właczanie i wyłaczanie radia za pomocą stacyjki

Sprzęt audio do Naszych aut i wszystko co z nim związane.

Moderatorzy: dan124, powalla, VIP

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lut 13, 2009 22:38

jendrol pisze:Wszystko toczy się o tzw złącze akcesoriów,które to daje sygnał +12V ze stacyjki nawet po wyłączeniu zapłonu-aż do momentu wyciągnięcia kluczyka ze stacyjki
- ameryki nie odkryłeś - przecież pisałem o tym wcześniej...
Pewnie za długa była moja wypowiedź i co niektórym nie chciało się czytac...
jendrol pisze:Niestety z tego co wiem w/w złącze ACC występuje dopiero w mk3,w mk2 zdaje się go wogóle nie było- i tu jest pies podgrzewany
- j.w.
jendrol pisze:No bo trzebaby dorobić jakiś czujnik,wykrywający fakt włożenia /wyciągnięcia kluczyka
- j.w.
miś fazi pisze:w MK2 faktycznie nie ma tego styku w kostce , ale nie wiem , bo nigdy sie nad tym nie zastanawiałem czy aby cała stacyjka nie podejdzie od MK3 do MK2 , bo wymiana samej kostki nic nie da bo brak w stacyjce bolca odpowiedzialnego za włączenie tego styku
- no i tutaj się mylisz, bo u mnie wszystko było, trzeba było wymienić tylko samą kostkę. Instalacja była już fabrycznie pociągnięta, stacyjka była mechanicznie na to przygotowana. Wszystko było oryginalne itp. Z reszta posiadam schematy elektryczne golfa mkII gdzie ten sygnal jest zaznaczony - i z nich się tego dowiedziałem. Porównałem to z tym, co mam w smaochodzie i okazało się, że trzeba wymienić kostke - bo potrzebne kabelki już są.

Ogólnie mam wrażenie, że pomimo tego, że instalacja była przygotowana na motaż radia, to, ponieważ mój golf nie miał radia fabrycznego, w fabryce nie zamontowali potrzebnych czujników - czyli odpowiedniej kostki stacyjki i czujnika prędkości.

Yarobak, rozumiem, że ktoś obciął już wcześniej u Ciebie fabryczną kostkę ISO od radia i próbujesz teraz podłączyć kostkę kupioną w sklepie.

Co do opisu tego co wychodzi z wiązki samochodu - piszesz, że masz:
- czerwony
- żółty
- brazowy
- szary z niebieskim paskiem

To powinno być tak:
- czerwony to tak jak piszesz - stałe +12V i podłączasz pod czerwony z kostki (oryginalnie był podłączony pod pin nr 7 kostki ISO);
- żółty - moim zdaniem to nie jest oryginalny przewód i ktoś go dorobił, ewentualnie źle odczytałeś kolor - może to jest żółto-biały? Jeżeli tak, to jest to sygnał prędkości (funkcja GALA) - zwiększanie głośności wraz ze wzrostem prędkości. Jeżeli Twoje radio obsługuje tę funkcje, i jeżeli masz zamontowany odpowiedni czujnik w liczniku (czasami fabryka go montowała, czasami nie), to podłączasz ten kabelek do kostki ISO - numer pozycji bierzesz z instrukcji radia. Oryginalnie kabelek ten podłączony był do pinu nr 1.
- brązowy - masa oczywiście - łączysz z czarnym z kostki ISO (oryginalnie było to podłączone do piny nr 8 w kostce ISO)
- szary z nibieski paskiem - piszesz, że nie ma tam napięcia. Włącz światła, a napięcie się pojawi... Jest to sygnał podświetlenia. Napięcie na tym przewodzie zmienia się, w zależności od tego, jak ustawisz sobie jasność podświetlenia deski rozdzieczej (nie jestem pewien, ale chyba w niektórych Golfach potencjometr regulacji był pominiety i było tam +12V po włączeniu swaiteł, bez wzgledu na ustawienie jasności świecenia deski). Przewód ten łączysz z pomarańczoym z kostki ISO (oryginalnie było to podłączone pod pin nr 6 w kostce ISO)
W niektórych Golfach (np. w moim) był jeszcze przewód czerwono-brązowy i tam powinno być napiecie +12V po włożeniu kluczyka (a jak nie ma, to czytaj mój wcześniejszy post). Kabelek ten był oryginalnie podpięty pod pin nr 4 w kostce ISO.

Żółty przewód z kostki ISO którą chcesz podłączyć podłącz do czerwonego przewodu. Radio nie będzie się co prawda włączało po włożeniu kluczyka, ale nie powinno tracić pamięci itp.
Jeżeli chcesz, aby włączało się po włożeniu kluczyka, to czytaj mój wcześniejszy post.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Yarobak
Montana Green forever
Montana Green forever
Posty: 114
Rejestracja: wt lis 06, 2007 21:55
Lokalizacja: FSL
Kontakt:

Post autor: Yarobak » ndz lut 15, 2009 18:58

Tak jest Lipek81, oryginalną kostkę ktoś amputował wcześniej.
Lipek81 pisze:- żółty - moim zdaniem to nie jest oryginalny przewód i ktoś go dorobił, ewentualnie źle odczytałeś kolor - może to jest żółto-biały? Jeżeli tak, to jest to sygnał prędkości (funkcja GALA)
Na 100% jest to plus 12V po przekręceniu stacyjki (sprawdzony miernikiem)
Lipek81 pisze:- szary z nibieski paskiem - piszesz, że nie ma tam napięcia. Włącz światła, a napięcie się pojawi... Jest to sygnał podświetlenia.

