiście czekam na jeszcze inne sugestie.
No cóż , na sprzedaż
:(
:(
- michas III
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: czw wrz 09, 2004 21:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tez zamierzam wywalić katalizator i mam w związku z tym pytanie: Czy nie zrobi mi się głośniejszy? Jak jest z pr zyrostem osiągów?Jacek-ltd pisze:ach! i jeszcze jedno. Jak masz katalizator to wywalić! Najprostsza przeróbka po której auto zaczyna się zbierać.
Głośność to dla mnie bardzo ważny parametr - juz mnie nie bawią ryczące tłumiki, zależy mi na tym aby było możliwie najciszej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 221 gości