SKRZYNIA BIEGÓW VW golf II

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zwirek2

SKRZYNIA BIEGÓW VW golf II

Post autor: zwirek2 » śr lut 02, 2005 13:43

mam od jakiegos czasu maly problem a otoz przy zmianie biegow a mianowicie jak przelaczam z jedynki na dwojke to mi zgrzyta bieg a reszta jest ok czy to moze byc spowodowane zuzyciem sprzegla czy siada skrzynia prosze o jakies odpowiedzi bo niewiem co robic czy sprzeglo czy skrzynie zalatwiac druga jest to 5-cio biegowa i silnik to 1.6,probowalem juz podciagac linke od sprzegla delikatnie i wteczas juz zaczyna ciagnac wiec podciaganie nic nie daje podciagnelem najwiecej jak sie da i dalej to samo



Awatar użytkownika
WarMachine18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: śr gru 22, 2004 17:51
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: WarMachine18 » śr lut 02, 2005 13:52

moze wybierak ci sie polamal???? a wchodzi cie bieg wsteczny bez wciskania ???????? jak tak to tak jak pisalem bedzie to wybierak


Danger War Machine Incoming

zwirek2

Post autor: zwirek2 » śr lut 02, 2005 13:58

nie bieg wsteczny chodzi normalnie trza wcisnac i do przodu,napisze moze tak z ta dwojka ze jak powoli po jedynce odczekam chwile i dopiero wciskam dwojke jak obroty silnika spadna to wteczas niezgrzyta



andrew2101

Post autor: andrew2101 » śr lut 02, 2005 14:01

normalka ten typ tak ma niema powodu do obaw :grin:



zwirek2

Post autor: zwirek2 » śr lut 02, 2005 14:08

moze i tak ma ale tak niebylo cos musialo siasc w tej skrzyni szukam konkretnej odpowiedzi chociaz zadaje tu lamerskie pytania ale to tylko forum i nowi tak sie tu nazywaja NOWICJUSZ dobre!!!!



stary123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn sty 10, 2005 14:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: stary123 » śr lut 02, 2005 14:49

Cóż najprawdopodobniej jest to synchronizator II biegu.
Ja mam podoby problem. Dodatkowo jak się samochód toczy to mam problem z wbiciem jedynki - nie wchodzi.


******************************************
Mk2 1.6D + Mk 3 1.9 TD

79Adam79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob lis 20, 2004 16:51
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 79Adam79 » śr lut 02, 2005 16:12

mam ten sam problem, ale jak sie olej rozgrzeje to zgrzytanie ustaje(chyba że bardzo szybko chce zmienić z 1 na 2 wtedy zgrzytnie), tak sie zastanawiam czy olej wymienić, może to coś pomoże( w sumie to już nauczyłem się wolnego zmieniania z 1 na 2, ale czasami sie człowiek zapomni :grin: i ten zgrzyt mnie dobija)
Moze ktoś się orientuje ile kosztuje synchronizator(y) + robocizna?



Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » śr lut 02, 2005 16:46

U mnie podczas wymiany sprzęgła, wymienili równiez olej w skrzyni biegów. Faktycznie tak jest, ze 1 nie wcisne jak samochód się toczy, natomiast 2 wchodzi cięzko. Bylem u roznych mechanikow i powiedzi ze gdy olej w skrzyni jest zbyt gęsty to tak będzie się działo. Faktycznie po kilkuminutowej jeżdzie, gdy silnik zrobi sie cieplejszy, a tym samym olej zadszy - II bieg wchodzi bez kłopotów (leciutko i bez zgrzytów).
Wczesniej tego nie zauwazyłem, ale teraz sa niskie temperatury więc dlatego to jest bardziej wyczuwalne.



zwirek2

Post autor: zwirek2 » śr lut 02, 2005 23:45

no zobaczymy moze sie zdecyduje zajechac do jakiegos mechanika na dniach zobaczymy co on powie i wtedy zabiore sie do roboty i wtedy dam wam znac na forum co bylo przyczyna pozdrawiam



Awatar użytkownika
WarMachine18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: śr gru 22, 2004 17:51
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: WarMachine18 » sob lut 05, 2005 14:29

zgodze sie z tym ze jak silnik jest zimny to zgrzyta 2 umnie tez tak sie dzieje a jak troszke przejade to wchodzi normalnie


Danger War Machine Incoming

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob lut 05, 2005 14:51

Synchronizator powoli się kończy, a jak jest zimny to olej w skrzyni jest też zimny i gęsty. Przy takim oleju biegi wchodzą gorzej niż na ciepłym oleju.



Awatar użytkownika
bryszard
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: bryszard » sob lut 05, 2005 22:42

Prawda jest taka że nie opłaca się remontu skrzynki bo to przekracza kupno używki z gwarancją. Poprostu spokojnie jeździ jak zauwazysz juz niepokojące objawy typu total;ny zgrzyt to rozejrzyj sie za uzywką. Ja za remont skrzynki MK3 1.8 wybuliłem w sumie 900 zł i biegi chodzą gorzej niż przed remontem a mechanik powiedział "pewno synchronizatory poszły trza by zobaczyć" a oddałem skrzynke tylko na wyciek półosi.Masakra jak juz cos to tylko do zaufanego machaniora od skrzyń co ma o tym pojęcie i nie jedz do rzadnych magików co nie masz zaufania bo zedrą z ciebie reszte skóry.Polecam kupno oleju samemu bo mechaniory leją zwykły minerał a kasują jak za syntetyka chyba że już ma taki być



Awatar użytkownika
KATO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: sob lis 13, 2004 02:46
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: KATO » ndz lut 06, 2005 17:25

na vwzone było juz o tym najlepiej kupic specialny ciezarek i po kłopocie pomaga bynajmnie mi pomogł link ponizej
http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=5403


2001-2006 GTI WOLFSBURG EDITION http://www.vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=1672
2006- A6 AVANT 2.5 TDI AEL KREMOWA SKÓRA KLIMATRONIC VOLL WYPAS

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 361 gości