Kasujące sie LCD przy każdym odpalaniu

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Marek 81l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt lis 30, 2004 20:38
Lokalizacja: Ruda Śl
Kontakt:

Kasujące sie LCD przy każdym odpalaniu

Post autor: Marek 81l » pn sty 16, 2012 16:04

Witam
Problem dotyczy Vento
Problem jak w temacie,ale troche go rozszerze i napisze moje wnioski.
Razem z silnikiem AAA kupiłem tez licznik z golfa VR6 z MFA,u mnie wczesniej byłsilnik AAM w automacie.
Kiedy Vr-ka zagadała w ventylu,załozyłem ten licznik niby od VR6. Wszystko normalnie hula z małym ale. Przy każym odpalaniu zerują sie zegarek i licznik km dziennych,tzn znikają cyferki a jak silnik zapali to wyskakuje 12.00 i 0 KM,przebieg ogólny jest ok.
Kupiłem wiązke do licznika z MFA bo i tak chce zeby komp działał ale to nic nie pomogło,jak można sie domyślac. Orginalny licznik który jezdził w tym vento przy starym 1,8 silniku sie nie zeruje,kupiłem więc inny od VR6 i wczoraj go podpiołem i wielkie D... Ten tez sie zeruje. Napięcie podczas odpalania spada do ok 9,60-10,30V zalezy jak auto długostoi. Aku nóweta,nie ma nawet miesiąca. Zrobiłem więc taki eksperyment,przy zgaszonym zapłonie i wyjętych kluczykach zmostkowałem rozrusznik żeby krecil silnikiem. EFEKT : Licznik wyzerowany.Myśle że tym sposobem wyeliminowałem błedy w instalacji. Nadmienie ze rozrusznik kręci elegancko bez oporów i szybko.
Cały pinout sprawdzony,zadne podstawowe napięcie się nie traci podczas kręcenia.Bezpiecznik 21 ok.
Pomózcie mi bo wymiękam a drażni mnie to okropnie.

Dlaczego licznik z 1,8 działa normalnie a 2 liczniki z VR-ek sie zerują


Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kasujące sie LCD przy każdym odpalaniu

Post autor: Qto » pn sty 16, 2012 16:28

Jeżeli zeruje się podczas rozruch (jak kręci rozrusznik) to do sprawdzenia aku...czyszczenie klem itd. Wszystkie grube kable pod maską...
Jeżeli wystarczy wyciągnąć kluczyk aby licznik się wyzerował tzn że brakuje stałego plusa, na początek wymienić bezpiecznik - 21 jak dobrze pamiętam



Awatar użytkownika
Marek 81l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt lis 30, 2004 20:38
Lokalizacja: Ruda Śl
Kontakt:

Kasujące sie LCD przy każdym odpalaniu

Post autor: Marek 81l » wt sty 17, 2012 09:11

Napisałem ze przy wyjętym kluczyku jest oki,tylko nawet jak auto ma wyłączony zapłon to przy zmostkowaniu rozrusznika tez się kasuje.
Aku ma ok miesiąca,bezp.21 dobry,klemy poczyszcze ale myśle to nie w tym przyczyna.


Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kasujące sie LCD przy każdym odpalaniu

Post autor: Qto » wt sty 17, 2012 12:38

Przyczyną jest spadek napięcia...słaby aku, rozrusznik stawiający duży opór...



Awatar użytkownika
Marek 81l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt lis 30, 2004 20:38
Lokalizacja: Ruda Śl
Kontakt:

Kasujące sie LCD przy każdym odpalaniu

Post autor: Marek 81l » wt sty 17, 2012 15:15

Qto to dlaczego ten problem nie występuje przy liczniku z od silnika 1,8 ?
W liczniku od 1,8 wszystko działa normalnie.


Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Kasujące sie LCD przy każdym odpalaniu

Post autor: GRIZLI » wt sty 17, 2012 21:09

No to ja też dodam swoje przeboje. W sumie bardzo podobnie, Golfik 1.9TDI jeździł sobie bez MFA. W końcu postanowiłem zakupić licznik, manetkę, zrobiłem co trzeba i MFA działa. Jest jednak jedno ALE...licznik dzienny i zegarek kasują się...przy gaszeniu silnika, nigdy przy odpalaniu. Ostatnio miałem z pół roku spokoju, nic się nie kasowało. Niestety niedawno znów wsiadam do autka, odpalam i widzę godzina...np -3,2h w stosunku do realnej a licznik dzienny -0000 km. To jest bardzo upierdliwe. I co na to powiecie Panowie? Dodam, że choć związku z tym nie ma żadnego, kostka stacyjki była wymieniana 2 krotnie na nową. :bajer:


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kasujące sie LCD przy każdym odpalaniu

Post autor: Qto » wt sty 17, 2012 21:19

Marek 81l, przyznaje się, że nie przeczytałem od razu w całości pierwszego posta. A spróbuj może podać dodatkowy plus na licznik, pin 11.
Jeżeli nie będą się liczniki zerowały to jednak jest problem w instalacji...może te zegary z "vałerek" są bardziej wrażliwe na spadki napięcia, od tej szafy z AAM i dlatego jedne zegary się zerują a drugie nie.
Jak dalej się będą zerowały to przydałoby się podłączyć licznik w innym aucie...później ewentualnie rozebrać i badać wnętrze, ścieżki od zasilania. Ja jednak dopatrywałbym się winy w spadku napięcia:
Marek 81l pisze:Napięcie podczas odpalania spada do ok 9,60-10,30V
GRIZLI pisze:licznik dzienny i zegarek kasują się...przy gaszeniu silnika
bezpiecznik wymieniałeś ??



Awatar użytkownika
Marek 81l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt lis 30, 2004 20:38
Lokalizacja: Ruda Śl
Kontakt:

Kasujące sie LCD przy każdym odpalaniu

Post autor: Marek 81l » śr sty 18, 2012 10:22

Mam na warsztacie jeszcze mk3 i w nim jeszcze sprawdze ten mój licznik od VR-ki,czy też bedzie sie kasowal czy nie.
Pomierzyłem wczoraj 3 inne VW i w nich napięcie podczas obracania sie rozrusznika spada na max 10,80-11V i tak myśle czy nie kmini mi faktycznie rozrusznik.
Może on ma jeszcze lżej kręcic niż kręci.
Ja już glupieje,taka blacha sprawa a tyle nerwow. :-(


Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kasujące sie LCD przy każdym odpalaniu

Post autor: Qto » śr sty 18, 2012 10:27

Marek 81l pisze:Może on ma jeszcze lżej kręcic niż kręci.
na pewno napięcie nie powinno spadać tak nisko jak spada u Ciebie...czy winna instalacja, aku czy rozrusznik to musisz sam dojść



Awatar użytkownika
sobota1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: sob lut 06, 2010 15:02
Lokalizacja: szczecin

Kasujące sie LCD przy każdym odpalaniu

Post autor: sobota1 » czw sty 19, 2012 01:02

sprawdz masy przy silniku jeszcze poczysc masowanie w komorze silnika ...


Obrazek
viewtopic.php?f=88&t=316791" onclick="window.open(this.href);return false; moj strażak variat:)
http://vag-grupa.pl/viewtopic.php?t=37" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości