Jakie znacie techniki/metody docierania zaworow ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GEORG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: śr gru 22, 2004 10:55
Lokalizacja: TYCHY
Kontakt:

Post autor: GEORG » pn lip 03, 2006 21:19

Wiertarka ręczna jest dobra do tego.
Do ręcznej roboty jest taka git pałeczka z gumową przyssawka do docierania. Ja nią robiłem u siebie i jest spoko.
Czasu nie da się określić. Trzeba zaglądać w jakim stanie jest powieżchnia docierana.
Pozdrawiam :pub:


VW RULEZ :)

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » pn lip 03, 2006 21:53

wszystko fajnie jeżeli wżery są małe i dadzą się "dotrzeć" jeżeli wżery są duże może warto użyć najpierw frezów do gniazd zaworowych a dopiero potem docierać, wiertarka i wężyk są dobrym rozwiązaniem lub przyssawka (może nawet jest lepsza niż wężyk)



Awatar użytkownika
damian24
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 29, 2006 21:22
Lokalizacja: Częstochowa/Białystok/Hildesheim
Kontakt:

Post autor: damian24 » pn lip 03, 2006 22:23

Ja zakładałem wezyk na zawor i brałem go (wezyk) miedzy dłonie i kreciłem tak jak jaskiniowiec rozpalał ogien patykiem :grin: . Metoda jest dobra bo rece nie bola i sie nie robi za szybko. Wiertarka ktos bez wprawy moze sobie narobic kłopotow.



Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » wt lip 04, 2006 11:49

wiertarka ?? x27 :panna: :panna: :panna: tak sie nie robi , przynajmniej nie powinno sie , chcesz to na gg napisze ci caly przebieg docierania gniazd , przylgni itp itd w budzie to mialem w tym roku haha :] co prawda n abyku meczylismy zawory ale zrobilismy ladnie szczelnie :D


Obrazek

Awatar użytkownika
x27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob gru 04, 2004 12:51
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

Post autor: x27 » wt lip 04, 2006 12:52

taaaa juz gniazda mialy lekko korzje bokeidy karczerem mylem i nie powycieralem. recznie to ja bym jeden zawro docieral chyba z 1 dzien. jak tak bardzo chesz to przy przywize do gryfina i bedziesz se recznie to robil <lol>


brak mocy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » śr lip 05, 2006 08:26

wyslalem ci pryvatna wiadmosc co i jak powinno sie robic :] :satan:


Obrazek

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr lip 05, 2006 09:48

Wiertarka tez moze byc, ale niskoobrotowa, np. na aku, albo wkretak elektryczny.



Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » śr lip 05, 2006 10:56

tu nie chodzi i obroty ale o to ze lepiej w jedna strone nie krecic caly czas


Obrazek

Awatar użytkownika
GEORG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: śr gru 22, 2004 10:55
Lokalizacja: TYCHY
Kontakt:

Post autor: GEORG » śr lip 05, 2006 23:17

silent_rob pisze:tu nie chodzi i obroty ale o to ze lepiej w jedna strone nie krecic caly czas

Dokładnie tak :pub:
3/4obr. w prawo i 1/4 obrotu w lewo 3/4 w prawo itd.
Pozdrawiam :pub:


VW RULEZ :)

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw lip 06, 2006 08:43

Do docierania zaworów są specjalne-ręczne docierarki.Wygląda jak ręczna wiertarka, ale -korbką kręci się cały czas w jedną stronę, a docieranie odbywa sie lewo-prawo i tak być powinno.Przed docieraniem zaworów trzeba jednak zweryfikować stan gniazd, być może konieczne bedzie frezowanie.Oczywiście stosuje się specjalne pasty, na początku nieco "grubsza" a późnie "drobniejsza".Niektóre zawory mają specjalne wycięcie i wtedy zakłada się końcówkę podobną do śrubokręta, jeśli nie ma wycięcia - przyssawka gumowa.Robi się to bardzo powoli.Sprawdzenie - najlepiej trochę benzyny w komorę i zostawić na noc.



Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » czw lip 06, 2006 10:02

sprawdzamy nafta , jelsi w ciagu 5 minut nie wycieknie nic to jest OK , albo cisnieniowo


Obrazek

Awatar użytkownika
x27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob gru 04, 2004 12:51
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

Post autor: x27 » czw lip 06, 2006 11:18

nie na 5 min tylko przynajmniej na godzine. albo najlepeij na noc i rano luknac co i jak .
wiem ze ze zmiana polaryzacji co kilka obrtow jest lepej ale mi sie niechce tyle machac bo ja nie jakis czarny ehhhhh.

wymainal keidys ktos moze prowadniec zaworow jak to sie robi ??


brak mocy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 207 gości