Całkiem możliwe. Tego akurat nie sprawdziłem.
Lipek81 pisze:Żółty przewód z kostki ISO którą chcesz podłączyć podłącz do czerwonego przewodu. Radio nie będzie się co prawda włączało po włożeniu kluczyka, ale nie powinno tracić pamięci itp
Tak tez uczyniłem na początku podłączania. Następnie zapragnąłem mieć stacyjką odpalane radio i stąd moje pytania.
Aktualnie włączam radio "z palca" i już tak chyba zostanie bo widzę, że to wyższa szkoła jazdy.
Dzięki za pomoc.
:prayer:



Awatar użytkownika
skazany88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 14:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: skazany88 » sob gru 26, 2009 16:46

sorki ze odkopuje temat
ale ile ma pinów ma miec stacyjka z ACC , zeby wiedziec jaka kupic?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob gru 26, 2009 17:07

Musi wychodzić pin oznaczony najczęściej jako S lub czasem w nowszych SU;



Awatar użytkownika
skazany88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 14:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: skazany88 » sob gru 26, 2009 20:05

to wiem. tylko chce kupic na allegro i chce wiedziec jak rozpoznac po fotce

tutaj fotka z mK3
czy tutaj kostka posiada S?
jak tak to ktory nr?
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz gru 27, 2009 01:00 przez skazany88, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz gru 27, 2009 00:54

Ta kostka posiada, jest to pozycja nr 2.



Awatar użytkownika
skazany88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 14:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: skazany88 » ndz gru 27, 2009 01:01

dzieki:) pozdro



Awatar użytkownika
Jeżu
VW Baron
VW Baron
Posty: 3396
Rejestracja: wt sie 05, 2008 14:35
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Auto: VW Golf mk1 cabrio 91
Silnik: 2H

Post autor: Jeżu » sob lut 20, 2010 00:07

ja mam mk2 z 89 , podpiełem kabelek zółty ze stacyjki do radia i po przekreceniu kluczyka radio sie wyłonczyło i jak zapłon wyłonczyłem to jeden minus tracił pamiec wszyskich ustawien :grrr: u mnie instalka radia była kombinowana.


Był vw golf Mk2 1,3 GT
Był JazzBlue 1,6 SR mk4 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=437292" onclick="window.open(this.href);return false;
Był Passat 3BG Black Magic 1,9 TDi
Był vw Golf mk4 cabrio 1.8 GT
Był Audi A6 c5 1.9 Tdi AVG
Był a4 b6 cabrio 1.8T BFB
Jest vw tiguan 2.0 tdi 140 4 motion
Jest vw Golf mk1 cabrio 91
Był vw sirocco mk2 White scala 87 JH
Jest VW Scirocco mk2 1.600 GTI 1981
Jest new beetle 1.9 TDI 99

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob lut 20, 2010 00:32

Po przeczytaniu całego tematu, wszystko powinno być łatwe.
Jeśli tak nie jest, pozostaje podjechać do dobrego kolegi, obeznanego w temacie i zrobi to w pięć minut. Ja mam troszkę daleko...



pajonk504
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw gru 23, 2010 18:36
Lokalizacja: Milicz/Wrocław

włanczanie i wyłanczanie radia za pomocą stacyjki

Post autor: pajonk504 » wt sty 24, 2012 22:36

Sorki za odkop mam mk2 z 89 roku i nie ma nigdzie kabla ACC do radia po kluczyku ale przy wkładaniu kluczyka na samym początku widać takie dwa wałeczki które się rozchodzą na boki czy to jest może to ? i czy da się to podpiąć pod radio aby się nie świeciło za każdym razem ?



Awatar użytkownika
skazany88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 14:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: włanczanie i wyłanczanie radia za pomocą stacyjki

Post autor: skazany88 » wt sty 24, 2012 23:07

te waleczki to to ale jescze musi byc kostka ze stykiem S. a a kabell mialem ori zakonczony wtyczka przy skrzynce i ori isntalcja radia tez juz to miala auto 91



pajonk504
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw gru 23, 2010 18:36
Lokalizacja: Milicz/Wrocław

włanczanie i wyłanczanie radia za pomocą stacyjki

Post autor: pajonk504 » wt sty 24, 2012 23:10

czyli w takim przypadku wymiana kostki ?



Awatar użytkownika
skazany88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 14:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: włanczanie i wyłanczanie radia za pomocą stacyjki

Post autor: skazany88 » wt sty 24, 2012 23:26

tak instalacja jest, potrzebujesz kostki



pajonk504
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw gru 23, 2010 18:36
Lokalizacja: Milicz/Wrocław

włanczanie i wyłanczanie radia za pomocą stacyjki

Post autor: pajonk504 » śr sty 25, 2012 21:36

I to normalnie kostka od Dwójki po 90 roku czy od trójki a dużo może kosztować kostka ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości