Kąt wyprzedzenia zwrotnicy a darcie opon

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Marucha79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sty 09, 2006 08:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Kąt wyprzedzenia zwrotnicy a darcie opon

Post autor: Marucha79 » wt lip 04, 2006 14:51

Witam
rzecz dotyczy Passata 93r. Robiłem ostatnio badanie geometrii i wyszło mi m.in. że przeholowane są kąty wyprzedzenia zwrotnicy, wynoszą na jednym i drugim kole ok 2*20'. Oczywiście chciałbym żeby wszystko było idealnie, ale z tego co wyczytałem, to prawdopodobną przyczyną może być przesunięta podłużnica czy inna nieosiowość pudła po tłuczeniu, a egzemplarz bity był. Prawdopodobnie już długo to autko u mnie nie zabawi, więc na prostowanie się nie piszę, ale że zmieniłem oponki bardzo nurtuje mnie na ile te złe kąty mogą sie przyczynić do darcia opon. Pozostałe kąty są w normie. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam



greg

Post autor: greg » wt lip 04, 2006 15:16

mam małe pytanko - czy nie da się tych kątów wyregulować przestawiając sworzeń wahacza? Bo wg mnie da się. Skoro da się to nie powinno być problemów



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt lip 04, 2006 15:26

Marucha79, Kąt wyprzedzenuia sworznia zwrotnicy nie powinien mieć większego ( albo żadnego) wpływu na darcie opon. W zasadzie po to jest to wyprzedzenie aby kierownica wracała po skręcie , i aby samochód jechał prosto bez trzymania lierownicy- zasada działania kółek w łóżkach szpitalnych - zawsze ustawiają się do jazdy na wprost. Jeśli pozostałe parametry - zbieżność i kąt pochylenia kół są ok to powinno być dobrze.



Marucha79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sty 09, 2006 08:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: Marucha79 » wt lip 04, 2006 22:50

Według książki serwisowej ten kąt nie podlega regulacji, więc nie wiem czy kombinowanie ze sworzniem dałoby cokolwiek. Trochę mnie Bodzio pocieszyłeś, chociaż ja mam taką teorię - nie wiem czy słuszną - że ten kąt też ma co nieco do rzeczy, ale tylko wtedy, kiedy koła skręcają. Np. w chopperach, gdzie ten kąt jest oczywiście duuuuuuużo większy, przy skręcie obciążenie idzie na jedną z krawędzi. Ale w tych motocyklach kąty dochodzą do 45%, a u mnie jest raptem o ok. 1% za dużo, to może nie będzie tak źle.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 199 gości