Falowanie obrotów na biegu jałowym bkd
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Falowanie obrotów na biegu jałowym bkd
Witam
Czym może być spowodowane falowanie obrotów na biegu jałowym w tdi 2.0 bkd(v4), zakres 819 - 840? Dodam, że kat synchronizacji wałków jest -1.5CF (czyli w normie) i jedna z pompek ma bip ~60. Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
Tomek
Czym może być spowodowane falowanie obrotów na biegu jałowym w tdi 2.0 bkd(v4), zakres 819 - 840? Dodam, że kat synchronizacji wałków jest -1.5CF (czyli w normie) i jedna z pompek ma bip ~60. Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
Tomek
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym bkd
moze byc spowodowane stanem wtryskow, ktorys leje paliwko...
a faluje ci ciagle czy czasami tylko??
a faluje ci ciagle czy czasami tylko??
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10566
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym bkd
to są delikatne wahnięcia i nie można tego nazwać falowaniem obrotów, mój BRU też tak miał do momentu kiedy podwyższyłem mu obroty na 900 rpm, od czasu się ustabilizował, wiele silników ma ten objawtzebrowski pisze: zakres 819 - 840?
tzebrowski, delikatnie podwyższając obroty w adaptacjach można osiągnąć, że zatrzyma się na wskazaniach 840 rpm, natomiast z innej beczki - warto dodać mu obroty jałowego na 900 rpm, bo płynniej pracuje, tylko nie wiem czy do BKD poprzez dostęp upoważniony da się wejść loginem 12233, mój BRU go przyjmuje ale to 1.9
marmi m pisze: stanem wtryskow, ktorys leje paliwko...
zbyt pochopna diagnoza
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym bkd
Witam.Spróbuj u dobrego tunera zrobić delikatną korekte mapy u mnie od początku jak go kupiłem to miał obr.819 i to było zbyt mało tzn.na obrotościomierzu nie falowało ale u mnie od czasu do czasu na postoju wyczówałem w środku takie delikatne bujnięcia autem i po podniesieniu obrotów do 840 problem znikł(jeszcze miedzy obr.819 a 840 miałem przez jakiś czas ustawione na 900 obr.ale to za dużo jak na ten motor.....tzn.bardzo dziko pracował na wolnych obrotach)co do konta synchronizacji to raczej niema co ruszać bo jest ok,u mnie mam na -2 i zbiera sie zaj....ie od samego dołu,pompka również jedna pokazuje u mnie ok.+50,reszta ok.-20 i motor pracuje równo.Oczywiście wszystko poprawione przez komp.
Niepisałeś nic czy to sie zaczeło dziać tak same od siebie czy coś ktoś ci grzebał przy motorze.
U mnie to było zrobione tak przy okazji bo miałem innych pare żeczy zje.....ych w tym aucie(ale nie mylić tego faktu ze złą opinią 2.0 tdi poprostu auto zostało popsute w aso i zaczeły sie problemy) naszczęście znalazł sie dobry człowiek(z tego forum i wszystkie usterki mi pousówał po tych patałachach z aso).
Pozdr.
Niepisałeś nic czy to sie zaczeło dziać tak same od siebie czy coś ktoś ci grzebał przy motorze.
U mnie to było zrobione tak przy okazji bo miałem innych pare żeczy zje.....ych w tym aucie(ale nie mylić tego faktu ze złą opinią 2.0 tdi poprostu auto zostało popsute w aso i zaczeły sie problemy) naszczęście znalazł sie dobry człowiek(z tego forum i wszystkie usterki mi pousówał po tych patałachach z aso).
Pozdr.
Falowanie obrotów na biegu jałowym bkd
A czy przy podciągnięciu obrotów na 900rpm nie spala na jałowym więcej?? niż przy 800-kilku???
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym bkd
Nie.Miałem 900 i teraz mam 840 a spalanie chwilowe(z wył.odb.)0.4-0.5 l/h.Ale to osobna bajka i też tym sie można przez komp"pobawić"wiem bo z innego powodu to też miałem poprawiane.Wcześniej pokazywało mi 0.0(!)-0.2l/h bo miałem przez "fachowców" z aso spie.....ny kąt synchronizacji. 900 niemam z racji tego jak napisałem,że chodził motor za"dziko".
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10566
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym bkd
nie a nawet powiem więcej - dawki paliwa pompowtryskiwaczy w bloku 013 się poprawiłymarmi m pisze:A czy przy podciągnięciu obrotów na 900rpm nie spala na jałowym więcej?? niż przy 800-kilku???
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: pt lut 08, 2013 11:41
Falowanie obrotów na biegu jałowym bkd
witam. u mnie problem polega na tym, ze nie dosc ze auto dlugo kreci na cieplym, to faluja obroty na biegu jalowym przy 900obr/min dodam lekko gazu na neicale 1000obr.min i jest ok, do tego auto glosno klekocze. ten sam problem jest gdy po przykladowym odcinku 1km dojezdzam do krzywowki zatrzymuje sie i chwile auto szarpie cala buda , po chwili dopiero sie uspokaja.
bylem u jednego echanika to zwiekszyl mi dawke paliwa zeby lepiej odpalalo na cieplym-niestety nic to nie dalo.
inny znalazl przestawiony rozrzad. i minimalnie jest lepiej. do tego wiem ze mam do wymiany amortyzatorek ten ktory jest przy pasku alternatora. moj silnik to 1,9tdi 110km 99rok
bylem u jednego echanika to zwiekszyl mi dawke paliwa zeby lepiej odpalalo na cieplym-niestety nic to nie dalo.
inny znalazl przestawiony rozrzad. i minimalnie jest lepiej. do tego wiem ze mam do wymiany amortyzatorek ten ktory jest przy pasku alternatora. moj silnik to 1,9tdi 110km 99rok
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 207 gości