stonefree pisze:Zastanawiamłem sie nad regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu,i stąd kilka pytań:
1) czy w mono-motronicu i innych systemach z hallem w kopułce, mozliwość korekty kąta zapłonu ustawieniem czyjnika względem OT silnika.W zwiazku z tym,czy jest to jedyny punkt regulacji kąta?Czy też ECU moze sobie go regulować na podstawie map i np,zeby unikać spalania stukowego?
2) czy kąt mozna regulować z poziomu programu diagnostycznego?
3) Czy w silnikach MK4 gdzie rozdzielacza nie ma,a zapłon jest typu DIS, jest możliwość zmiany kata,czy też ECU robi to sam na podstawie czujnika spalania stukowego?
4) Gdzie by o tym szczegółowo doczytać
Ad1. W mono-jetronicu i mono-motronicu czujnik halla jest w aparacie zapłonowym, natomiast regulacje kata wyprzedzenia zapłonu dokonuje sie przez przekręcenie w lewo lub w prawo aparatu zapłonowego, róznica miedzy nimi jest tylko taka że w mono-jetronicu regulacja zapłonu w stosunku do obrotów silnika odbywa sie podcisnieniowo a w mono-motronicu role zmiany wyprzedzenia zapłonu w zalezności od obciążenia i obrotów przejmuje ECU , ale w obu przpadkach zapłon mozna "recznie" regulować za pomoca lampy stroboskopowej.
Ad2 , Ad3. W nowszych silnikach gdzie czujnik halla montowany jest juz nie w trdycyjnym rozdzielaczowym aparacie tylko w okolicach wału korbowego (koło pasowe itp) zreszta czujnik ten zazywa sie wtedy czujnikiem położenia wału korbowego, w tych sinikach nie ma mozliwości recznej ingerencji w wyprzedzenie zapłonu gdyz całoscia steruje juz tylko ECU , co nie znaczy że zapłonu nie mozna zmieniac, ale do tego potrzebna jest juz ingerencja w program sterujący ECU ( EPROM)
Ad 4. ??????????????????????????????????????????????????
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]