Czy reguluje się kąt wyprzedzenia zapłonu?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Czy reguluje się kąt wyprzedzenia zapłonu?

Post autor: stonefree » pn lip 03, 2006 23:45

Zastanawiamłem sie nad regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu,i stąd kilka pytań:

1) czy w mono-motronicu i innych systemach z hallem w kopułce, mozliwość korekty kąta zapłonu ustawieniem czyjnika względem OT silnika.W zwiazku z tym,czy jest to jedyny punkt regulacji kąta?Czy też ECU moze sobie go regulować na podstawie map i np,zeby unikać spalania stukowego?

2) czy kąt mozna regulować z poziomu programu diagnostycznego?

3) Czy w silnikach MK4 gdzie rozdzielacza nie ma,a zapłon jest typu DIS, jest możliwość zmiany kata,czy też ECU robi to sam na podstawie czujnika spalania stukowego?

4) Gdzie by o tym szczegółowo doczytać ;)

Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt lip 04, 2006 11:57

stonefree pisze:Zastanawiamłem sie nad regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu,i stąd kilka pytań:

1) czy w mono-motronicu i innych systemach z hallem w kopułce, mozliwość korekty kąta zapłonu ustawieniem czyjnika względem OT silnika.W zwiazku z tym,czy jest to jedyny punkt regulacji kąta?Czy też ECU moze sobie go regulować na podstawie map i np,zeby unikać spalania stukowego?

2) czy kąt mozna regulować z poziomu programu diagnostycznego?

3) Czy w silnikach MK4 gdzie rozdzielacza nie ma,a zapłon jest typu DIS, jest możliwość zmiany kata,czy też ECU robi to sam na podstawie czujnika spalania stukowego?

4) Gdzie by o tym szczegółowo doczytać
Ad1. W mono-jetronicu i mono-motronicu czujnik halla jest w aparacie zapłonowym, natomiast regulacje kata wyprzedzenia zapłonu dokonuje sie przez przekręcenie w lewo lub w prawo aparatu zapłonowego, róznica miedzy nimi jest tylko taka że w mono-jetronicu regulacja zapłonu w stosunku do obrotów silnika odbywa sie podcisnieniowo a w mono-motronicu role zmiany wyprzedzenia zapłonu w zalezności od obciążenia i obrotów przejmuje ECU , ale w obu przpadkach zapłon mozna "recznie" regulować za pomoca lampy stroboskopowej.

Ad2 , Ad3. W nowszych silnikach gdzie czujnik halla montowany jest juz nie w trdycyjnym rozdzielaczowym aparacie tylko w okolicach wału korbowego (koło pasowe itp) zreszta czujnik ten zazywa sie wtedy czujnikiem położenia wału korbowego, w tych sinikach nie ma mozliwości recznej ingerencji w wyprzedzenie zapłonu gdyz całoscia steruje juz tylko ECU , co nie znaczy że zapłonu nie mozna zmieniac, ale do tego potrzebna jest juz ingerencja w program sterujący ECU ( EPROM)

Ad 4. ??????????????????????????????????????????????????


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt lip 04, 2006 15:43

homsky, z odpowiedzi Ad.4 nie jestem zadowolony :partyman:

[ Dodano: Wto Lip 04, 2006 15:45 ]
homsky pisze:w mono-jetronicu regulacja zapłonu w stosunku do obrotów silnika odbywa sie podcisnieniowo
czyli ciagle idzie rurka do bańki pod rozdzielaczem?

5)Czyli ustawiamy na lampe stroboskopową na 6 stopni przed OT?Ale znak sześciu stopni będzie na obudowie sprzęgła, czy lampa musi mieć podziałkę?



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt lip 04, 2006 22:47

stonefree pisze:homsky, z odpowiedzi Ad.4 nie jestem zadowolony :partyman:

[ Dodano: Wto Lip 04, 2006 15:45 ]
homsky pisze:w mono-jetronicu regulacja zapłonu w stosunku do obrotów silnika odbywa sie podcisnieniowo
czyli ciagle idzie rurka do bańki pod rozdzielaczem?

5)Czyli ustawiamy na lampe stroboskopową na 6 stopni przed OT?Ale znak sześciu stopni będzie na obudowie sprzęgła, czy lampa musi mieć podziałkę?
Tak idzie rurka przewód podcisnieniowy z monowtrysku do aparatu zapłonowego , a konkretnie to membrany przy aparacie zapłonowym, ale tak jest w mono-jetronicu np w silniku RP , w ABS i AAM na przykład juz nie ma regulacji podcisnieniowej , te role przejmuje juz ECU.

Patrz nie pamietam jak jest z tymi znakami, nie zagladałem tam juz baaaaardzo dawno , ale albo na obudowie sprzęgła są dwa znaki , albo na kole zamachowym jeden znak to 0* , a drugi znak to 6* przed OT , ale głowy nie dam , nie pamietam.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt lip 04, 2006 23:54

Jeszcze jedno
6) czy w takim razie na VAGu da sie ustawic kąt wyprzedzenia?To znaczy patrząc na kąt w blokach pomiarowych?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 131 gości