Problem z zapłonem benzyna 1.4

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

raphx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob sty 14, 2012 12:31

Problem z zapłonem benzyna 1.4

Post autor: raphx » sob sty 14, 2012 13:17

Witem,
Jak w temacie, mam problem z zapłonem. Zdarzyło się to już drugi raz. Samochód po postoju ok 8h nie chciał odpalić. Rozrusznik kręci i nic ;/
Za pierwszym razem doładowałem akumulator 1,5h i pomogło, z tym że przed ładowaniem akumulator miał 12,3V a po ładowaniu 12,9V. Te wartości wydają się być ok.
Za drugim razem ładowanie też pomogło. Przed ładowaniem było 12,4V a po ładowaniu ok 13V.
Akumulator kupiłem w styczniu 2011. Ładowanie akumulatora podczas pracy silnika jest chyba ok miernik, wskazuje 14V.
Czy to jest wina akumulatora? A jeśli nie akumulatora to czego?
pozdrawiam



Awatar użytkownika
kocursky
Co ja pacze
Co ja pacze
Posty: 19
Rejestracja: pn sie 29, 2011 11:56

Problem z zapłonem benzyna 1.4

Post autor: kocursky » sob sty 14, 2012 21:54

Na dobry początek, myśląc optymistycznie pożycz od kogoś akumulator i sprawdź czy problem zniknie używając innego.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Problem z zapłonem benzyna 1.4

Post autor: agrala » sob sty 14, 2012 22:22

Jakies kontrloki pala sie na desce, co z konrolka immo i silnika - gasna?
Jak masz miernik to zobacz jakie jest napiecie podczas krecenia rozrusznikiem.
Przydalo by sie podlaczyc VAGa.



raphx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob sty 14, 2012 12:31

Re: Problem z zapłonem benzyna 1.4

Post autor: raphx » wt sty 17, 2012 20:10

Cześć,
agrala pisze:Jakies kontrloki pala sie na desce, co z konrolka immo i silnika - gasna?
Jak nie chciał zapalić to paliły się te co zawsze. A po ładowaniu akumulatora (EDIT* pali się EPC, sygnalizacja spalin i akumulator) i jak już zapalił silnik gasną wszystkie.

agrala pisze:Jak masz miernik to zobacz jakie jest napiecie podczas krecenia rozrusznikiem.
Podczas kręcenia napięcie spada do 10,2V z napięcia 12,8V.
Czy spadek napięcia do 10,2V jest ok?

Dzisiaj kilka razy załączałem i wyłączałem silnik i jak na początku aku miał 12,8V tak teraz ma 12,4V. Jednak dalej pali. Zauważyłem jeszcze że jak pali się swiatło w samochodzie i jak zapalam silnik (rozrusznik się kręci) to światło przygasa. Następnie jak silnik odpali to światło świeci najmocniej.

A tak pytanie z innej beczki. czy pompa paliwowa powinna za każdym razem się załączać przy przekręceniu kluczyka do połowy? Bo przeczyściłem bezpieczniki, a wcześniej nie zawsze się załączała.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt sty 17, 2012 22:04 przez raphx, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Problem z zapłonem benzyna 1.4

Post autor: agrala » wt sty 17, 2012 21:53

Napiecie podczas krecenia jak najbardziej poprawne.
Efekt z lampka w kabinie to normalna rzecz.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problem z zapłonem benzyna 1.4

Post autor: marcin7x5 » śr sty 18, 2012 20:41

Sprawdź sobie jeszcze dokładnie masę. Posprawdzaj wszystkie punkty mocowania kabla masowego do nadwozia i silnika. Może nie ma dobrej masy i wtedy czujniki wariują. Można tez sprawdzic stan przepustnicy i napięcia dochodzącego do niej. Ja tez miałem problemy z odpalaniem autka w zimie. Powodem był własnie duzy spadek napięcia dochodzącego do sterownika silnika podczas rozruchu. Przeczyściłem masy, zregenerowalem rozrusznik bo rozsypał sie szczotkotrzymacz oraz wymieniłem roczny aku na nowy (spadek napięcia do 10V a nawet do 8V podczas rozruchu) i teraz spokój.



raphx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob sty 14, 2012 12:31

Re: Problem z zapłonem benzyna 1.4

Post autor: raphx » śr sty 18, 2012 21:42

Byłem u mechanika,
Wymieniłem świece na nowe - silnik teraz szybciej się rozgrzewa. Ale czy pomoze z zapłonem. Zobacze.
Dodatkowo wykryłem wyciek przez uszczelkę oleju na jedna ze świec - bede musiał to kiedys zrobić. Ale to inna sprawa.
marcin7x5 pisze:Sprawdź sobie jeszcze dokładnie masę.
W jednym punkcie nie miałem podłączonej masy. Mały czarny kabelek który wychodzi z przewodów dochodzących do świec.

Zamówiłem też VAG'a jak przyjdzie to podłacze się pod komputer i wrzuce na forum jakie tam błedy siedza. Moze to nie tylko wina świec :)

Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 61 gości